Äänestys

Oletko mukana työelämässä?

Olen kokopäivätyössä
Olen osa-aikatyössä
Olen työtön
Olen sairaseläkkeellä
Opiskelen
Olen työkyvytön
Olen eläkkeellä
Opiskelen työn ohessa

Kirjoittaja Aihe: Kysy TrueMasterilta - ketju  (Luettu 81229 kertaa)

Rama

  • Vieras
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #390 : 27.07.2022, 10:02 »
Itselläni outona harrastuksena on kuunnella luentoja ja tutkijoiden podcasteja filosofiasta, historiasta, politiikasta, evoluutiopsykologiasta, teologiasta, kliinisestä psykologiasta ym. aiheista. Olen jäänyt koukkuun näihin ja käytän esimerkiksi työmatkat niiden kuunteluun. Samoin tehdessäni jotakin remonttihomma tai harrasteita joissa se on mahdollista.

Olen naimisissa henkilön kanssa, jolla on sama hyvin erikoinen harrastus (minut on pakotettu kuuntelemaan/katselemaan yksi jos toinenkin video) ja siksi pakko kysyä: tarkoitatko nyt ihan vain tutkijoita vaan myös erilaisia miespuolisia motivaatiopuhujia joilla on omia podcasteja ja keskusteluohjelmia?

Oliko tämä kiertäen ilmaistu kysymys puhutaanko nyt tyyliin jordan petersonista :D

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #391 : 27.07.2022, 11:04 »
Lainaus käyttäjältä: Rama
Oliko tämä kiertäen ilmaistu kysymys puhutaanko nyt tyyliin jordan petersonista :D
Mahdollisesti. Paha mennä kysyjän motiiveja arvailemaan, näin henkilöä tuntematta.

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #392 : 27.07.2022, 13:16 »
Itselläni outona harrastuksena on kuunnella luentoja ja tutkijoiden podcasteja filosofiasta, historiasta, politiikasta, evoluutiopsykologiasta, teologiasta, kliinisestä psykologiasta ym. aiheista. Olen jäänyt koukkuun näihin ja käytän esimerkiksi työmatkat niiden kuunteluun. Samoin tehdessäni jotakin remonttihomma tai harrasteita joissa se on mahdollista.

Olen naimisissa henkilön kanssa, jolla on sama hyvin erikoinen harrastus (minut on pakotettu kuuntelemaan/katselemaan yksi jos toinenkin video) ja siksi pakko kysyä: tarkoitatko nyt ihan vain tutkijoita vaan myös erilaisia miespuolisia motivaatiopuhujia joilla on omia podcasteja ja keskusteluohjelmia?

Oliko tämä kiertäen ilmaistu kysymys puhutaanko nyt tyyliin jordan petersonista :D

Jos nyt viittaat minun kysymykseeni niin vastaus on ei. Petersson sitä paitsi on popularisointia harjoittava tutkija, ei motivaatiopuhuja. Motivaatiopuhujat ovat enemmän sellaisia tyyppejä, jotka motivoivat ihmisiä olemaan parempia johtajia ja ihmisiä. En halua kirjoittaa puolisoni puolesta (ja hän ei täällä halua olla), joten kirjoitan oman näkökulmani: Petersson ei ole suunnannut viestiään aikuisille miehille. Hänen viestinsä on suunnattu nuorille miehille, nuorten miesten kanssa työskenteleville tahoille ja naisille. Sukupuolivähemmistöjen kanssa taisteleminen on aika pieni (joskin näkyvä) osa sitä mitä Petersson tekee. Ilmeisesti nyt tämä kysymys kumpuaa siitä osasta. Et kysyisi koko kysymystä jos tuntisit meidät. Koska tämä ketju käsittelee TM-ihmisiä, aihe on off-topic emmekä me itseasiassa edes identifioidu TM-jengiin niin tämä vastaus lienee riittävä. Vastaus on siis ei.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2022, 13:55 kirjoittanut vila »

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #393 : 27.07.2022, 13:24 »
Hyvä tarkennus vila. Tulipa sekin asia nyt käsiteltyä.  ;D

Motivaatiopuhujista en oikein koskaan ole saanut mitään irti. Tuntuu siltä, että sellainen ”ota löysin rantein, älä tee liikaa, huilaa välillä” motivaattori voisi olla ennemminkin tarpeen. 🤔

Rama

  • Vieras
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #394 : 27.07.2022, 14:02 »
Itselläni outona harrastuksena on kuunnella luentoja ja tutkijoiden podcasteja filosofiasta, historiasta, politiikasta, evoluutiopsykologiasta, teologiasta, kliinisestä psykologiasta ym. aiheista. Olen jäänyt koukkuun näihin ja käytän esimerkiksi työmatkat niiden kuunteluun. Samoin tehdessäni jotakin remonttihomma tai harrasteita joissa se on mahdollista.

Olen naimisissa henkilön kanssa, jolla on sama hyvin erikoinen harrastus (minut on pakotettu kuuntelemaan/katselemaan yksi jos toinenkin video) ja siksi pakko kysyä: tarkoitatko nyt ihan vain tutkijoita vaan myös erilaisia miespuolisia motivaatiopuhujia joilla on omia podcasteja ja keskusteluohjelmia?

Oliko tämä kiertäen ilmaistu kysymys puhutaanko nyt tyyliin jordan petersonista :D

Jos nyt viittaat minun kysymykseeni niin vastaus on ei. Petersson sitä paitsi on popularisointia harjoittava tutkija, ei motivaatiopuhuja. Motivaatiopuhujat ovat enemmän sellaisia tyyppejä, jotka motivoivat ihmisiä olemaan parempia johtajia ja ihmisiä. En halua kirjoittaa puolisoni puolesta (ja hän ei täällä halua olla), joten kirjoitan oman näkökulmani: Petersson ei ole suunnannut viestiään aikuisille miehille. Hänen viestinsä on suunnattu nuorille miehelle, nuorten miesten kanssa työskenteleville tahoille ja naisille. Sukupuolivähemmistöjen kanssa taisteleminen on aika pieni (joskin näkyvä) osa sitä mitä Petersson tekee. Ilmeisesti nyt tämä kysymys kumpuaa siitä osasta. Et kysyisi koko kysymystä jos tuntisit meidät. Koska tämä ketju käsittelee TM-ihmisiä, aihe on off-topic emmekä me emme itseasiassa edes identifioidu TM-jengiin niin tämä vastaus lienee riittävä. Vastaus on siis ei.

Lepo vaan, tuota ei oltu suunnattuna piikkinä yhtään ketään kohtaan. Peterson tulee kokemuksesta valitettavan stereotyyppisesti ihan itselleni mieleen älykkyyttään kuorossa kehuvien ihmisten puhuessa kuuntelemistaan tiedemaailmassa ansioituneista podcastaajista (ja on häntä usein myös motivaatiopuhujaksi tituleerattu). Viestisi oli muotoiltu samantyyppisesti kuin saattaisin itse kysyä herkkähipiäiseksi kokemiltani ihmisiltä jotain jonka en halua kuulostavan liian hyökkäävältä, joten lähinnä hymähdin että vilahtiko jollain muullakin sama ajatus jota en epätodennäköisenä mutta erityisesti jokseenkin epäkiinnostavana asiana vaivautunut naputtelemaan ruudulle.

Onneksi kaikkien sielunelämän tunteminen ei ole ehto foorumilla suunsa avaamiseen, en ole mitenkään kiinnostunut jakelemaan tuomioita siitä mitä itselleni tuntemattomat fooruminikit tai niiden puolisot kuuntelee, ei edes vaikka se olisi sitten Jordan Petersonia. :D

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #395 : 27.07.2022, 14:16 »
Ei voi olla TrueMaster jos ei kykene motivoimaan itseään huippusuorituksiin, ja toisaalta saa subejaan motivoitua.

TrueMasterina en ole ikinä kaivannut saati tarvinnut motivaatiopuhujia elämääni.

IKRM

Mr_Sebu

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #396 : 27.07.2022, 14:33 »
Oli ihan pakko tulla tänne kysymään, kun luin tuota käsi puutuu/ hermopinne ketjua. Siellä Snadi suositteli kysyjälle menemistä lääkäriin pienellä kynnyksellä.

- Meneekö True Master lääkäriin vasta kun on pää kainalossa?

Tämä siis on eri kysymys kuin se, tietääkö TM että sinne varmaan olisi fiksua mennä jo aikaisemmin.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #397 : 27.07.2022, 14:36 »
Kyllä se taitaa olla niin, että jokaisen TM:n pitää olla helvetin hyvä edes jossakin, mikä vaatii ponnistelua. Olkoon se sitten seiväshyppy, oma duuni tai vaikka pitsinnypläys. On pystyttävä kurinalaisesti kehittämään itseään jollakin tai useammalla elämän osa-alueella.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #398 : 27.07.2022, 14:45 »
Meneekö True Master lääkäriin vasta kun on pää kainalossa?
Toivottavasti muut TM:t ovat tässä viisaampia kuin minä ja menevät. Itselläni on haasteena mennä ’valittamaan’ jos joku paikka on kipeä.

Esimerkki tulee viime viikolta, kun paikatusta hampaasta lohkesi pieni pala ja terävä reuna tuntui vittumaiselta poskea vasten. Eihän mokoman pikkuasian takia mihinkään lääkäriin tarvitse mennä, sehän oli ihan minimaalinen pala joka ei vaikuta mihinkään. Pienellä timanttiviilalla legon viiltävä reuna pyöreäksi ja homma on ratkaistu.

Lainaus
Tämä siis on eri kysymys kuin se, tietääkö TM että sinne varmaan olisi fiksua mennä jo aikaisemmin.
Kyllä me sen tiedämme. Tässä asiassa olen yksinkertaisesti typerä jästipää ja kotikasvatukseni vanki. Onnekseni rouvat potkivat persuuksille, jos tilanne meinaa vallan ’pää kainalossa’ osastolle perkelöityä.

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #399 : 27.07.2022, 15:01 »
Viestisi oli muotoiltu samantyyppisesti kuin saattaisin itse kysyä herkkähipiäiseksi kokemiltani ihmisiltä jotain jonka en halua kuulostavan liian hyökkäävältä, joten lähinnä hymähdin että vilahtiko jollain muullakin sama ajatus jota en epätodennäköisenä mutta erityisesti jokseenkin epäkiinnostavana asiana vaivautunut naputtelemaan ruudulle.

Muotoilin viestini epämääräiseksi siksi, että halusin kunnioittaa Snadin yksityisyyttä. Snadi on alistunut foorumilla niin törkeälle arvostelulle vuosien varrella (myös ihan ilman omaa syytään), etten halunnut esittää esimerkkinimiä ettei joku kukkahattutäti porhalla paikalle. Tähän liittyy myös se, että minä olen orja ja Snadillakin on orja. Eli tiedän että Omistajan filosofia vaikuttaa siihen orjan pitämiseen aika paljon. Foorumilla on tapana ollut tehdä kukkahattutätien toimesta kaikenlaisia päätelmiä, joten mahdollisia konflikteja välttääkseni päätin olla epämääräinen.

--

Nyt kun IKRM asian nosti esiin niin kysytään sitten: Minkälainen Master ei ole True Master?

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #400 : 27.07.2022, 15:24 »
Nyt kun IKRM asian nosti esiin niin kysytään sitten: Minkälainen Master ei ole True Master?

Yksi keskeisimpiä kriteereitä on se, että paskahousu ei voi koskaan olla TrueMaster.

IKRM

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #401 : 27.07.2022, 15:39 »
Nyt kun IKRM asian nosti esiin niin kysytään sitten: Minkälainen Master ei ole True Master
Voi vispilä mikä kysymys! Koskapa en nyt jaksa millään etsiä jokaista yksityiskohtaa, niin tiivistän keskeisimmät karsivat seikat.

Master ei ole TrueMaster ellei:
  • ole Mies, isolla ämmällä, eikä  mikään mikkihiiri. Tähän hommaan ei vähemmällä kykene.
  • ole 100% varma siitä mikä on, millainen on ja omaa raudanlujaa itsevarmuutta.
  • aidosti ja oikeasti hiukkaakaan teeskentelemättä tai esittämättä elä ja hengitä Dominoivuutta.
  • pidä sanaansa silloinkin, kun se mitä on tullut luvanneeksi ei enää tunnu hyvältä idealta. Sanasta miestä, sarvesta härkää. Emme ole paskahousuja tyhjänpuhujia. 
  • ole kosketuksessa varjonsa kanssa.
  • kykene pitämään elämäänsä hallinnassa.
  • kykene lyömään takaisin ja ylipäätään pitämään puoliaan.
  • omaa itsekuria kehittääkseen itseään hyväksi edes jossakin taidossa.
  • pysty aidosti nauttimaan vallantunteesta.
  • kykene muuttamaan mielipidettään, jos todellisuus ei vastaa mielipidettä ja se voidaan varmuudella osoittaa.
  • ota vastuuta omista virheistään.
  • huolehdi omistaan.
  • tee omaa osuuttaan yhteisen hyvän eteen ja anna panostaan yhteiskunnalle.
  • kykene hankkimaan ja pitämään työpaikkaa.
  • ole kehuskelematta asioilla, jotka eivät pidä paikkaansa. Meidän ei tarvitse.
Tulipa siinä kelpo lista ominaisuuksia. Tästä syystä meitä on niin hiton vähän.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2022, 16:18 kirjoittanut Snadistisadisti »

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #402 : 27.07.2022, 18:17 »
Kiitos, tekee mieli kysyä muutama lisäkysymys.

1. Kuinka TrueMaster reagoi tilanteessa, jossa häntä vastaan tulee Mies joka on häntä alfempi. On rikkaampi, ajaa paremmalla autolla, nostaa enemmän penkistä ja/tai yleisesti edustaa TrueMasterin ihailemaan Miehuutta paremmin kuin TrueMaster itse?

Saako sellainen inspiroitumaan olemaan vielä enemmän vai onko koko ajatus ihan absurdi?

2. Mitä tarkoittaa paskahousu tässä yhteydessä? Oletan, että nyt ei tarkoiteta koprofiileja? Enkä kyse, että paskahousulla nyt tarkoitetaan esim. motivaatiopuhuja Simon Sinekin seuraajia tms.

3. Kun puhutaan lyömisestä takaisin niin oletan, että tarkoitetaan ihan fyysistä kontaktia. Miten TrueMaster käsittelee tilanteen, jossa hänellä ei olekaan fyysisiä edellytyksiä pärjätä vaan tilanne johtaa kasvojen menettämiseen tavalla tai toisella?

4. Voiko TrueMasterilla on rikosrekisteri (tarkoitan siis nyt ihan rikosrekisteri, en jotain parkkisakkoja)?

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #403 : 27.07.2022, 18:40 »
1. Kuinka TrueMaster reagoi tilanteessa, jossa häntä vastaan tulee Mies joka on häntä alfempi. On rikkaampi, ajaa paremmalla autolla, nostaa enemmän penkistä ja/tai yleisesti edustaa TrueMasterin ihailemaan Miehuutta paremmin kuin TrueMaster itse?
Juuri sillä kunnioituksella, minkä kyseinen henkilö TM:n arvion perusteella ansaitsee. Jokainen meistä kohtaa aika ajoin ihmisiä, jotka ovat meitä parempia jossakin asiassa. Heiltä voi aina oppia jotakin ja usein sellaisten ihmisten kanssa tulee toimeen. Kateus ei kuulu TM:n ominaisuuksiin.

Lainaus
Saako sellainen inspiroitumaan olemaan vielä enemmän vai onko koko ajatus ihan absurdi?
Tämä riippuu siitä, onko kyseinen henkilö etevämpi sellaisessa asiassa, jota haluaa itsessään kehittää huippuunsa. Olen inspiroitunut toisten menestyksestä ja oppinut paremmiltani. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Lainaus
2. Mitä tarkoittaa paskahousu tässä yhteydessä? Oletan, että nyt ei tarkoiteta koprofiileja? Enkä kyse, että paskahousulla nyt tarkoitetaan esim. motivaatiopuhuja Simon Sinekin seuraajia tms.
Nyt en tiedä edes kuka tämä Simon on, enkä jaksa googlettaa vaikuttaakseni fiksummalta. Paskahousuja ovat kaikki, jotka eivät pidä lupauksiaan, ovat epäluotettavia ja selkärangattomia. Reppanoita joiden sana painaa kuin vappupallo ja lupaukset lujia kuin kusensulattama lumi.

Sellaiseksi ei tee esimerkiksi se, jos vaikka kuuntelee jonkun puheita, tykkää pinkistä tai haluaa rakennella nukkekoteja iltapuhteinaan.

Lainaus
3. Kun puhutaan lyömisestä takaisin niin oletan, että tarkoitetaan ihan fyysistä kontaktia. Miten TrueMaster käsittelee tilanteen, jossa hänellä ei olekaan fyysisiä edellytyksiä pärjätä vaan tilanne johtaa kasvojen menettämiseen tavalla tai toisella?
Tarkoitin tätä myös fyysisessä kontekstissa. Mutten pelkästään siinä. Muista kaltaisistani en tiedä, mutta konfliktitilanteessa jatkan mahdollisimman vakavan vahingon tuottamista vastustajalle niin kauan kuin toimintakykyä riittää. Siinä kohtaa kun kuvaamasi kaltaisessa konfliktitilanteessa itseltä lähtee taju tai henki, vastarinta loppuu.

Lainaus
4. Voiko TrueMasterilla on rikosrekisteri (tarkoitan siis nyt ihan rikosrekisteri, en jotain parkkisakkoja)?
Kyllä se on mahdollista. Rikosrekisterimerkinnän voi saada monella tavalla, mutta kaikki rikokset eivät silti ole yhtä tuomittavia moraalisesti. Verrataan vaikkapa tilannetta, jossa mies keskeyttää joukkoraiskauksen hakkaamalla raiskaajat pesäpallomailalla paskaksi. Molemmat teot, niin raiskaus kuin pesäpallo ovat tässä yhteydessä rikoksia joista saa tuomion. Uhrin puolustaja todennäköisesti kovemman tässä maassa. Tuomion sijaan minä antaisin mitalin, mutta minkäs teet.

irhe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 173
  • Lumoava kirous
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #404 : 27.07.2022, 18:54 »
Onko TM:n tai hänen kumppaninsa oltava koulutettu ja jos, kuinka korkealle?