Baarin kannatusmaksut
Tähän vaiheeseen sanon että henkilökohtaiset kaunat ja välienselvittelyt ja siitä kumpuavat nimittelyt ja pullistelut eivät kuuluu foorumille. Ne vaan on häpeällisiä lukea - myötähäpeällisiä.
Hetkinen...nyt saan jotenkin sellaisen käsityksen mm:ssa Mr.Inathun kirjoituksesta että jos näen jotakin mikä sotii oikeuskäsitystäni vastaan tällä saitilla niin minun tulisi kääntää pääni ja kohdistaa katseeni johonkin "positiivisempaan". Haluatko että teen näin silloinkin kun joukko isompia ja vahvempia ja enemmän valtaa omaavia hyökkää jonkin heikomman ja puolustuskyvyttömämmän kimppuun?Toki maailmassa on enemmön hyvää kuin pahaa, myös tällä saitilla, onneksi, muutenhan en jaksaisi elää enkä täälläkään pyöriä. Mutta ei se voi olla syy välinpitämättömyyteen jos kokee jonkin olevan pielessä. Voin "uhrata" oman mukavuuteni ja kaiken, myös tämän saitin ilmapiirin, sen vuoksi että avaan sanaisen arkkuni. Teen sen sen tähden, myös, että toivon joskus jos jonkinlainen vääryys kohtaa minua, tai niin koen, että löytyy jokin toinen rohkea joka uskaltaa avata suunsa ja puuttua. En halua että ihmiset/nikit leimataan häiritsijöiksi ilman selkeitä ja perusteltuja syitä, ja haluan kyetä puolustautumaan myös itse jos sellainen tilanne eteeni tulee.Ja tällä kaikella, kuin myös aiemmilla viesteilläni, on tarkoitus analysoida syitä ja kartoittaa mahdollisuuksia konkreettisesti luoda sellaiset käytännöt joissa jokainen jäsen voi kokea tulevansa oikeudenmukaisesti kohdelluksi.
Lainaus käyttäjältä: Smooth - 17.09.2012, 06:54Tähän vaiheeseen sanon että henkilökohtaiset kaunat ja välienselvittelyt ja siitä kumpuavat nimittelyt ja pullistelut eivät kuuluu foorumille. Ne vaan on häpeällisiä lukea - myötähäpeällisiä.Jännää miten harvat saavat siitä varoituksia.
Lisäksi olen ymmärtänyt, että Baarin ylläpidossa mielivallan mahdollisuus on tehty liki niin pieneksi kuin mahdollista. Päätökset varoituksista tehdään konsensuspäätöksinä ja bannit perustuvat sekä varoitusten prosentteihin että tapauskohtaiseen konsensusharkintaan (ylläpito voi korjata jos olen ymmärtänyt väärin). Toki aina voi sanoa, että ylläpito edustaa "sisäpiiriä", joka päättää "omiensa" etujen mukaan... Juu, tervetuloa todellisuuteen, niin tekee koko maailma ja asioissa jotka ovat pikkuisen isompia kuin se, saako joku varoituksen jollain verkkofoorumilla ilman "riittäviä" perusteita.En halua osallistua turhaan egopullisteluun enkä sofistiseen eipäs juupasteluun siitä mikä on "oikeudenmukaista". Minä haluaisin vain käydä täällä välillä kirjoittelemassa ajatuksistani ja kokemuksistani POSITIIVISESSA ilmapiirissä.
Lainaus käyttäjältä: Mr.Inathu - 17.09.2012, 10:23Lisäksi olen ymmärtänyt, että Baarin ylläpidossa mielivallan mahdollisuus on tehty liki niin pieneksi kuin mahdollista. Päätökset varoituksista tehdään konsensuspäätöksinä ja bannit perustuvat sekä varoitusten prosentteihin että tapauskohtaiseen konsensusharkintaan (ylläpito voi korjata jos olen ymmärtänyt väärin). Toki aina voi sanoa, että ylläpito edustaa "sisäpiiriä", joka päättää "omiensa" etujen mukaan... Juu, tervetuloa todellisuuteen, niin tekee koko maailma ja asioissa jotka ovat pikkuisen isompia kuin se, saako joku varoituksen jollain verkkofoorumilla ilman "riittäviä" perusteita.En halua osallistua turhaan egopullisteluun enkä sofistiseen eipäs juupasteluun siitä mikä on "oikeudenmukaista". Minä haluaisin vain käydä täällä välillä kirjoittelemassa ajatuksistani ja kokemuksistani POSITIIVISESSA ilmapiirissä. En ole ikinä ymmärtänyt miten sisäpiirin suosiminen palvelle niitä tavoitteita joista puhut.Kun lukee nuo paljon puhutut baarinsäännöt ja ” etusivun tavoitteet” ei se palvele niitäkään.Minusta sitä pitäisi välttää kaikin keinoin (ainakin näillä säänöillä ja tavoitteilla).Siksi keskustelut linjoista ja toimenpiteistä ei pitäisi olla huono asia.
Miksi kaivaa kuoppaa ylläopidon toimien alta tieten tahtoen antamalla välineet siihen jollekin riittävän terävälle yhteisön hahmolle.
..voi jestas.. onsevaikeeta.. a) saatiin ketju jossa luvalla saa herjata.. b) leca pääsi tavoitteeseensa "keskustelun ytimeen" c) philosofistit pääsevät pätemään kynillään d) harmittaa että ylläpito käveli tässä tavallaan ansaan e) oikeat kusettajat o hiljaa, heillä, lol "tai meillä" on satoja nikkejä joilla toimia, joten banneilla ei ole merkitystä.. f) liian moni kokee tällaiset avaukset foorumia vahingoittavaksi eivät hyväksi viihteeksi g) aarrgh
PPS. Nyt pitää taas jatkaa töitäkin, joten jätän tältä päivältä tämän keskustelun ja toivon, että seuraavalla kerralla täällä on jotain mielenkiintoisempaa keskustelun aihetta tarjolla