Baarin kannatusmaksut
Eihän Suomi edes ole pieni maa. Se on Euroopan 8:ksi suurin maa (ja ekana on Venäjä joka on omaa luokkaansa). Helsingistä käsin Turku/Tampere-matka olisi vielä ajateltavissa, mutta pitemmälle lähteminen tuottaisi jo vaikeuksia, vaikka liikkuisinkin autolla.
Omassa elämässäni olen todennut, että kun on joskus istunut samalla sohvalla ihmisen kanssa, joka on fyysisesti kosketusetäisyydellä mutta henkisesti täysin saavuttamattomissa... taistelen huomattavasti mieluummin sen fyysisen etäisyyden kanssa. Jos läheltä löydän vain ihmisiä, joiden kanssa ei henkinen läheisyys löydy, sitten laajennan mieluummin fyysisen etäisyyden spektriä tavoitellessani itselleni sopivaa suhdetta. Minulle fyysinen etäisyys on asennekysymys; ratkaisuja löytyy jos molemmilla osapuolilla riittää tahtotilaa niitä ratkoa ja olen itse valmis tekemään paljon sen eteen, että yhteistä aikaa lähikontaktissa on tarjolla molempia tyydyttävä määrä.
... ja jos oikeesti tykkää toisesta you make it work ihan sama onko se poronkusema vai pitempi matka.