Baarin kannatusmaksut
Mitä se haittaa vaikka se olisikin vasemmiston agendaa, kun se lisää hyvinvointia ja turvallisuudentunnetta, ihmisten diversiteettiä. Mitäs epäkannatettavaa siinä voi olla? Itse en halua edes mennä muualle kuin turvallisiin tiloihin. Pidän naurettavana ideaa, että kaikkien pitäisi vaan lurkkia tiukasti rajatuissa kuplissa keskenään saman mielisten kanssa.
Lainaus käyttäjältä: fido - 31.10.2022, 12:51Mitä se haittaa vaikka se olisikin vasemmiston agendaa, kun se lisää hyvinvointia ja turvallisuudentunnetta, ihmisten diversiteettiä. Mitäs epäkannatettavaa siinä voi olla? Itse en halua edes mennä muualle kuin turvallisiin tiloihin. Pidän naurettavana ideaa, että kaikkien pitäisi vaan lurkkia tiukasti rajatuissa kuplissa keskenään saman mielisten kanssa.Ilman sitä vittuilua, mitä muuta turvallinen tila on, kuin samanhenkisten ihmisten toteuttama ilmapiiri ja toimintamalli, johon esim. käyttäytymismallista poikkeavat eivät ole tervetulleita eli siis kupla ? Esimerkiksi itsen olen hyvinkin räväkkä ihminen joka loukkaa muiden tunteita suunnilleen aina kun olen paikalla ja avaan suuni, se ei perustu siihen, että tahallisesti olen mulkku, mutta kun olen mulkku, ja mulkkuna pysyn
No ihan ensimmäisenä tulisi mieleen yliopistolaki ja puolueettomuusvaatimus. Ei ole ollenkaan asiallista alkaa liputtamaan yliopiston tiloja poliittisten ideologioiden mukaan.
Toimiiko tämä "turvallinen tila" kaupallisessa toiminnassa vai keskittyykö paikkoihin, joissa kaikkien viihtyminen ei ole elinehto?
Toimiiko tämä "turvallinen tila" kaupallisessa toiminnassa vai keskittyykö paikkoihin, joissa kaikkien viihtyminen ei ole elinehto?Kokemukseni mukaan myös kaupalliset toimijat ovat ottaneet termin ja käytänteet käyttöön. Ainakin olen törmännyt kahviloihin, ravintoloihin ja tanssistudioihin.
LainausToimiiko tämä "turvallinen tila" kaupallisessa toiminnassa vai keskittyykö paikkoihin, joissa kaikkien viihtyminen ei ole elinehto?Kokemukseni mukaan myös kaupalliset toimijat ovat ottaneet termin ja käytänteet käyttöön. Ainakin olen törmännyt kahviloihin, ravintoloihin ja tanssistudioihin.Turvallinen tila syntyi periaatteena Yhdysvalloissa naisten ja LGBT liikkeissä heidän kamppaillessaan oikeuksiensa ja turvallisuutensa puolesta. Luin tosin lyhyen artikkelin, että alkuperäinen idea olisi syntynyt jo 1940 luvulla yritysmaailmassa, josta se kulkeutui naisten ja seksuaalisten vähemmistöjen käyttöön hieman muokattuna.Mun on hieman vaikea ymmärtää, mikä turvallisen tilan käytännöissä ja ohjeissa on pyrkimyksenä niin vaikeaa ja ylivoimaista ymmärtää. Laskettakoon mun puutteeksi. Ne on nimenomaan tarkoitettu tilanteisiin, joissa kaikkien viihtyminen on elinehto kenenkään estämättä muiden viihtymistä huonolla käytöksellään.Karkea esimerkki: Rane on 50+ setämies, joka viljelee sukujuhlissa rasvaisia juttuja, vihjailee nuoremmille naisille ja muuttuu humaltuessaan häiriköksi. Kieltäytyy tällä kertaa häissä tervehtimästä serkkunsa tyttöä ja tämän naispuolista kumppania muristen lesboista, haukkuu hiprakassa ruokaa hakiessaan suureen ääneen vegaanisen ruokavaihtoehdon hinttien ja pupujen ruoaksi tuijottaen edellistä paria, haukkuu pöydän ääressä vieressä istuvilleen veljenpoikansa värillistä kumppania banaanin mussuttajaksi kuvitellen, ettei puheensa kantaudu koko pöytäseurueelle, kourii humaltuessaan vaimonsa siskoa tanssilattialla vaimon hävetessä silmät päästään. ... Suku kyllästyy tähän ja ottaa käyttöön oman versionsa turvallisen tilan säännöistä jakaen ne seuraavien sukujuhlien kutsun mukana. Rane käyttäytyy entiseen malliin ja saa porttikiellon sääntöjen rikkomisen perusteella. Kutsuja ei hänelle enää tule. Rane jää kihisemään helkutin vihervassarisuvakkien vallankäytöstä ...Kirjoitin kärjistetyn esimerkin vääntääkseni asian rautalangasta. Moni kinky on joutunut todistamaan kaikille avoimissa bileissä humalaisten vaniljoiden törttöilyä, kun eivät ole osanneet bilekäyttäytymistä ja rajojen kunnioittamista. Ovat rikkoneet käytännössä turvallisemman tilan periaatteita.Ohessa Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan turvallisemman tilan periaatteet: https://hyy.fi/fi/uutiset/hyyn-turvallisemman-tilan-periaatteet Eivät juurikaan poikkea Kokoomusnuorten vastaavista. Nää on kaiki hiemen erilaisia versioita samasta perusideasta. Käyttäydy hyvin ja anna muille tilaa. PuoliVilliNaaraalla ja Lady Whipillä on yllä erinomaiset kommentit aiheesta.