Baarin kannatusmaksut
Jos oikein ymmärsin, niin asiattoman viestin ilmoittaja voi jäädä rangaistuksen saaneelle täysin pimentoon? Tuleeko rangaistuksen saaneelle kuitenkin selväksi tietty viesti, joka on koettu loukkaavaksi tai uhkaavaksi? Jos näin ei tapahdu, niin menettelemme väärin.
Peilaan tietyistä syistä menettelyä yhteiskuntamme oikeusjärjestykseen ja sen kantaviin periaatteisiin. Fair trial on yksi sellainen. Meillä hyvin harvoin suojellaan oikeudenkäynneissä esim todistajan henkilöllisyyttä. Syytetyn on voitava saada puolustaa itseään esitettyjä syytteitä vastaan. Hänen on voitava tietää, mistä syytetään ja mitkä ovat todisteet. Hänen on voitava myös esittää kysymyksiä asiassa. Näin pitkälle toki ei tarvitse tällaisella foorumilla mennä, mutta edelleen olen sitä mieltä, että vaikka moderaattoreita olisi sata tekemässä päätöstä siitä, onko jokin toiminta ollut sopimatonta tai loukkaavaa, niin se ei riitä, vaan syytettynä olevalle tulee yksityiskohtaisesti ilmoittaa mistä syytetään ja kuka syyttää.
Mikäli asia on niin vakava, että ilmoittaja tai loukkauksen kohde joutuu pelkäämään turvallisuutensa puolesta, on asia vietävä poliisin tietoon. Uhkaaminen on rikos myös netissä samoin kuin kunnianloukkaus. Avoimuus ja oikeudenmukaisuus ovat asioita, joita tulee puolustaa. Minun näkemykseni on, että luottamuksellisuus etenkin rangaistuksia jaettaessa jää kyllä avoimuuden ja oikeudenmukaisuuden alle. Ketjussa on myöhemmin viitattu uhkailuun... Tämä on asia joka mielestäni kuuluu viranomaisille, eikä ylläppidolle. Uhkailu on asia, johon tulee suhtautua vakavasti. mielestäni sellaiset asiat kuuluvat viranomaisille, olkoonkin, että se on tapahtunut jollain kinkyfoorumilla. Pitää myös muistaa, että väite uhkailusta saattaa itsesään olla rangaistava teko. Yritin tuolla virittää pohdiskelua siitä, mitä arvoja puolustetaan minkäkin kustannuksella. Onko esim luottamuksellisuus arvokkaampaa kuin oikeudenmukaisuus ja avoimuus ?
Jälleen muutamat henkilöt loukkausten kohteena ilman selkeää ilmaisua siitä millä viestillä ja millä tapaa olen loukannut. Täällä tuntuu olevan koko ajan joku loukkaantumassa jostakin viestistä oli se sitten aiheellista taikka yleensä ei. Miksi ylläpito menee toistuvasti näiden sarjaloukkaantujien ehdoilla, kun minä kirjoitan? Palstalla on oikeastikin loukkauksia kirjoittavia ihmisiä, jotka eivät tunnu saavan varoituksia.edit: Väännetään nyt rautalangasta, kun timjamilla oli vaikeuksia ymmärtää. Teksti voi olla loukkaavaa ja siitä joku loukkaantuu. Teksti voi myös olla epäloukkaavaa ja siitä silti loukkaannutaan tarkoitushakuisesti, ja sille kirjoittaja ei voi mitään. Kun ylläpito kulkee näiden tarkoitushakuisten loukkaantujien talutushihnassa antaen varoituksia epäloukkaavasta tekstistä taikka tekstistä, jonka äänestävät itse loukkaavaksi, kun ovat loukkaantujien kavereita, mennään aika surullisella linjalla.
Jos jollakulla paineet nousee pelkän nimimerkin perusteella, niin suosittelen tuota henkilökohtaista estolistaa, se ainakin allekirjoittanutta on erään nimimerkin osalta ratkaisvasti auttanut.
....Minunkin tekee usein mieli sanoa vaikka mitä, mutta usein jätän nykyisin sanomatta koska on itsellänikin ollut vähän mukavampaa kun ei jokaisesta jutusta provosoidu. If I can do it, anyone can .....
Mielestäni ylläpito saa tehdä ihan mitä huvittaa perustelematta tekosiaan. Foorumi on ilmainen, me käyttäjät ei olla tehty sen eteen mitään.Jos omassa kodissakin on ihminen josta ei pidä niin sen voi heittää niska perse otteella pihalle, käydä potkaisemassa jalkoväliin ja oksentaa vielä päälle. Eikä kelläänpitäisi olla mitään sanomista periaatteella "vittu tää on mun koti ja mä teen siellä mitä mua huvittaa".
Minua ei valitettavasti haluta moderaattoriksi, koska olisin siihen liian pätevä.edit: Sinänsä ihmetyttää miksi vain VSOP on saanut varoituksen tässä ketjussa.