Äänestys

Oletko mukana työelämässä?

Olen kokopäivätyössä
Olen osa-aikatyössä
Olen työtön
Olen sairaseläkkeellä
Opiskelen
Olen työkyvytön
Olen eläkkeellä
Opiskelen työn ohessa

Kirjoittaja Aihe: Kysy TrueMasterilta - ketju  (Luettu 81323 kertaa)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #405 : 27.07.2022, 19:17 »
Onko TM:n tai hänen kumppaninsa oltava koulutettu ja jos, kuinka korkealle?
TM on vähintään käynyt pakollisen oppimäärän, osaa luekja skeä krijotaa. Koulumenestys ei ole ainoa pärjäämisen mittari, missä menestystä voi tavoitella.

Subin osalta koulutuksen jolla on eniten merkitystä, antaa TM itse. Muutoin kuviossa kyse on paljon enemmän ihmisestä, kuin akateemisista ansioista.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 527
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #406 : 27.07.2022, 23:05 »
Tarkoitin tätä myös fyysisessä kontekstissa. Mutten pelkästään siinä. Muista kaltaisistani en tiedä, mutta konfliktitilanteessa jatkan mahdollisimman vakavan vahingon tuottamista vastustajalle niin kauan kuin toimintakykyä riittää. Siinä kohtaa kun kuvaamasi kaltaisessa konfliktitilanteessa itseltä lähtee taju tai henki, vastarinta loppuu.

Onko aikuisiällä hankittuja kokemuksia, missä oma taju ei ole lähtenyt?

raato

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #407 : 28.07.2022, 01:14 »
TrueMasterin pitää kyetä hankkimaan ja pitämään työpaikka. Jos TrueMaster menettäisi työkykynsä ilman omaa syytään, olisiko hän edelleen TrueMaster? Entä, jos syy olisikin ollut oma ja tuli vammauduttua oman päätöksen seurauksena?

Voiko TrueMaster jäädä eläkkeelle TrueMasterina olemisesta, jos ei enää nappaa? Vai onko TrueMasterius sellainen "kerran TM, aina TM"?

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3441
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #408 : 28.07.2022, 06:00 »

Esimerkki tulee viime viikolta, kun paikatusta hampaasta lohkesi pieni pala ja terävä reuna tuntui vittumaiselta poskea vasten. Eihän mokoman pikkuasian takia mihinkään lääkäriin tarvitse mennä, sehän oli ihan minimaalinen pala joka ei vaikuta mihinkään. Pienellä timanttiviilalla legon viiltävä reuna pyöreäksi ja homma on ratkaistu.

Lainaus
Tämä siis on eri kysymys kuin se, tietääkö TM että sinne varmaan olisi fiksua mennä jo aikaisemmin.
Kyllä me sen tiedämme. Tässä asiassa olen yksinkertaisesti typerä jästipää ja kotikasvatukseni vanki. Onnekseni rouvat potkivat persuuksille, jos tilanne meinaa vallan ’pää kainalossa’ osastolle perkelöityä.

En väitä olevani TM enkä edes TruDomme mutta perusluonteessa sekä asenteessa jotain tuttua ja samaa. Jästipäisyyttä. Minä_itse-asennetta.

Itselläni vuosia sitten tuli jossain haaverissa pitkä ompelemista vaativa haava käsivarteen.
Lääkärin palveluita käyttänyt niin vähän, että omakanta on lähes tyhjä merkinnöistä.
No silloinkin mietin että tästä selvitään ihan omin avuin. Minä mitään lääkäriä tarvitse.
Etsin sopivat tarvikkeet ja neulan. Niinpä onpelin itse sen haavan umpeen.
Muistona arpi.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #409 : 28.07.2022, 07:35 »
Onko aikuisiällä hankittuja kokemuksia, missä oma taju ei ole lähtenyt?
Tässä pitää kysyä, että mitä mahdat tarkoittaa aikuisiällä, se kun voi vaihdella tapauskohtaisesti. Omasta mielestäni 18 vuotias on vielä ihan kakara, vaikka saakin keppanaa kaupasta.

Toisaalta täytyy kysyä mihin kokemuksiin nyt viittaat tarkalleen ottaen? Koetan vastata eri variaatioihin.

- Olenko joutunut fyysiseen konfliktiin täysi-ikäisenä? Olen.
- Entä aikuisena? Ainoastaan tatamilla.
- Olenko joskus hävinnyt? Olen, molemmissa tapauksissa.
- Olenko kadulla alakynteen jouduttuani koskaan luovuttanut? En. Tilanne on kyllä keskeytynyt ulkopuolisesta syystä, mutta siihen asti on tapeltu niin perkeleesti.

Nämä ovat kyllä jo niin vanhoja juttuja, että arvetkin ovat jo haalistuneet ja tapaukset vanhentuneet. En muutenkaan juurikaan ole kiinnostunut nuoruusajan hölmöilyjen vatvomisesta. Se minä joka olin silloin on aikaa sitten kuollut, jättänyt jälkensä ja sen kakaran tuhkasta on vähitellen noussut nykyinen minä.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #410 : 28.07.2022, 07:42 »
TrueMasterin pitää kyetä hankkimaan ja pitämään työpaikka. Jos TrueMaster menettäisi työkykynsä ilman omaa syytään, olisiko hän edelleen TrueMaster?
Tässä mietitään sitä, ettei kykene tekemään minkäänlaista työtä, vaikka kuinka haluaisi. Neliraajahalvautunut tai muutoin täysin toimintakyvytön taitaa olla enää TrueMaster samaan tapaan, kuin kunniatohtori yliopistossa.

Lainaus
Entä, jos syy olisikin ollut oma ja tuli vammauduttua oman päätöksen seurauksena?
No tämä on oikeastaan katettu jo ensimmäisessä kohdassa.

Lainaus
Voiko TrueMaster jäädä eläkkeelle TrueMasterina olemisesta, jos ei enää nappaa? Vai onko TrueMasterius sellainen "kerran TM, aina TM"?
Jos ei enää koe, että itse on sellainen, niin sitten ei ole. Ihmiset muuttuvat ajan myötä väistämättä.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 723
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #411 : 28.07.2022, 07:48 »
Onko aikuisiällä hankittuja kokemuksia, missä oma taju ei ole lähtenyt?

Sparrasin viimeksi eilen, ei lähtenyt taju keltään.

Ei hääppöistä fappimatskua, tiedän.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #412 : 28.07.2022, 08:10 »
Tässä kohtaa lienee syytä muistuttaa ihan kaikkia, että itsensä puolustamiseen ylivoimaisesti paras taito on ”Karata”.

Mikäli konflikti ei yksinkertaisesti ole vältettävissä, niin voimankäyttö hätävarjeluna on se viimeinen keino valikoimassa.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #413 : 28.07.2022, 09:42 »
3. Kun puhutaan lyömisestä takaisin niin oletan, että tarkoitetaan ihan fyysistä kontaktia.
Vaikuttaa siltä, että tämä saattaa kaivata tarkentamista ihan ettei jää virheellistä mielikuvaa. On tärkeää huomioida kirjoitusasu, joka on tarkkaan harkittu. Muistin virkistämiseksi laitan sen alle.

Lainaus
Master ei voi olla TrueMaster ellei kykene lyömään takaisin ja ylipäätään pitämään puoliaan.
Tässä ei sanota, että voimankäyttö on suositeltavaa tai ainoa tapa hoitaa asioita. Myöskään tässä ei viitata siihen ettei uhkaavasta konfliktista voi perääntyä tilanteen niin vaatiessa.

Olennaisin asia on se, että on kyettävä pitämään puolensa. Ellei omaa kykyä käyttää fyysistä voimaa tarvittaessa, ei voi ylpeillä sillä ettei koskaan tee niin. Silloin on yksinkertaisesti reppana, joka yrittää tehdä heikkoudestaan vahvuuden.

Samaan tapaan jos ei kykene löytämään seksikumppania vaikka tekisi mieli, on turha ylpeillä siveydellä tai vedota selibaattiin. Pidättäytyminen jostakin voi olla hyve ainoastaan olosuhteissa, joissa se on tosiasiallisesti valinta eikä vain oman heikkouden sanelema tilanne.

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #414 : 28.07.2022, 11:22 »
Tässä ketjussa esitettynä TrueMasteriudessa vaikuttaa koostuvan aika paljon fyysinen toimintakyky. Herää siksi kysymys: Voiko TrueMaster olla ylipainoinen tai fyysisesti heikko?

Ja toinen: TrueMasterin-omaisuudet-listoissa suurin osa ominaisuuksista on hankittavissa (eivät toki kaikki). Toiset helpommin, toiset vaikeammin. Voiko siis TM:ksi kehittyä?

Ja tämä ehkä nyt kiinnostaa kaikkia: TMhän on aika lailla itse valittu titteli, jonka voi ainakin foorumilla ottaa käyttöön kuka tahansa. Vuosien varrella eri tahot ovat antaneet erilaisia lausuntoja TM:ien ominaisuuksista, joista osa on ristiriitaisia. Hyväksyttekö kuitenkin toisenne? Ihan sillä perusteella, että julkisesti ilmoittaa olevansa TM?

Kuunlilja

  • Vieras
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #415 : 28.07.2022, 11:39 »
Vilan kysymyksestä tuli mieleeni että onko silti  True Master jos alistuva ei pidä True Masteria True Masterina eikä koe halua alistua hälle?

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #416 : 28.07.2022, 11:40 »
Tässä ketjussa esitettynä TrueMasteriudessa vaikuttaa koostuvan aika paljon fyysinen toimintakyky. Herää siksi kysymys: Voiko TrueMaster olla ylipainoinen tai fyysisesti heikko?
Ylipainoinen voi hyvinkin olla. Osa meistä tykkää hyvästä ruuasta ja ei niinkään piittaa jos etureppu tulee nurkan takaa ensimmäisenä. Heikko ei voi olla, se on vain saamattomuutta. 

Kuitenkin valtaosa ominaisuuksista, kuten ketjun tätä kohtaa välittömästi edeltävää osaa lukuun ottamatta voi huomata, on nimenomaan henkisiä ominaisuuksia ja erityisesti mielen lujuutta. Fysiikkaa on käsitelty loppujen lopuksi aika vähän.

Lainaus
Ja toinen: TrueMasterin-omaisuudet-listoissa suurin osa ominaisuuksista on hankittavissa (eivät toki kaikki). Toiset helpommin, toiset vaikeammin. Voiko siis TM:ksi kehittyä?
Kyllä. Ehdottomasti voi. Jopa luonnettaan voi kehittää. Me arvostamme sitä, että ihminen tekee työtä tullakseen paremmaksi ihmiseksi. Joillekin se voi tarkoittaa TM ominaisuuksien kehittämistä.

Lainaus
Ja tämä ehkä nyt kiinnostaa kaikkia: TMhän on aika lailla itse valittu titteli, jonka voi ainakin foorumilla ottaa käyttöön kuka tahansa. Vuosien varrella eri tahot ovat antaneet erilaisia lausuntoja TM:ien ominaisuuksista, joista osa on ristiriitaisia. Hyväksyttekö kuitenkin toisenne? Ihan sillä perusteella, että julkisesti ilmoittaa olevansa TM?
Ei marjanpoimijasta Miestä tule vain sillä, että sanoo olevansa sellainen. Jokaiselle joka tunnistaa itsensä tästä ketjusta TM:ksi, se sallittakoon. Jos taas ominaisuudet eivät osu kohdalleen, silloin on kyseessä vain teeskentelevä pikkusintti, joka haluaa uida haiden vanavedessä.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #417 : 28.07.2022, 11:43 »
Vilan kysymyksestä tuli mieleeni että onko silti  True Master jos alistuva ei pidä True Masteria True Masterina eikä koe halua alistua hälle?
Jos joku ei halua alistua meille, niin se nyt on yksi paskan hailee. TrueMastereilla riittää vientiä muutenkin. Samoin se, mitä joku random sub ajattelee on ihan se ja sama.

Me kuljemme omia polkujamme ja jos joku sattuu jakamaan sen kanssamme, sitä parempi heille.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 723
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #418 : 28.07.2022, 12:05 »
Vilan kysymyksestä tuli mieleeni että onko silti  True Master jos alistuva ei pidä True Masteria True Masterina eikä koe halua alistua hälle?

Vaihda kysymyksestäsi keskenään "Master" ja "alistuva", ja tiedät itsekin vastauksen. Ei minuus voi olla kiinni muiden mielipiteistä.

Dean

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #419 : 28.07.2022, 12:16 »
Lainaus
Ei marjanpoimijasta Miestä tule vain sillä, että sanoo olevansa sellainen. Jokaiselle joka tunnistaa itsensä tästä ketjusta TM:ksi, se sallittakoon. Jos taas ominaisuudet eivät osu kohdalleen, silloin on kyseessä vain teeskentelevä pikkusintti, joka haluaa uida haiden vanavedessä.

Nyt on kyllä aika erikoinen näkemys. Eli jos ei ole truemaster, niin sitten on pikkusintti? Voisitko vähän tarkentaa?