Baarin kannatusmaksut
Olen miettinyt paljon, että ovatko klikit nyt oikeasti seksissä vai vaikuttavatko muut asiat (meillä on ollut aika vaikea alku suhteelle, minulla on ollut elämässä monenlaista muutosta tässä ja tää syksy on yleensäkin vähän vaikeaa aikaa)
Anna sille aikaa. Tekstissäsi on paljon varoitusmerkkejä. En sessioisi noissa fiiliksissä. Tämä on vain oma mielipiteeni ja toivon, että saat muitakin vastauksia kysymyksiisi.
Melko lyhyt vastaus minulta tähän, mutta suosittelisin keskustelemaan jonkun ulkopuolisen (mieluiten ammattilaisen) kanssa näistä tunteistasi. Koska ongelma ilmenee tämänhetkiseen kumppaniisi liittyvissä asioissa, hän ei mielestäni ole oikea henkilö "terapoimaan", vaikka sinällään suhteen sisäistä keskustelua kannatankin.Minulle heräsi tunne, että kumppanisi saattaa tietäen tai tiedostamattaan ohjata sinua suuntaan jonne et tahdo, tai ainakaan et näin nopeasti. Toisekseen sain vaikutelman, että taustalla voisi olla myös muuta painolastia, jota olisi hyvä käsitellä.
Pehmis sanoi oikeastaan sen, mitä mietit. Olet saattanut edetä liian nopeasti tai ylittää omat rajasi vahingossa. "Vastaan ei ole tullut varsinaisia rajoja." Kuulostaa mun korvaan pahalta. Tarkoitatko tällä, että rajan ylityksiä ei ole tapahtunut vai etkö tunne, että sinulla on rajoja? Sulla on oikeus ja myös velvollisuus vetää rajoja. Ne rajat voi myös vetää ihan sen pohjalta, että mua ei huvita tää juttu nyt. Sanoisin myös, että ammattilaisen avusta voisi olla hyötyä ja päiväkirjasta. Itsellä on päiväkirja, johon kirjoitan vähintään jokaisen session jälkeen. Pyri pohtimaan siinä laajasti, että mikä tuntui hyvältä ja mikä ei. Toivottavasti asiat ratkee
Vastaus pahaan oloosi on omassa kirjoituksessasi: et tiedosta omia rajojasi ja nyt ne on ylitetty.Kerrot kirjoituksessasi, että vastaasi ei olisi tullut rajojasi, mutta samalla kerrot kuitenkin kuinka se on tullut ainakin jo yhdessä tilanteessa totaalisesti vastaan. Kerrot myös jostakin asiasta, jonka koet sekä vaikeana että epämukavana, mutta haluaisit antaa tämän kumppanillesi miellyttääksesi häntä. Kaikkea ei tarvitse kokea heti tai edes koskaan, jos jokin asia ei tunnu hyvältä tai arveluttaa. Vauhtisokea liian nopea eteneminen yhdistettynä heikkoon itsetuntemukseen on vaarallinen yhdistelmä, jolloin on vain ajan kysymys milloin rajat tulevat paukkuen vastaan.Rajojen tarkoitus on suojata sinua. Jos et osaa sanoittaa niitä itsellesi, niin et voi viestiä niitä myöskään kumppanillesi, eikä hän voi pitää sinua turvassa.
Antoisaa matkaa itsetuntemukseen