Baarin kannatusmaksut
Mä lisään tähän kysymyksen ja vaikeutan tehtävää: Onko teillä tietyt kirjaimet joita painetaan tietyillä sormilla? JA: Millä sormilla tai sormella kirjoitat jos käytätkin puhelinta?
Kymmensormijärjestelmää käytän, jos oikee näppis. Välillä pitää tarkistaa, ettei ole hypännyt, mut harvoin katson näppistä tai edes ruutua, mihin kirjoitan. Katon sit lopuks tai esim kappaleen jälkeen tarkistan etten ole hypännyt sivuun. Käytän myös pikakomentoja paljon, hyvin harvoin näpytän varsinaista hiirtä. Kännyllä tulee asennosta riippuen käytettyä vasen peukalo ja oikeen käden etu- ja keskisormi tai joskus vaan peukalo lisäks. Mitä pidempi tarina, sitä enemmän sormia käytös, ett nopeammin kirjoitettu.
Kymmensormijärjestelmä on sellainen mikä pitäs erikseen opetella. Jos tuota ei ole tehnyt niin sen jälkeen laajinta skaalaa sormistaan ja käsien asennosta ja liikkeistä tuntuvat käyttävän pelaajat ja Internet kulttuuriin aikaisin päässeet ja siihen tottuneet (foorumit, kuvalaudat yms). Itse kirjoitan ns. Wsad- asennossa. Vasen käteni on aina niin että sormeni ovat lähimpänä noita kirjaimia ja oikea käteni joko toisella puolella näppäimistöä tai hiirellä. Tämä tulee puhtaasti siitä että olen pelannut tietokoneella lapsesta asti ja se on luonnollisin asento. Jos yritän kymmensormijärjestelmää se tuntuu epäluonnolliselta lihasmuistin vuoksi sormissa. Kirjoitan tuosta huolimatta ymmärtääkseni keskivertoa nopeammin koska näppäimistö on tullu tutuksi siltä osin, että qwerty kirjaimisto on ulkomuistissa ja ei tarvitse pysähtyä katsomaan näppäimistöä erikseen.