Kirjoittaja Aihe: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä  (Luettu 10320 kertaa)

Eugenicser

  • Porttikiellossa
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 143
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #45 : 10.07.2024, 23:15 »
50 Raipaniskua!

Pekksi

  • Vieras
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #46 : 11.07.2024, 18:09 »
En pyöri enää nettideittikuvioissa, varteenotettavia ihmisiä tapaa ihan muutenkin ja paremmista paikoista kuin tuo ärsyttävä "parhaat vaan päältä" schaizze. Mutten nää yhtään mitään syytä valehdella muille omaa 40vee ikääni. Tietty voisi saada enempi tärppejä jos sanoisi olevansa 10-15v nuorempi niin siinä voisi muut katsoo että "tuo on vielä sen ikäinen että jaksaa harrastaa seksiä paljon, hyvä". Ei mulla sitä ongelmaa ole tässä iässä joten miksi valehdella? ;)

Jokainen tyylillään silti, en jaksa olla poliisi ja tuomita, jääköön se muille.

Siinä on eroa, valehteleeko 47-vuotias itsensä 45-vuotiaaksi vai 35-vuotiaaksi. Useimmille on ihan sama, onko kumppani 45 tai 47. Sessioissa etenkin. Mutta jossain vaiheessa sekin tietty täytyy korjata, jos suhde syvenee. 35-vuotiaaksi valehtelu on kuitenkin eri asia, koska useimpien mielestä siinä on jo iso ero eikä 47-vuotias oikein käy 35-vuotiaasta. Tällainen valehtelu ei kerro muusta valehtelusta mitään, sillä ilmeisiä hyväksyttäviä motiiveja on niin paljon. Jostain toisesta asiasta valehtelu on paljon vakavampaa, jos vaikka sanoo olevansa vapaa mutta onkin naimisissa tai sanoo, että on maisteri, mutta jättikin peruskoulun kesken.

MikkoMystikko

Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #47 : 12.07.2024, 09:57 »
Siinä on eroa, valehteleeko 47-vuotias itsensä 45-vuotiaaksi vai 35-vuotiaaksi. Useimmille on ihan sama, onko kumppani 45 tai 47. Sessioissa etenkin. Mutta jossain vaiheessa sekin tietty täytyy korjata, jos suhde syvenee. 35-vuotiaaksi valehtelu on kuitenkin eri asia, koska useimpien mielestä siinä on jo iso ero eikä 47-vuotias oikein käy 35-vuotiaasta. Tällainen valehtelu ei kerro muusta valehtelusta mitään, sillä ilmeisiä hyväksyttäviä motiiveja on niin paljon. Jostain toisesta asiasta valehtelu on paljon vakavampaa, jos vaikka sanoo olevansa vapaa mutta onkin naimisissa tai sanoo, että on maisteri, mutta jättikin peruskoulun kesken.

Niin, onhan olemassa kahdenlaista valehtelua kuten selostit tässä.
1. Muka-valehtelu missä ei oikeasti vaan jaksa olla pilkunn***ja ja kertoa sekunnin sadasosan tarkkuudella ikäänsä, vaikkapa.
2. Valehtelu-valehtelu, missä tietoisesti annetaan asiasta eri kuva kuin mikä se oikeasti on. Myyntimies-mentaliteetti.

En jaksa tuota mukavalehtelua edes käsitellä, ei se ole mikään juttu muille kuin natsi-insinööreille joille kaiken on oltava just niinku kirjojen kansissa. Mitä tulee ns. aitoon valehteluun niin kyllä, olen tehnyt sitä ihan riittävästi joskus vuosia sitten vielä, ja siinä menettää omaakin onneaan, ainakin tällainen iihminen kuin mä olen. Jotkut varmaan ei menetä, tai ainakaan koe menettävänsä sitä onneaan. Siinä kohtaa voi herätä kysymys, millainen ihminen se sitten oikeasti on? Narsisti vaikkapa? Mussa on vahvasti narsistinen huomionhakuisuuden piirre eli "kattokaa kaikki ku oon niin kova jäbä". Jos se jonkun mielestä tekee musta narsistin niin siitä vaan sit, en kiellä en myönnä.

Loppupeleissä jokaisella on näistä omat käsityksensä, eikä me olla mitään puolijumalia jotka voi pakottaa toisen jotenkin "mielen tempuilla" olemaan erilaisia kuin he oikeasti haluaa olla.  Dominointikin perustuu molemminpuoliseen sopimukseen näissä piireissä.

oPoika

Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #48 : 13.07.2024, 10:59 »
En jaksa tuota mukavalehtelua edes käsitellä, ei se ole mikään juttu muille kuin natsi-insinööreille joille kaiken on oltava just niinku kirjojen kansissa.

Miksi valehdella edes vähän? Jotainhan se ihmisestä kertoo. Vaikka valehtelun vaikutus olisi pieni, niin pelkästään ihmisen tarve valehdella edes sitä vähää, kertoo hänen persoonallisuudestaan kielteistä.

MikkoMystikko

Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #49 : 15.07.2024, 07:00 »
Miksi valehdella edes vähän? Jotainhan se ihmisestä kertoo. Vaikka valehtelun vaikutus olisi pieni, niin pelkästään ihmisen tarve valehdella edes sitä vähää, kertoo hänen persoonallisuudestaan kielteistä.

Olet aivan oikeassa, kyllä se ihmisestä kertoo aika.. no, en sano että "säälittävästi" mutta kuitenkin, surullista tarinaansa. Mun pointti on lähinnä että, miksi olla perfektionisti? Ei mua haittaa jos toinen on vähemmän kypsä kuin mä. Olen ollut kova valehtelemaan tietyissä asioissa joskus vuosia sitten vielä. Mutta kasvoin pois siitä valehtelusta. Siksi mä tiedän että kuka tahansa muukin voi kehittyä siinä saralla kunnolla. Siksi mä uskon siihen että antaa valehtelijoille mahdollisuuden.

Mutta jos ei sano mitään siihen että toinen valehtelee, niin miksi mikään sitten muuttuisi? Ei oikein miksikään. Siinä menee vaan suhde pilalle sitten ennen aikojaan. Valehtelu kertoo ihmisen nykytilasta, ei siitä mikä ihminen on ehkä tulevaisuudessa jos päättää tehdä kasvun rankan työn. Mä tein sen koska opin vihdoinkin että valehtelu tekee oman itsen onnettomammaksi kuin rehellisyys. Se on kaikki vain sanahelinää kunnes itse tajuaa näitä asioita.

riina_77

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 92
  • Vaikia
  • Galleria
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #50 : 15.07.2024, 11:22 »
Miksi valehdella edes vähän? Jotainhan se ihmisestä kertoo. Vaikka valehtelun vaikutus olisi pieni, niin pelkästään ihmisen tarve valehdella edes sitä vähää, kertoo hänen persoonallisuudestaan kielteistä.

Olet aivan oikeassa, kyllä se ihmisestä kertoo aika.. no, en sano että "säälittävästi" mutta kuitenkin, surullista tarinaansa. Mun pointti on lähinnä että, miksi olla perfektionisti? Ei mua haittaa jos toinen on vähemmän kypsä kuin mä. Olen ollut kova valehtelemaan tietyissä asioissa joskus vuosia sitten vielä. Mutta kasvoin pois siitä valehtelusta. Siksi mä tiedän että kuka tahansa muukin voi kehittyä siinä saralla kunnolla. Siksi mä uskon siihen että antaa valehtelijoille mahdollisuuden.


Tuossa ei kyllä ole kyse perfektionismista vaan täysin perusasioista. Sekin on ihan OK jos joku haluaa alkaa kasvattamaan aikuista ihmistä aivan perusasioista lähtien, uskoisin kuitenkin että kovin moni ei halua. Kiva että sinulla on ymmärrystä asiaan, olisi kuitenkin mielestäni vähintään kohtuullista, että se toinen on heti alkuvaiheessa ongelmista tietoinen. (Varmaan toki harvempi deitti-ilmoituksessaan kyselee seuraa siihen, että saisi käytöshäiriönsä korjattua, en ole ainakaan koskaan törmännyt.)

Taisin aiemmin tähän ketjuun vastatakin, että iän valehtelu olisi ongelma ja niin olisi kaikki muukin valehtelu. Itselle luottamus on prioriteettilistan kärjessä, eikä sitä voi olla jos höpötetään milloin mitäkin.