Baarin kannatusmaksut
On myös todisteita, joissa nämä loukkaantuvat haukkuvat täysin ilman perustetta miehen tällaiseksi setämieheksi. Missä on turvallinen tila meille oikein käyttäytyville setämiehille on? En koe oloani turvallisesti, että vääristä lähtökohdista minut sijaistetaan tällaiseen häiriökäyttäytymiseen pelkästään siksi, että olen +50 vuotias heteromies.
Tässä lienee suurimpana ongelmana juuri ne ääripäät. Eli tässä tapauksessa vihervasemmiston äärilaidan woke mullahit. Jotka "jumalten" sanalla haluavat vallan määritellä mikä paikka on turvallista ja millä ehdoilla.
Pystyisitkö mitenkään olemaan heittämättä mahdollisesti toisia loukkaavaa huonoa huumoria paria tuntia, jos sellaista harrastat? Jollet pysty, niin edelleenkään ongelma ei ole turvallisemman tilan säännöissä tai niitä yhteisesti sovitusti käytettäessä. Mä opettelin eroon ko. huumorista ihmisten ilmoilla viljeltäessä kolmekymppisenä. Ystävien tai vertaistukiporukoiden kesken ”virallisten tapaamisten” ulkopuolella heitän edelleen tosi ronskia läppää, mutta ei sellaista tartte ehdoin tahdoin turvallisessa tilassa suustaan päästää. Useimmat ihmiset ymmärtävät erilaiset käytöskoodit erilaisissa tilanteissa. Eihän tässä ole sen kummemmasta kysymys. En edelleenkään usko, ettei kuka tahansa pystyisi hieman säätämään omaa käyttäytymistään. Jollei pysty, niin vika on silloin itsessä. Ei muissa.
Tuli tässä mieleen, että onko kuollut vauva -vitsitkin silloinkin ookoo, jos läsnä on raskauden keskenmenon kokeneita ihmisiä tai ihmisiä, joiden vauvaikäinen lapsi on kuollut Oman fiiliksen mukaan ei ole, joten pelaan varman päälle, enkä heitä siitä vitsiä, jos en oikeasti tunne hyvin ihmisiä kenen seurassa vitsailen. (Tällöin myös tiedän etteivät he ole saaneet keskenmenoa tai menettäneet vauvaikäistä lasta.)
Mikä sitten on "turvallinen" vitsi? Yai pitää varmaan puhuminn lopettaa kokonaan. Ihan lailesta voi joku suuttuu. Toki myös siitä, ettei sille puhutta
Se on ikävää että ns " parempi väkivalta" aletaan hyväksyä. eli ratakisko esimerkki jokupersujen varaedustaja heittää huonon vitsin. sitä paheksuu pian kaikki punavuoren punkkuporukka siitä piirretään pari pilakuvaa keskustelu ohjelmissa kilpaillaan kukavääntää asiasta hassuimman version. mutta jos sanoja onkin vihreitten edustaja ja kuuluuvielä vähemmistöön asia onkin ok ja vitsi on voimaannuttava. ja jos joku ottaa siihen kantaaon pian vihervasemmiston maalittamana.
Kuolleita vauvoja voi edelleenkin heittää, joten mitä se kertoo kulttuurista tämän sisällä. Isänä olen niitä vastaan, mutta hyväksyn sen huumoriksi silti.
Mikä sitten on "turvallinen" vitsi? Yai pitää varmaan puhuminn lopettaa kokonaan. Ihan lailesta voi joku suuttuu.
Tässä törmää kaksi sukupolvea. Toinen on se sukupolvi, kenelle on opetettu että oma elämästä/tunteista/kokemuksista olet vastuussa SINÄ ITSE. Ja toinen on sukupolvi, kuka on vakuutunut että oma elämästsä/kokemuksista/tunteista on vastuussa KAIKKI MUUT.
Suosittelen lämpimästi esim. Juuso Kekkosen tai Jamie MacDonaldin tuotantoa, jos haluaa tietää, millaiset vitsit on "turvallisia". Molemmilla hyvää settiä ja molemmat ovat kinky-ystävällisiä (ja ovat onnistuneesti esiintyneet kinkybileissäkin). Hyvä periaate on, että voit turvallisesti vitsailla itsestäsi ja omasta viiteryhmästäsi.
Tässä törmää kaksi sukupolvea. Toinen on se sukupolvi, kenelle on opetettu että oma elämästä/tunteista/kokemuksista olet vastuussa SINÄ ITSE. jJa toinen on sukupolvi, kuka on vakuutunut että oma elämästsä/kokemuksista/tunteista on vastuussa KAIKKI MUUT. Siellä on periaatteellinen ero. Ja outona paradoksina endimmäisessä ryhmässä yritettaan miettiä miltä toisestä tuntuu, kun jälkimmäisessä on oleellisempi se Minä.Me voidaan pohdiskella vaikka mitä, mutta se törmäyskurssi pysyy. Ja ainahan on vastaava ollut.