Baarin kannatusmaksut
idea on kaupallistunut ja politisoitunut oli farssi kun miesasia liike ei mahtunut mukaan.
Olisipa kiva ensi vuonna marssia bdsm-porukassa kaikkien yhdistysten kesken. Onko meillä lippua tai ollaanko joskus järjestäydytty marssille?Pitäisikö
Tässä mielestäni hyvä ja asiallinen kirjoitus aiheesta.SETA vai SUTA - Voiko sateenkaariyhteisö olla ennakkoluuloinen ja syrjivä?http://avoinsoturi.blogspot.com/2022/06/seta-vai-suta-voiko-sateenkaariyhteiso.html?m=1
Huvittavaa kun cis ja heterotyypit tulee pätemään pride-langalla että mikä on paras queerihmisille ja mitä he OIKEASTI haluavat, mutta eivät vain kaikessä tietämättömyydessään osaa havaita.Mun 10 vuoden kokemus queeryhteisöissä internetissä ja IRL antaa mun uskoa että lgbt porukka on lähtökohtaisesti ylivoimaisesti kinkypositiivisia, eikä mulla ole koskaan SEtA:ssa asioidessakaan ole ikinä ollut ongelmia kinkyyteni suhteen. Se on jännä kun kuulemma vahvat ja määrätietoiset (yleensä) cis/het miehet tulee sitten perään kitisemään että he elävät kaapissaan, ovat syrjittyjä jo syrjityn ihmisryhmän sisällä, ja sitten vielä vaativat pääsyä SETA:n jo pienten resurssien kiinni. Koska suurin osa kinkyistä nyt oletetusti ovat matematiikan mukaan cis ja heteroita, ja oman skene oman kokemuksen mukaan yhtä transfobinen kun lähtökohtaisesti kaikki muutkin paikat, niin en lämpene ajatukselle että sitten olisi SETA:n puhemiehinä cishet transvihamielisiä truehamstraajia jotka sitten pätee kaikille queerihmisille että "näkyvyys ei oikeasti ole teille hyvä, senkin mekko-Einarit, painukaa takas sinne kaappiin, sulautukaa cishetyhteiskuntaan, maksakaa omat silpomiset itse ja älkää missään nimessä yrittäkö tuoda teidän viiterhymien ongelmia, dehumanisoivaa fetisointia, vähemmistöstressiä ja jokapäiväistä ahdinkoa yleisyyteen, muuten teitä vain tullaan vihaamaan enemmän :^) kuulostaa mun korvaan lähinnä helvetin hyvin kirjoitetulta Monty Python sketsiltä.Kinky ei ole ongelma, eikä ole koskaan isommassa skaalassa ollut queeryhteisössä, ongelma on että cisheterot yrittää päästä niihin tiloihin, joihin he eivät kuulu, ja joita ei sinne edes halutakaan. Tietenkin yhteiskunnallinen syrjintä kinkymielessä on väärin, ja on hyvä että patologisoinnin ja sairausluokituksia ollaan alettu purkaamaan vähitellen, kuitenkaan musta on hyvin absurdia väittää, että ennakkoluulot kinkyjä kohtaan on millään tavalla verrattavissa vuosituhansiin kestäneeseen yhteiskunnalliseen sortoon mitä LGBT+ ihmiset ovat kokeneet.
Mitä oikeuksia katsot sinulta puuttuvan? Kuka ne vei?
Lainaus käyttäjältä: Von - 05.07.2022, 13:21Mitä oikeuksia katsot sinulta puuttuvan? Kuka ne vei?Aloitetaanko vaikka transsukupuolisten oikeuksista, esim siitä että jostain absurdista syystä laissa lukee edelleen se vaatimus lisääntymiskyvyttömyydestä viralliselle sukupuolenkorjaukselle, vaikka sille ei ole mitään perusteita. Tai se, että Suomessa on edelleen vain kaksi virallista sukupuolta. Kukaan ei näitä oikeuksia ole vienyt, koska niitä ei toistaiseksi ole ensinnä annetukaan.
Lainaus käyttäjältä: Routalempi - 05.07.2022, 13:51Lainaus käyttäjältä: Von - 05.07.2022, 13:21Mitä oikeuksia katsot sinulta puuttuvan? Kuka ne vei?Aloitetaanko vaikka transsukupuolisten oikeuksista, esim siitä että jostain absurdista syystä laissa lukee edelleen se vaatimus lisääntymiskyvyttömyydestä viralliselle sukupuolenkorjaukselle, vaikka sille ei ole mitään perusteita. Tai se, että Suomessa on edelleen vain kaksi virallista sukupuolta. Kukaan ei näitä oikeuksia ole vienyt, koska niitä ei toistaiseksi ole ensinnä annetukaan.Toi eka juttu on mulle vieras, mutta toivottavasti pärjäät.Hinkua päästä valtion rekisteriin seksuaalivähemmistönä pidän outona. Siis hyödyt vs riskit on aika kallellaan jälkimmäiseen, jos yhtään miettii asiaa historian kautta.