Kirjoittaja Aihe: Kinkyt Kuvauspaikat...  (Luettu 8746 kertaa)

mastervsop

• Vieras
Kinkyt Kuvauspaikat...
« : 18.08.2012, 21:39 »
Itse olen aina ollut ns Urban explorer ja siksi myös kinkyt kuvauspaikat on pistänyt silmään.. kersana mopolla pärräsin ympäri Turkua josta löytyy vaikka mitä, jälkeenpäin netistä ja maadtofillarilla olen löytänyt kaikenlasta... Ajattelin että meillekkin oma threadi löytyisi jossa kuvailla esim..

Itseltä voi Turun suunnalta kysyä paikkoja..tiedossa on esim IT-Bunkkereita, Puistoja, Linnoja etc etc alueelta pilvin pimein.

Myös muualla olen kohnannut, Keimolan Moottoristadion on yksi rakkaimista paikoista mutta löytyy nitä muitakin esim Keravalta ;)

http://www.ruosteinen.com/hylatyt-paikat/hylatyt-asuintalot/kerava-tehtaanmaen-hylatyt-asuintalot/

laittakaa muutkin linkkejä...

Qumma

Vs: Kinkyt Kuvauspaikat...
« Vastaus #1 : 18.08.2012, 22:08 »
Tämä onkin hyvä threadi meille kuvaajille!
Hyviä vinkkejä jakoon vaan :) 

Mulla olisi pari vinkkiä Nurmijärven seudulla. Vanha pieni vesilaitos ja hauska pieni koski missä olen kuvannut mm. MissMaryn Haaksirikkoinen kuvan.

tiku

• Vieras
« Vastaus #2 : 29.08.2012, 08:39 »
Aika lailla tunnelmallista rappioromantiikkaa löytyy myös Jussarön saarelta Raaseporin eteläisessä saaristossa.

Kaivoksen rippeet ja rikkiammutut talot sekä Suomen paras hiekkaranta.

Queena

• Vieras
« Vastaus #3 : 29.08.2012, 12:19 »
Kiva ketju!

Hylättyjä huviloita löytyy Helsingin Kruunuvuoresta. Siellä otettiin ainakin noita autiotalokuvia joita galleriassa on. Se on aika suosittu urban explorer kuvauskohde.

Vuosaaressa on vanha vedenpuhdistamo joka kiinnostaa mutta vaatii aika paljon kiipeilyä ja muuta tällä hetkellä että pääsee kuvaamaan, lisäksi alueella oli viimeksi nyös ilmeisesti romanien asuntovaunuja.

Cwat

« Vastaus #4 : 29.08.2012, 12:30 »
Vanhoilta kotiseuduilta tulee mieleen Värtsilässä päin oleva vanha kunnalliskoti, neljä jänisjoen vesivoimalaa ja vanha terästehdas, jota käytetään osittain kalkkivarastona. Aikakaudet 20- 70 lukua. Tarkemmat koordinaatit saa kysymällä...

mastervsop

• Vieras
« Vastaus #5 : 29.08.2012, 12:57 »
Kiva ketju!

Hylättyjä huviloita löytyy Helsingin Kruunuvuoresta. Siellä otettiin ainakin noita autiotalokuvia joita galleriassa on. Se on aika suosittu urban explorer kuvauskohde.

Eikös Kruunuvuoren huvilat ole jo purettu..siellä on kyllä muutakin mutta yksi kohde kiinnostaa joka ureban exploreillakin hys hys.. löytyy ruosteinen.comista. Jos joku tietää ko hylätyn huvilan niin vinkkiä privana. Terv Järkkärikamera hankinta on edessä.

mastervsop

• Vieras
« Vastaus #6 : 29.08.2012, 13:08 »
Tämä onkin hyvä threadi meille kuvaajille!
Hyviä vinkkejä jakoon vaan :) 

Mulla olisi pari vinkkiä Nurmijärven seudulla. Vanha pieni vesilaitos ja hauska pieni koski missä olen kuvannut mm. MissMaryn Haaksirikkoinen kuvan.

Turun suunnalla on useampi sopiva koski Halisten koski ehkä vähän liian iso ja tunnettu kulkureitti mutta vieressä on mylly ...sitten vanha wärtsilän telakka ainakin viikonloppuisin hiljainen ( nyt työn alla)
Autiota Hinaajia etc löytyy... joten mielikuvitus oikeastaan vain rajana.

Queena

• Vieras
« Vastaus #7 : 29.08.2012, 13:12 »
Kyllä ne huvilat siellä vielä tänä kesänä oli kun viimeksi kävin. Ton ruosteinen.com sivun kaikki huvilat näyttää tutuilta, en tiedä mitä noista tarkoitat mutta nyt on tääläkin galleriassa ja mun profiilikuvissa yksi otos missä näkyy kruunuvuoren Villa Lindbergin kivijalka. Voin lisätä illalla muita kuvia missä taloja näkyy, mutta ne nyt ei ole kyllä valitettavasti kuvissa pääosassa.
Sinne lähistölle tulee asuintaloja jollain aikataululla, mutta niitä ei ile kaavoitettu tuon alueen kohdalle. Suosittelen käymään.

Queena

• Vieras
« Vastaus #8 : 29.08.2012, 13:35 »
Ja ruisteinen.com sivun hys hys huvilahan piti käydä katsomassa. Kahden minuutin googletuksella selvisi että se on Villa Björkstrand Suvisaaristossa. Ei tuo siis kovin iso salaisuus ole, joten uskallan sen tähänkin sitten postata. Hieno huvila, mutta kaipa sen joku vielä omistaa maineen, mutta kunnostukseen ei ole varoja.

mastervsop

• Vieras
« Vastaus #9 : 29.08.2012, 13:37 »
Kiitos Queena  :love:. sopivasti ylksi parhaista kavereist asuu liki.

mastervsop

• Vieras
« Vastaus #10 : 29.08.2012, 13:44 »
Nopealla haulla kun pääsin jäljille löysin Villa Björkstrandin aka Carolinenlundin orkkis piirrustukset.. YESS!!!!

Jos ei tota pysty pelastamaan rakennetaan Luonnomaalle Kultarannan viereen toinen.
Tohon " paskaan" voisin upottaa koko omaisuuteni jotta saan sen kuntoon ja omaksi....
Toisaalta kun Espoo on syntymäkunta niin tuo entisöinti ja hankinta olis prio nro1 kun aika sopiva.

Edit; omistajakin on nyt tiedossa ja sinnikkyys ehkä joskus palkitaan....kaveri joka asuu liki oli tuosta kiinnostunut tosissaan 15v sitten.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2012, 18:02 kirjoittanut mastervsop »

Queena

• Vieras
« Vastaus #11 : 29.08.2012, 22:05 »
Kiva kun löytyi. Tosiaan ei ehkä kuvauskohteena paras koska sijaitsee yksityisillä mailla ja on selkeästi jonkun omistuksessa eikä ainakaan täysin unohdettu.
Lisäilin uuden kuvan galleriaan missä näkyy vähän paremmin Kruunuvuoren kuvausreissulla kuvattua  Villa Lindbergiä.

Tässä vielä linkit baarin gallerian kruunuvuori matskuun. Pitänee katsoa onko arkistossa lisää samasta paikasta.

Villa Lindberg
http://www.bdsmbaari.net/index.php?action=gallery;sa=view;id=3308
http://www.bdsmbaari.net/index.php?action=gallery;sa=view;id=2537

Joku muu huvila
http://www.bdsmbaari.net/index.php?action=gallery;sa=view;id=2524

Sitten vielä se vedenpuhdistamo, sekin löytyi kuvattuna jo tuolta ruosteisesta
http://www.ruosteinen.com/hylatyt-paikat/hylatyt-teollisuusrakennukset/vedenpuhdistamo-vuosaari/