Kirjoittaja Aihe: Pikkuiset @Tampere  (Luettu 4219 kertaa)

Nelli Pikkuvaltikka

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Little with an attitude
  • Galleria
Pikkuiset @Tampere
« : 30.08.2022, 01:28 »
Minulla on yksi ja ainoa kysymys: Koska meillä on joul.. eiku siis miitti!?
Tästä lähtee muuten samalla lähtölaskenta siihen jouluun, joka on 115 päivän kuluttua! :o

Tästä tulee Tampereen pikkuisten oma miittiketju, joten: Millaisia miittejä me pienet halutaan?
Ja meidän mukana kulkevat Caregiverit, Daddyt, Mommyt ja te muut pientenvahdit, mitä te haluatte?
Ja entäpäs te, jotka ehkä olette kiinnostuneita, mutta etsitte vielä niitä omia pikkuisia pehmoja jostain lelulaatikosta?

Miittejä on ollut aiemmin monenlaisia: mm. luokkaretki -miittiä, leikkihetki -miittejä, puistopicnic -miittejä ja uusien /aiheesta kiinnostuneiden -miittejä ym. Julkisilla paikoilla pikkuisuus on ok tietyissä rajoissa mutta toive on ettei ketään heitetä ulos pehmolelukaapista. Miittejä voidaan järjestää myös yksityisemmissä tiloissa, sellaisten löytyessä, jolloin vapaampi ja avoimempi pikkustelu ym. on helpompaa.

Hyvän miitin sääntöjä?
Ollaan julkisesti ihan kiltisti, myös bratit ja noudatetaan yleistä hyvää käytöstä! (Turvallisen tilan periaatteet jne.)
Pidetään tahmatassut puhtaina eli käsipesu! Ja muistetaan hyvät tavat: "anteeksi, kiitos ja ole hyvä!"
Uusille ihmisillle saa aina jutella, mutta ei ahdistella liikaa jos miittiin saapuminen jännittää.
Läheisyys on ihanaa, mutta kunnioitetaan kaveria, jos kamu haluaa pitää pehmon mentävän turvavälin.
Kysy aina ensin! Kavereiden on kivempi olla, kun me kysytään lupa asioihin joita halutaan ihan hemulisti.
Jos ollaan julkisella paikalla niin ollaan avoimia keskustelulle, mikäli joku ulkopuoline kysyy että mikäs porukka?
(Miitin koollekutsuja olkoon pääasiallisessa vastuussa selittämisestä).

Caregiverit, daddyt, mommyt jne.:
Olette varmasti tervetulleita osallistumaan miitteihin, joskus jopa ilman omaa pikkuista, vaikka se onkin meistä aina kovin pelottavaa ja jännittävää. Jos ette ole tervetulleita, se toki ilmoitetaan jokaisen miitin osalta erikseen. Miittivastuullisena pikkuisena pyydän teitä erityisesti omassa roolissanne kunnioittamaan pienten omaa rauhaa ja koskemattomuutta. Eli käyttäytykää asiallisesti tai Nelli puree teitä korvasta!

Miittipaikat: Ovat hakusessa!
Onko toiveita? Minne haluat seuraavan miitin? Perustele ehdotus!
Tiedätkö, keksitkö, omistatko - paikan, jossa miittejä voisi pitää satunnaisesti tai säännöllisesti?
Lähtökohtaisesti miitit saisivat pyöriä tampereen keskustaa lähellä sijaitsevissa paikoissa, jotta julkisillakin kulkevat pikku tepastelijat pääsevät paikalle.

Kirjoitin taannoin erääseen miittiketjuun näin:
"Tämä miitti on nyt testiluontoinen ja tampereella vuoden ensimmäinen pienten kokoontuminen. Ajatus kuitenkin on, että pikkuisten miittejä ja juttuja päästäisiin vielä tämän vuoden aikana pitämään aktiivisesti, jos vain mahdollista. Tällä hetkellä tilanne K-mörön kanssa on kuitenkin hyvin epävarma ja siksi tulevat miitit ovat vain toistaiseksi harkinnassa, kunnes toisin todetaan."

Tuon jälkeen oli vielä vähän lisää K-mörköilyä ja allekirjoittanutkin vietti aikaansa vain etäkoulussa. Mutta tilanne tulee nyt toivottavasti muuttumaan!

Nelli Pikkuvaltikka

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
Vs: Pikkuiset @Tampere
« Vastaus #1 : 30.08.2022, 02:28 »
Ps. Hei sinä! Iso, pieni, parrakas joulupukki, Täti-Monika, ajokoira tai suomenhevosen sisuinen poni
Pikkuis miittien viimeisimpänä vetovastuullisena allekirjoittanut etsii itselleen/ Rsykkeen tukemille pienten miiteille: Autollista, miittitavarain kuskaamiseen valmista ja muuten soveltuvaa, pienten kanssa toimeentulevaa otusta. (Ja joo, niitä kamoja ei tarvitse roudata mukana joka miittiin, koska kuka muka ottaa pallomeren mukaan muumimuseoon?)

Miksi tämä etsintä?
A. Mun varastossa on pienten kamoja kolme säkkiä, pallomeri ja yksi pehmojen liukumäki - näitä olisi kiva hyödyntää meidän pienten huviksi ja eduksi, ainakin silloin kun miittipaikka sen sallii. (Esim. varattu tai jonkun oma, yksityisempi tila).
B. Mulla ei ole ajokorttia tai autoa! (Jep, oon oikeesti pieni ku en osaa ajaa).
C. Haluan miitinrakennus seuraa! Yksin on ihan tosi tylsää leikkiä. Lupaan että osaan olla tosi kiltisti.
D. Koska pienet valloittaa maailman yksi tikkari kerrallaan ja koska mä voin!

Sinä voit olla siis:
- Toinen pikkuinen ja mun "partner in crime", kun raahataan mustia hämäriä säkkejä mummojen nenän alla mun varastosta sun auton takakonttiin.
- Se vastuuntuntoinen Caregiver pientenvahti, joka tietää etten osaa ajaa ja pienet ei pärjää miitissä ilman pallomerta, jota sinne ei ainakaan bussilla kuskata.
- Reki-ajokoira, joka tykkää vetää tavaraa jollain rekihommelilla (tai autolla) ja saada siitä palkaksi pikkuisilta ihan hemulisti rapsutuksia ja nameja.
- Täti-Monika /Mommy, jolla on maailman isoin käsilaukku (pohjatonkin vaikka, niin kuin Muumimammalla) tai ostoskärry, jolla saadaan kuskattua yhden lelukaupan verran tavaraa miittiin.
- Suomenhevonen tai sellaisen sisun omaava miniponi, joka jaksaa raahata kärryillä ainakin yhden itsensä kokoisen kassin miittipaikalle ja takaisin.
- Parrakas joulupukki /Daddy, joka omistaa poroajokortin ja tykkää saada osakseen pienten ihailua ja ehkä jaksaa joskus lukea miittisatuja.

Sun ei toki ole pakko viettää aikaasi pikkuisten miiteissä vaikka autat kamojen roudaamisessa, mutta pienten seurassa viihtyminen katsotaan tässä hommassa eduksi. Siitä, mitä kunniaa saat tästä kaikesta osaksesi ja keneltä, voidaan sitten neuvotella kunhan tarve niille partner in crime/ vetotaito/ käsilaukku/ työhevos/ poroajokortti -taidoille tulee käyttöä.

Pps. limaiset möröt ja pikk-nappaajat älkää vaivautuko. Vaikka sulla olisi auto niin oot liian limanen ja pelottava mun purtavaks. 

Nelli Pikkuvaltikka

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #2 : 30.08.2022, 02:36 »
Minulla on yksi ja ainoa kysymys: Koska meillä on joul.. eiku siis miitti!?
Tästä lähtee muuten samalla lähtölaskenta siihen jouluun, joka on 115 päivän kuluttua! :o

Tästä tulee Tampereen pikkuisten oma miittiketju, joten: Millaisia miittejä me pienet halutaan?
Ja meidän mukana kulkevat Caregiverit, Daddyt, Mommyt ja te muut pientenvahdit, mitä te haluatte?
Ja entäpäs te, jotka ehkä olette kiinnostuneita, mutta etsitte vielä niitä omia pikkuisia pehmoja jostain lelulaatikosta?

Mitä, missä, milloin ja miksi?
Pidetäänkö koulun/ kerhon aloittajaiset, halloween -miitti tai luokkaretki muumimuseoon/ muualle.
Vesisateiden jatkuessa voidaan mennä bongaamaan lätäköitä! Talvella etsitään sitten Tampereen paras pulkkamäki!

MURU

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #3 : 30.08.2022, 22:30 »
 :love: loistoidea artteli paikkana monipuolinen tällä hetkellä öö alkaa päivät kalenterista loppuun To tai pe eh....

Nelli Pikkuvaltikka

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #4 : 06.09.2022, 14:51 »
Ensimmäinen miitti idea on laskeutunut tikkarinhuuruiseen mieleen:

Pehmojen teekutsut!
Miitti, jossa nautitaan syksyn viileydestä söpösti villasukat jalassa ja pehmo kainalossa. Ohjelmassa on myös toistaiseksi nimettömän pehmeän jäniksen kastajaiset, tarravaihtarit ja paljon hihittelyä. Vierasmäärä kutsuille ja kutsujen sallittu pehmoavec määrä riippuu toistaiseksi vahvistamattomasta paikasta. Seuraile ketjua ja tähän viestiin päivitettäviä tietoja!

Päivä: Arki vai viikonloppu?
Aika: Iltapäivä/ilta?
Paikka:

Ynspi

« Vastaus #5 : 06.09.2022, 15:47 »
Mie_haluisiiiiiin_särkänniemeeeeeeeeeeen_vielätänäsyksynääääääää_pliiikkeeeee_kiittiiii

Ynspi

« Vastaus #6 : 06.09.2022, 15:47 »
Ja siis omg pulkkamäkiretkeä odotan intopinkeenä!

JA PEHMOTEEKUTSUJA OMG!

Selina

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
« Vastaus #7 : 06.09.2022, 22:16 »
Mulla on auto ja osaan ajaakin. Lisäksi mulla on Setä, joka voi tullaauttamaan, kattomaan perään ja lukemaan koko poppoolle päivä-tai iltasatuja ja sit vielä olis talokin, missä voi järjestää. Mut toki olis hauskaa, jos järjestettäis jossain muuallakin. Mut tarpeen mukaan pallomeri kyllä mahtuis mun olkkariin.

Teekutsut olis kivat ja etenkin, jos oikee hauvakin sais osallistua! ❤

UraniasMirror

• Vieras
« Vastaus #8 : 07.09.2022, 10:56 »
Tämä ei ihan suoraan (ehkä) pikkuisteluun liity, mutta lemmikkimetsässä heitettiin idea vanhojen pihapelien pelaamisesta yhdessä. Niin kuin peili, kymmenen tikkua laudalla, mitä näitä nyt olikaan 😃 Siihenhän voisi osallistua pienetkin ☺️

Edit. Mikä sen "väripeilin" nimi on? Se että esim kaikki kellä on punaista sukissa menee 5 askelta taaksepäin?

Pikkupöllö

• Asiakas
  • **
  • Pöllö, kissa, nainen - yhtäkaikki hiiret varokoon
  • Galleria
« Vastaus #9 : 07.09.2022, 14:43 »
Sit on meitä, jotka ei ikäleiki, vaikka onkin pieniä. Enkuksi jotkut rajaa, että silloin on babygirl muttei little, jotkut niputtaa littleksi ihan yhtä lailla.

Olis hirveän kiva päästä juttelemaan toisten samanmoisten kanssa. Pehmot ja värikynät ei samalla lailla innosta. Pulkkamäkeen tai pelaamaan meitä vois saadakin innostumaan.

latexiom

• Asiakas
  • **
  • Demihomoseksuaali kumifetisisti Tampereelta
  • Galleria
« Vastaus #10 : 07.09.2022, 15:36 »
Edit. Mikä sen "väripeilin" nimi on? Se että esim kaikki kellä on punaista sukissa menee 5 askelta taaksepäin?
Meidän ala-asteella sen nimi ainakin oli vain "Väri".

MURU

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #11 : 08.09.2022, 18:56 »
 :love: tai värikuningas...

Pikkupöllö

• Asiakas
  • **
  • Pöllö, kissa, nainen - yhtäkaikki hiiret varokoon
  • Galleria
« Vastaus #12 : 11.09.2022, 00:10 »
Mun mielestä se oli meillä ihan vaan peili.

Mutta se voi olla useammallakin eri nimellä ajan ja paikan mukaan.

minikettu

• Kanta-asiakas
  • Prumm prumm!
  • Galleria
« Vastaus #13 : 11.09.2022, 02:58 »
Mun mielestä se oli meillä ihan vaan peili.

Mutta se voi olla useammallakin eri nimellä ajan ja paikan mukaan.

Peili on eri. Se on se missä kaikki lähestyy yhtä aikaa ja kun peilinä olija kääntyy ympäri, pitää jähmettyä. Ja sitten on väri tai värinen tai väripeili, miksi sitä nyt haluaa sanoa. Siinä liikutaan värien mukaan eteen taakse ja sivulle, miten värinä olija päättää.

Tito

• Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Moi oon Tito :3
  • Galleria
« Vastaus #14 : 12.09.2022, 14:18 »
Oi joo tahon miittiin jossa pelataan vanhoja pihapelejä!