Baarin kannatusmaksut
Mä myös kerroin miten idiootti olit meijän välillä [eksällesi] ja osalle muullekkin yllättäen. Kertoi susta ihmisisenä.
Tämä keskustelu on pitkä ja aukeaa huonosti ihmisille, jotka tarkastelevat tätä ulkopuolisen silmin, kuten allekirjoittanut tekee.
Kommentoin poikkeuksellisesti omalla nimimerkilläni, mutta tästäkin asiasta on ensin käyty keskustelua ylläpidon kesken.-lemmikki
Otan tässä kantaa baaria kohtaan esitettyihin syytöksiin. Me tarjoamme alustan keskustella kinky-yhdistyksiin liittyvistä epäkohdista, koska niillä voi olla laajempaa merkitystä skenen kannalta ja on vaikea löytää sopivia paikkoja näille. Pyrimme tässäkin toimimaan mahdollisimman neutraalisti ja koska ylläpidossa useilla henkilöillä on tuplarooleja, jokainen ylläpidon jäsen on jäävännyt itsensä moderoinnista sellaisten aiheiden kohdalla, jotka ovat koskeneet heidän toimintaansa muualla.
Sillä ei pitäisi olla merkitystä kuka on teknisesti piilottanut aluksi postauksen. Olennaista on se, että harkinnan jälkeen se palautettiin julkiseksi.
Periaatteessa tämäkin keskustelu olisi voitu heittää roskakoriin, sisältäähän se myös moderoinnin arvostelua, joka on sinänsä sääntöjenvastaista. Myös yksityisviestien julkaiseminen nimettömänäkin on aina harmaalla alueella. Pyydänkin noudattamaan jatkokeskustelussa varovaisuutta näiden osalta.
Martti Ahtisaari kuoli tänään. Ainoa Suomalainen joka sai Nobelin rauhanpalkinnon. Mies välitti suurempia ja pienempiä rauhoja. Hän ymmärsi ettei täydellistä ratkaisua ole. - On vain koitettava saada sovinto aikaan. Luulisin että Martin hengessä voisi olla aika nyt, vaihteeksi kaikkien elää hetki sovussa. - ja antaa asioiden olla.
Mä olen kyllä eri mieltä myös noista yhdistysaktiiveista. Ehkä mä tyyppinä haluan uskoa ihmisistä hyvää, mutta tiedän ja tunnen monta sellaista tyyppiä, jotka yhdistysaktiivin roolissa mahdollistaa monille kivoja juttuja.
No en tarkoittanut pelkästään sitä että jos mahdollistaa kivoja juttuja, eli voisi olla mulkku. Enemmän ehkä toi oli sellainen harmistuksen ilmaisu näiden kivojen ihmisten puolesta. Toki yhdistysaktiiveista on sellaisia ihmisiä, joiden kanssa itsellä ei kemiat kohtaa, ja sekään ei tee heistä enemmän tai vähemmän mulkkuja. Ihmisten väliset suhteet lähtökohtaisesti perustuu aina tunnetekijöikin poislukien rikoksista tuomitut. Sellainen ihminen, joka väittää, että hänen mielipiteensä perustuvat vain faktoihin eikä tunteisiin, ennakkoluuloihin, oletuksiin tms, on jotenkin pelottava koska ihminen ei oikeastaan koskaan ole täysin puolueeton.