Kirjoittaja Aihe: Kuinka biseksuaali olet?  (Luettu 60155 kertaa)

isabella

Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #135 : 30.06.2016, 22:12 »
Tumblerissa törmäsin kannanottoon että heterosuhteessa elävä biseksuaali ei enää ole tervetullut LGBT+ -yhteisöön, mihin joku oli nohevasti vastannut mm. että istuva tanssija ei enää ole tanssija, se joka ei just nyt pane on aseksuaali, kaikki sinkut on aromantikkoja. Hengenvetojen välissä ollaan kaikki kuolleita.
Mua tää mietityttää nyt erityisesti kun on tulossa taas Helsinki Pride ja sain ymmärtää tuttavalta ettei erityisesti halua nähdä siellä minua, miehen kanssa elävää naista, ja ettei mun biseksuaalisuutta tässä elämäntilanteessa "lasketa". Edelleen oon kuitenkin 100 % bi.

Tuo on kyllä taas niin käsittämätöntä soopaa! Tottakai bi on bi riippumatta kumppanin sukupuolesta. Mutta vielä enemmän ärsyttää etteikö muka täysin heterokin olisi tervetullut Prideen. Totta helvetissä kulkueeseen ovat tervetulleita myös "straight allies" (mitäköhän tuo olisi suomeksi? Heterotukijoukot :)?) Onhan siellä vaikka kuinka paljon LGBT-ihmisten ystäviä ja perheenjäseniä ja esim. erilaisia yhdistyksiä, jotka marssivat saman hyvän asian puolesta.

poisongrrrll

• Vieras
« Vastaus #136 : 30.06.2016, 22:17 »
En voi sanoa olevani biseksuaali koska en usko binääriseen sukupuoleen.

Martha

• Vieras
« Vastaus #137 : 30.06.2016, 22:35 »

Mä olen aina ihmetellyt miksi vähemmistö on vielä rankempi ja julmempi vähemmistön vähemmistöjä kohtaan.

Tämä ihmetyttää myös minua. Tää on ollut nyt erityisen paljon pöydällä viimeaikoina. Orlandon iskujen jälkeen kuulin ettei mun tukea eikä sympatiaa kaivata koska en mä heterona voi ymmärtää mitä isku vähemmistöille tarkoitti. Ymmärrän toki että tämä on varmasti hyvin kapean ryhmän mielipide mutta tietysti se ilmaisee itseään tosi kovaäänisesti. Lähtökohtaisesti musta tuntuu muutenkin että olen jatkuvasti tulossa uudelleen ulos kaapista kun aika moni tykkää luokitella ja lokeroida muita ihmisiä, ja joudun jo kasvattamieni pikkuihmisten vuoksikin oikomaan näitä oletuksia ääneen lähes viikottaisella tasolla. Lapset tietää että rakkaus on rakkautta ja äidillä on ollut sekä tyttö- että poikaystäviä ja se on ok. Tää nyt oli varmaan väärä ketju tälle avautumiselle, joten hillitsen itseäni ja lopetan tähän.

Martha

• Vieras
« Vastaus #138 : 30.06.2016, 22:41 »
Tuo on kyllä taas niin käsittämätöntä soopaa! Tottakai bi on bi riippumatta kumppanin sukupuolesta. Mutta vielä enemmän ärsyttää etteikö muka täysin heterokin olisi tervetullut Prideen. Totta helvetissä kulkueeseen ovat tervetulleita myös "straight allies" (mitäköhän tuo olisi suomeksi? Heterotukijoukot :)?) Onhan siellä vaikka kuinka paljon LGBT-ihmisten ystäviä ja perheenjäseniä ja esim. erilaisia yhdistyksiä, jotka marssivat saman hyvän asian puolesta.

Joo, ja kun kuuntelen valitusta että liikaa hetskuja, niin mietin että monikohan esim. heteroparilta näyttävä kuitenkaan on sitä? Seksuaalinen suuntautuminen ja sukupuoli kun tuppaavat olemaan sellaisia vinkeitä asioita joita ei aina ulkopuolinen voi varmaksi tulkita, eikä tarvitsekaan. Jännää että itse vähemmistöön kuuluva haluaa lokeroida ja tuomita tuntemattomia ihmisiä ja heidän motiivejaan. Mielestäni nämä "straight allies" on ilman muuta tervetulleita. Eletään edelleen aikaa jolloin vähemmistöön kuuluminen voi olla oikeasti vaarallista - ajattelisin että on sitä parempi mitä enemmän meitä on yhdenvertaisuuden vuoksi marssimassa.

Ai kauhee, mulla on joku nettivitutus päällä. Oon normaalisti vähän lempeempi.

Annaleena

• Vieras
« Vastaus #139 : 30.06.2016, 23:05 »
Mun seikkailut setan porukoissa joskus viime vuosituhannella katkesi juurikin siihen, että en ollut oikealla tavalla mitään.. niinpä luikin säikähtäneenä takaisin heteromaailmaan.

DareDoll

• Vieras
« Vastaus #140 : 30.06.2016, 23:21 »
I can Bi what ever you want beibiiiii

Norja

• Vieras
« Vastaus #141 : 30.06.2016, 23:24 »
Mä luulin olevani väärin ymmärretty hetero mutta kun kasvoin mieheksi uskalsin myöntää olevani bisse. Ensimmäiset seksuaaliset kokemukseni tapahtuivat minua vanhemman miehen seurassa mutta en kokenut menettäneeni "poikuuttani" kuin vasta saatuani pesää ensi kerran kuustoistavuotisna 6.8.1981 klo 23-01. Aikuistuttuani ja elämänkokemukseni myötä olen liikkunut homona, bissenä ja heterona kuten tahdon. Nykyään en enää sovi ahtaisiin laatijoihin vaan määrittelen itseni toisin mutta vain niinkuin minulle sopii. Seksuaalisesti olen kiinnostunut kinkysti ihmisistä mutta en aktiivisesti etsi kumppaneita tai kontaktia kuin tietyin ehdoin joita en tässä mainitse. Tavallaan voin sanoa että kotiinkuljetus pelaa mutta lähes mikään ei kelpaa. Minulla on ollut ehkä kaksi tyydyttävää miesorjaa tänä vuonna käsittelyssä ja se on aika hyvin. BDSM:ssä keskityn mielelläni miehiin.

Jouni

• Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Energiahoitaja-(: Sadisti.
  • Galleria
    • Aikuiseksi
« Vastaus #142 : 01.07.2016, 00:29 »

Sä lupaat vain...

Regulus

• Asiakas
  • **
  • This dog doesn't bark but bites
  • Galleria
« Vastaus #143 : 01.07.2016, 01:49 »
Mun on kyllä aika mahdotonta sanoa että kuinka bisse oikein olen, kun se on vähän niin että kaikki kelpaa. Lähimpänä veikkaisin että 80% homo ja 20% hetero, oma sukupuoleni kun on vähän kyseenalainen ja miesten kanssa tahtoisin useimmiten olla itsekin miehen roolissa, kun taas naisten kanssa enemmän naisen roolissa, toisaalta käy kummin vain. Sukupuoli ja seksuaalisuus on niin monimutkaisia asioita, ja kun pitää olla niitä kaikenmaailman termejä nykyään niin eihän sitä tiedä enää itsekään mikä on. Ehkä mä vaan sitten olen homoseksuaali vähän joka suuntaan.

Pikkulintunen

• Baarikärpänen
  • Heikkouteni on vahvuuteni
  • Galleria
« Vastaus #144 : 01.07.2016, 01:53 »
Hyvinkin paljon bi. Mutta vakavaan parisuhteeseen en kuitenkaan ole koskaan naisen kanssa ajautunut.

Tigrita

• Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #145 : 01.07.2016, 08:32 »

Mulla ehkä niin, että: I can be what ever I want to be. Tai sitten vain olen ja katson, mitä tunteita ja tuntemuksia kohtaamani tyypit aiheuttaa.

Chmlnidae

• Vieras
« Vastaus #146 : 01.07.2016, 08:58 »
Kait munkin pitäis laittaa toi pan omaks määrittelyks. Mut taidan olla omakohtaisesti jo sen pisteen ohittanut et se niin mitään merkkais...."piiiittkäää ooon matka ei kotiiiiaa näy....", niinkö isomummo aikoinaan iltaisin sängyn vieressä laulo ja silitteli päätä.

Mutta paljon on ajat muuttunu siitä ku ite 80-luvulla setas ja muissa(kin) maissa ympyröissä teinistä pyöri.
Huomaa ku juttelee oman nuorison - varsinkin nuoremman - kanssa. Kyllä tuolla netillä on paljon vaikutusta siihen et oma vinkkeli on laajempi kirjon suhteen. Ja sit sitä kautta se oma mietintä identiteetistä.
Yksi ilta, pari kuukautta sitten, iltasadun jälkeen (joo, näin ku on aikaa ni multa on uudelleen ruvettu vaatii tällaisia) hän oli viekussa nukkumassa ja kysyi muina tyttöinä että "miten sä äiti - en nyt tarkoita et olisin oikeasti - suhtautuisit jos sanoisin et tykkään tytöistä..., tai joku päivä sanoisin.".
En lukeudu kovinkaan kasvattavaksi vanhemmaksi. Enemmän sellainen tyyppiä tukialus. Eli en ole erityisemmin jakanut omaa maailmankuvaani, enkä kokemuksiani.

Annaleena

• Vieras
« Vastaus #147 : 01.07.2016, 10:51 »
Mitä on kasvattava vanhempi..?

Meillä esikoinen myös tässä päivänä eräänä tiukkasi yhtäkkiä "Äiti mitä mieltä sä oot homoista?"

..näin, että hän halusi todellakin tietää. Kysyin ensin, mitä tuon kysymyksen 'homoilla' tarkoitetaan - homoseksuaalisuutta yleensä, ylipäätään seksuaalisuuden monipuolisuutta, sukupuolivähemmistöjä (LGBT+), sukupuolineutraalia liittoa vai mitä.. yritin kysellä mitä hän tietää ja vastata juuri siihen mitä hän haluaa saada selville. Niin että ensimmäiset keskustelut sukupuolten ja seksuaalisuuden kirjoista on nyt käyty. Esikoinen on sellainen, että vetäytyy funtsimaan itsekseen rauhassa ja palaa aiheeseen joskus (jos palaa).. mielenkiinnolla odotan.

Chmlnidae

• Vieras
« Vastaus #148 : 01.07.2016, 16:41 »
*******off topic******

Voih Annaleena et kai sä pyydä mua määrittelemään jotakin käsitettä, apua....*viheltelee*

Tota okei. Kasvattava vanhempi (mun mielestä) on sellainen joka haluaa opettaa lastaan, tai siirtää omia arvojaan. Juu, tiedän että nyt sanotaan etteihän mikään muu ole edes mahdollista. Ei varmaan aivan pelkistetysti olekaan. Esimerkki varsinkin on hyvin tarttuva keino siirtää asenteita ja arvoja.

Lähinnä tarkoitan kuitenkin sitä että pyrkii välttämään kaikkea ulkoa ohjaavaa opettamista, ja toisen manipuloimista mieleisekseen. Ja on valmis keskustelemaan nimenomaan lasta kuuntelevasti ja kunnioittavasti. Enemmän kysymyksiä tehden kuin omia valmiiksi pureskeltuja neuvoja ja ohjeita jakaen. Esim. Jos lapsi on lukenut kovasti kokeeseen ja saa hyvän numeron niin toteaa tälle: " Nonni, kyllä kovan työn tekeminen kannattaa."
Eli keskitytään vain siihen että lapsella on turvallista ja perustarpeet hoituu. Ollaan käytettävissä muttei pompoteltavissa. Ei myöskään siirretä uskonnollisia eikä muita elämänkatsomuksellisia asioita (ihan yhtä vähän kun pidän uskonnon siirtämisestä ohjeina ja mantroina pidän myös ateismiin tmv:n siirtämisestä).

organ

• Vieras
« Vastaus #149 : 03.03.2017, 11:35 »
Mä olen ehkä 70% hetero & 30% homo. Rakastan naisia ja heidän muotoja, tykkään helliä ja rakastan naisen nuolemista.
Mutta toisaalta on ihana saada toiselta mieheltä kovaa kankea molempiin päihin.