Äänestys

Oletko mukana työelämässä?

Olen kokopäivätyössä
Olen osa-aikatyössä
Olen työtön
Olen sairaseläkkeellä
Opiskelen
Olen työkyvytön
Olen eläkkeellä
Opiskelen työn ohessa

Kirjoittaja Aihe: Kysy TrueMasterilta - ketju  (Luettu 81390 kertaa)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #135 : 19.06.2022, 23:11 »
Jos on olemassa TrueMaster niin onko olemassa myös truesubi? Onko se siis polaarinen käsite? Jos truesubeja on olemassa niin tunnistavatko TrueMasterit heidät jotenkin helpommin vai löytyykö se vasta kokeilemisen kautta?

Kyllä on, ja kyllä tunnistavat.

truesubit myös  tunnistavat TRUEMASTERIN ja hakeutuvat sellaisen läheisyyteen.

IKRM

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #136 : 20.06.2022, 08:01 »
Kyllä on, ja kyllä tunnistavat.

truesubit myös  tunnistavat TRUEMASTERIN ja hakeutuvat sellaisen läheisyyteen.

IKRM
Tätä näkemystä kyllä tukee se, että olen todennäköisesti kohdannut kaksi. Huomioon ottaen tämän kaltaisten kohtaamisten epätodennäköisyyden, saattaa edellä esitetty näkemys olla hyvinkin oikeansuuntainen.

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #137 : 20.06.2022, 12:45 »
Kiitos tästä! Tämä on kyllä aihe, josta ei varmaan sen arkaluontoisuuden vuoksi ole hirveästi keskusteltu täältä.

Ehkä voin selittää kysymystäni vähän. Halusin kysyä sen ilman selittelyä, etten ohjaa keskustelua mihinkään.  Ottamatta nyt kantaa truesubien olemukseen tai määrittelemättä itseäni sellaiseksi (enkä varmaan olekaan), olen kuitenkin itse paljon pohtinut tätä asiaa. Minä tunnistan tosi helposti ryhmien valtarakenteet ja tunnistan dominoivat persoonallisuudet, samalla tavalla kuin minun puolisoni tunnistaa. Luulin aikanaan, että tämä on joku BDSM-maailman piirre mutta ei se sitten olekaan. Toisaalta sitten olen sieltä täältä kuullut, että tämä piirre ei ehkä olekaan ihan harvinainen D/s-maailman ääripäässä. Se kuitenkin tietysti pätee vain vaniljamaailman havaintoihin, mutta toisaalta nythän puhutaan asioista jotka eivät rajoitu sinne makuuhuoneeseen. Jotkut ihmiset kyllä pystyvät ylläpitämään tietynlaista vaikutelmaa aika kauan, mutta kun heihin tutustuu riittävästi niin aika nopeasti sen vaikutelman taakse näkee. Ne tietynlaiset "vibat" eivät ainakaan minun kohdallani tarkoita samaa kuin seksuaalinen viehätys tai edes se, että kyseinen henkilö olisi minulle ystävällinen.

Henkilökohtaisesti kyllä ajattelen, että kynnysmattoilu on enemmän itsetuntokysymys kuin subius-juttu. En esimerkiksi ymmärrä mihin tarvitaan "alfasubi"-käsitettä.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #138 : 22.06.2022, 19:12 »
Henkilökohtaisesti kyllä ajattelen, että kynnysmattoilu on enemmän itsetuntokysymys kuin subius-juttu. En esimerkiksi ymmärrä mihin tarvitaan "alfasubi"-käsitettä.

No, minä pidän itseäni ns. Alfa-subina. Vaadin dominoivalta aika paljon, ja siihen listaan ei kuulu se, että on mulkku (viitataan tällä sitten luonteeseen tai elimeen). En lämpene äkkiä D/s-kontekstissa, kenellekään. Odotan dominoivalta käytöstapoja, sekä sitä, että hän pystyy keskustelemaan asioista jyräämättä toisia. Lisäksi tietty uteliaisuus toisenlaista mielipidettä kohtaan on suotavaa. Mielikuvitus ja kärsivällisyys, sekä älykkyys kuuluvat myös listaan.

Arjessa olen vastuussa itsessäni, ja harvoin pyydän apua. Enkä usko pätkääkään, että on olemassa "miesten töitä" tai "naisten töitä". Tulen toimeen omillani, ja en koe TARVITSEVANI kumppania mihinkään arjessa.

BDSM:n puolella on sitten tarpeita, johon tarvitsen dominoiva tai top:ia. Alistumiseni kuitenkin ansaitaan, samoin kuin minä haluan ansaita dominoiva dominoivuuden.Lisäksi kanssani ei pärjää ihan kuka tahansa, näen kyllä jos joku on epävarma kanssani ja no... Se on sitten siinä.

Joten joo, mielestäni alfa-subi käsitettä tarvitaan. Ainakin minun kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2022, 23:46 kirjoittanut Ms. M »

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #139 : 22.06.2022, 19:49 »
Mietin, mitä annettavaa, käytän nyt tuota termiä ottamatta kantaa sellaisen olemassaoloon, alfasubilla on vaikkapa TrueMasterille, tai Dominoivalle ylipäänsä.

Mitä siis saa, kun on ansainnut tuon alistumisen.

IKRM

sweetchild

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 319
  • pikkuinen sweety.
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #140 : 22.06.2022, 20:21 »
Tämä on oikeastaan huvittava ketju kaikkine määrittelyineen.

Törmäsin tuohon alfasub-käsitteeseen hetki sitten ja minä taas en koe, että alfasub on Ms.M:n kuvaama määritelmä siitä, miten miten minä näen ko. käsitteen ja mitä se sisältää.

Truumassun määritelmää en edes viitsi kommentoida.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #141 : 22.06.2022, 21:11 »
Subien määrittelyille voinee avata ihan oman ketjunsa, sikäli jos sitä halutaan tarkemmin ruotia. Sillä tapaa pysymme kivasti aiheessa.

fido

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #142 : 22.06.2022, 21:30 »
Onko olemassa arvioita siitä, missä määrin truumasterius on synnynnäinen geenien määräämä ominaisuus ja missä määrin opittua/omaksuttua? Perinteinen kysymys preferenssilöiden suhteen: Nature or nurture, who the f**k knows?

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #143 : 22.06.2022, 22:17 »
Onko olemassa arvioita siitä, missä määrin truumasterius on synnynnäinen geenien määräämä ominaisuus ja missä määrin opittua/omaksuttua? Perinteinen kysymys preferenssilöiden suhteen: Nature or nurture, who the f**k knows?
Uskoisin, että kyse on osin molemmista. Kuitenkin täytyy todeta, että samoin kuin timantit syntyvät hiilestä miljoonien vuosien paineessa tai teräs kovettuu kuumassa ahjossa karkaisemalla, ei lujaa luonnetta voi kehittää pumpulissa.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #144 : 22.06.2022, 23:45 »
Mietin, mitä annettavaa, käytän nyt tuota termiä ottamatta kantaa sellaisen olemassaoloon, alfasubilla on vaikkapa TrueMasterille, tai Dominoivalle ylipäänsä.

Mitä siis saa, kun on ansainnut tuon alistumisen.

IKRM

No, sen tietää ne, jotka ovat olleet alfa-subin dominoivia.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #145 : 22.06.2022, 23:50 »
Tämä on oikeastaan huvittava ketju kaikkine määrittelyineen.

Törmäsin tuohon alfasub-käsitteeseen hetki sitten ja minä taas en koe, että alfasub on Ms.M:n kuvaama määritelmä siitä, miten miten minä näen ko. käsitteen ja mitä se sisältää.

Truumassun määritelmää en edes viitsi kommentoida.

Niin no, itse koen itseni alfa-subiksi.Se on käsitteenä aika laaja-alainen ja monenlaisia mahtuu sen alle. Jotkut minua kutsunee vaikeaksi, kukkahattutädiksi jne. Itse kutsun itseäni alfa-subiksi, jos nyt jotenkin tulee itsensä määritellä BDSM:n kontekstissa.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3441
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #146 : 23.06.2022, 05:53 »
Tämä on oikeastaan huvittava ketju kaikkine määrittelyineen.

Törmäsin tuohon alfasub-käsitteeseen hetki sitten ja minä taas en koe, että alfasub on Ms.M:n kuvaama määritelmä siitä, miten miten minä näen ko. käsitteen ja mitä se sisältää.

Truumassun määritelmää en edes viitsi kommentoida.

Niin no, itse koen itseni alfa-subiksi.Se on käsitteenä aika laaja-alainen ja monenlaisia mahtuu sen alle. Jotkut minua kutsunee vaikeaksi, kukkahattutädiksi jne. Itse kutsun itseäni alfa-subiksi, jos nyt jotenkin tulee itsensä määritellä BDSM:n kontekstissa.

Eikö nämä määrittelyt pitäisi tulla ulkoapäin. Niiltä ihmisistä joiden kanssa on ollut tekemisissä.
Itse näkee itsensä aina jossain määrin epätodellisessa kuvassa.

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 777
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #147 : 23.06.2022, 07:00 »

 Odotinkin milloin keskustelu vääjäämättä menisi siihen mikä itseäni hiukan kiinnostelee.
 Peruskysymykseen siitä voiko ihminen oppia luonteeltaan dominoivaksi vai onko se luontaista jos ihminen on mitä on?

 Annan oman vastaukseni myös. Ihmisen perusluonnetta ei voi muuttaa. Voi opetella maneereja ja voi opetella mallioppimalla jäljittelemään, toistamaan, ja varmasti pärjäämään ihan hyvin kaikilla mittareilla arvioituna ulkoisesti. Mutta. Ihminen joka ei luonnostaan nauti siitä mitä tekee droppailee kun joutuu taistelemaan perusluonnettaan vastaan. Kaikkia meistä ei vain ole tehty samasta muotista. Ja hyvä niin. Monesti kuulee nykyään alistuvien naisten suusta kysymyksen ’oletko sä nyt sit oikea vai feikki?’ Ja kun kysyy mitä sillä tarkoitetaan, on vastaus että ’moni koittaa olla dominoiva’ koska ’sillä saa paremmin’. En usko oikeasti että tällaisia kysymyksiä esitettäisiin ilman oikeaa ilmiötä taustalla.

 Koen TruMasterismin terminä hyvin yksinkertaisena. En usko että kaikki ainoaa kriteeriä täyttävät jotka ehkä miettivät sellainen olevansa. Jos olet mitä olet ilman että sinun tarvitsee esittää mitään, ottaa roolia tai näytellä. Jos Dominointi tulee luonnostaan, ja muut mielummin kuuntelevat mitä sanot kuin koittavat haastaa vastaan. (En puhu foorumista vaan elämästä - täällä kaikki vänkää vastaan :) Kaipa sille sanalle on myös muita termejä kuten luonnollinen karisma, tai uskottavuus. Tämä sanottuna olen myös oppinut etteivät ihan kaikki termin sateenvarjon alla pallon pintaa kuluttavat ole kovin Tru kuitenkaan. Ihminen voi sanoa myös että pallo on litteä mutta ei se sanominen, edes KOVALLA ÄÄNELLÄ sitä litteäksi tee.

 Sitten on erikseen toki erilaiset klikit, sosiaaliryhmät ja verkostot. Niihin yleensä kutsutaan mukaan. Mutta niinhän se menee kaikkien sosiaaliryhmien kanssa. Mutta johonkin klikkiin kuuluminen ei tee kenestäkään yhtään mitään. Kyllä se luontainen dominointi vain tulee ja kumpuaa ihmisen sisältä.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 723
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #148 : 23.06.2022, 10:06 »
Mietin, mitä annettavaa, käytän nyt tuota termiä ottamatta kantaa sellaisen olemassaoloon, alfasubilla on vaikkapa TrueMasterille, tai Dominoivalle ylipäänsä.

Mitä siis saa, kun on ansainnut tuon alistumisen.

Vuosikausien vainon.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #149 : 23.06.2022, 13:13 »
Tämä on oikeastaan huvittava ketju kaikkine määrittelyineen.

Törmäsin tuohon alfasub-käsitteeseen hetki sitten ja minä taas en koe, että alfasub on Ms.M:n kuvaama määritelmä siitä, miten miten minä näen ko. käsitteen ja mitä se sisältää.

Truumassun määritelmää en edes viitsi kommentoida.

Niin no, itse koen itseni alfa-subiksi.Se on käsitteenä aika laaja-alainen ja monenlaisia mahtuu sen alle. Jotkut minua kutsunee vaikeaksi, kukkahattutädiksi jne. Itse kutsun itseäni alfa-subiksi, jos nyt jotenkin tulee itsensä määritellä BDSM:n kontekstissa.

Eikö nämä määrittelyt pitäisi tulla ulkoapäin. Niiltä ihmisistä joiden kanssa on ollut tekemisissä.
Itse näkee itsensä aina jossain määrin epätodellisessa kuvassa.

Eli en saa määritellä mihin “kategoriaan“ kuulun bdsm kontekstissa, vaan sen tekee ne joiden kanssa olen ollut suhteessa/sessioinut? You got to be kidding me...