Baarin kannatusmaksut
Hard limit: kuristaminen.Nautin siitä paljon, mutta astman diagnosoinnin jälkeen oon todennu, että se on varmaan sit kuitenkin liian riskiä. En usko astman lisäävän leikin vaarallisuutta akuutisti, mutta oon pähkäilly sen niin, että jos kova hengästyttävä urheilu ilman avaavaa lääkettä lisää pahenemisvaiheen riskiä, niin varmaan myös se lisää, että happi ei mee hetkeen kunnolla aivoihin. Se todennäköisesti lisää pahenemisvaihee alkamisen todennäköisyyttä seuraavien viikkojen aikana.
Lainaus käyttäjältä: Floora - 28.05.2023, 16:40Hard limit: kuristaminen.Nautin siitä paljon, mutta astman diagnosoinnin jälkeen oon todennu, että se on varmaan sit kuitenkin liian riskiä. En usko astman lisäävän leikin vaarallisuutta akuutisti, mutta oon pähkäilly sen niin, että jos kova hengästyttävä urheilu ilman avaavaa lääkettä lisää pahenemisvaiheen riskiä, niin varmaan myös se lisää, että happi ei mee hetkeen kunnolla aivoihin. Se todennäköisesti lisää pahenemisvaihee alkamisen todennäköisyyttä seuraavien viikkojen aikana.Ei. Kova hengästyttävä urheilu ei lisää pahenemisvaiheen riskiä sen takia, että aivot olisi ilman happea, vaan koska se voi ärsyttää keuhkoputkea. Ja silloinkin vain, jos ylittyy keuhkoputkien senhetkinen sietokyky. Joissain tilanteissa röörit ärsyyntyy kovasta hengästymisestä, vaikka kuinka käyttäisi avaavaa. Nimenomaan siis hengästymisestä itsestään, ei aivojen tilanteesta. Kuristamisessa ei ole samaa mekanismia.
Itselläni ollut astma vauvasta asti, enkä ole koskaan hoksannut pelätä, eikä myöskään lääkärit ole ikinä varoittaneet että mitään aktiviteettia pitäisi varoa. Tärkeinhän on, että hoitava lääkitys on kunnossa, avaavaa otetaan vain kohtauksen tullessa tai pahenemisvaiheessa hoitavan tehostamiseksi.
Kuristamista tullut harjoitettua aika ajoin paljonkin, eikä ole mitään ongelmia tullut. Toki astma on kovin yksilöllinen sairaus, mutta itsekin epäilen että hetkellinen happivajaus sinne hengitysteihin vaikuttaisi. Eikä se pahenemisvaihekaan ikuinen ole, vaikka ikävä onkin. Jos huolestuttaa niin kannattaa lääkäriltä kysyä, todennäköisesti varoittavat vain kuristamisen riskeistä ylipäätään
Hard limit: Kissat. Niitä on liki jokaisella kiinnostavalla henkilöllä ja minä saamari oon allerginen niille.