Kirjoittaja Aihe: Tsemppiryhmä kunnonkohottajille ja/tai painonpudottajille? Helsinki  (Luettu 28817 kertaa)

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1241
  • Truuhampster
  • Galleria
Jotakin liikuntaa olis kyllä hyvä harrastaa, kunto on päässyt hieman laskemaan. Tosin mieluiten piiskaisin muita palkintona. :D

Mademoiselle A.

  • Vieras
Jonkinlainen virtuaalinen tsemppi- ja keskusteluryhmä voisi olla hyvä vinkkien jakamiseen ja kannustamiseen.

Onko halukkaita? Ideoita? Perutetaanko oma ketju? Kuka tahtoo luotsata epämääräistä joukkoa laiskureita?  8)

Mä sain vinkin siitä, että maksuton HeiaHeia! -sivusto voisi olla kiva tapa kannustaa itseään liikkumaan.

Lainaus sen aloitusohjeista:

Lainaus
Kolme vinkkiä:
1. Etsi kavereita ja täytä Profiilisi.
2. Muokkaa Asetuksesi: kuinka paljon tietoa haluat jakaa muille, mitä haluat jakaa esim. Facebookiin, mitä mittayksikköjä ja kieltä haluat käyttää.
3. Tee ensimmäinen treenimerkintäsi klikkaamalla jotain sportti-ikonia yläpuolella - ja kannusta kavereitasi peukuttamalla heidän treenejään!

Rekisteröidyin jo HeiaHeiaan, mutta en ole vielä perehtynyt siihen kovin tarkkaan. Jos muidenkin mielestä se olisi sopiva tarkoitukseen, voisi sen ottaa ryhmäläisille käyttöön?

https://fi.heiaheia.com/account


Mikä ettei, mä kyllä olen jo siellä, mutta omalla nimelläni. Nyt pitää ehkä sitten tehdä joku Kinkyjen Kuntoryhmä- tili. :D Sinne voi merkitä pituutensa ja painonsa ja kertoa tavoitteensa. Urheilusuoritukset merkitään värikkäillä palloilla ja lisäksi ilmoitetaan harjoituksen kesto tai muita tietoja. Toimiva, motivoiva ja ihan helppokäyttöinen sivusto.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2012, 15:06 kirjoittanut Mademoiselle A. »

Glori

  • Vieras
Miten se on? Onko kävelylle lähtijöitä vai onko minulla siivouspäivä?

Ensi viikolla uudelleen :)

Sopisiko väelle kävelylenkki poikkeuksellisesti sunnuntaina 9.9? Esim. klo 15.

kide

  • Vieras
Oli niin vähän innostuneita (ei yhtään), niin jäi kyllä tältä viikolta tämä mahdollinen yhteislenkki tms.

Itse olen viikolla omaehtoisesti käynyt pari kertaa jumpalla ja pyöräillyt päivittäin tunnin.

Ensi viikolle ehdotan taas lauantaita klo 15.

Liikkeelle lähtö tapahtuu omalta osaltani, JOS varmoja ilmoittautuneita tulee ajoissa  :))

Wibbe

  • Vieras
Tossa aluks oli tamperelaisia innostuneita. Oliskohan vieläkin?

luna

  • Vieras
Tää edelleenkin huhuaa Masterin/Dominan perään joka olis kyvykäs myös personalTreinerin hommaan...painoo tarttis pudottaa julmetusti mut patistaja/tsemppari uupuu..yksin kun tätä hommaa ei jaksa viedä läpi..

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 939
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Voi pahus, olen aivan missannut nämä.

mastervsop

  • Vieras
Tää edelleenkin huhuaa Masterin/Dominan perään joka olis kyvykäs myös personalTreinerin hommaan...painoo tarttis pudottaa julmetusti mut patistaja/tsemppari uupuu..yksin kun tätä hommaa ei jaksa viedä läpi..

Ikävä kyll' kokemuksesta voin todeta että jos on liian laiha/lihava/huonossa kunnossa mikään toisen perseeseen potkiminen ei auta, olen sen verran treenejä vetänyt. Omasta halusta lähteä porukkaan se alkaa ja kun tulee alussa huimia tuloksia se motivoi ainakin painonpudotuksessa mutta jos on laiha tai heikkokuntoinen prokkis on kovempi. Jossain vaiheessa yleensäö 2-3kk kohdalla sitten tyssää kehitys hetkeksi mutta sen ei pidä lannistaa.

Mademoiselle A.

  • Vieras
Tää edelleenkin huhuaa Masterin/Dominan perään joka olis kyvykäs myös personalTreinerin hommaan...painoo tarttis pudottaa julmetusti mut patistaja/tsemppari uupuu..yksin kun tätä hommaa ei jaksa viedä läpi..

Ikävä kyll' kokemuksesta voin todeta että jos on liian laiha/lihava/huonossa kunnossa mikään toisen perseeseen potkiminen ei auta, olen sen verran treenejä vetänyt. Omasta halusta lähteä porukkaan se alkaa ja kun tulee alussa huimia tuloksia se motivoi ainakin painonpudotuksessa mutta jos on laiha tai heikkokuntoinen prokkis on kovempi. Jossain vaiheessa yleensäö 2-3kk kohdalla sitten tyssää kehitys hetkeksi mutta sen ei pidä lannistaa.

Jotain samankaltaista pohdin minäkin. Apua ja tukea voi saada, mutta on oltava halua viedä homma itse läpi. Etätehtävät tai rangaistukset voi kyllä toimia lisäkannustimena. Ja ehkä jos löytää riittävän ehdottoman tyypin, voi syntyä enempikin.

Ekana kannattaa tsekata ruokavalio. Laihtumisen kannalta liikunta on usein vain hienosäätöä, väittävät. Kunnon kohottaminen toimii yleiseen terveyteen, jaksamiseen ja mielialaan.

Kuntoilupäivitys: Tavoite on harrastaa liikuntaa 3x 1-1,5h viikossa. Tämän lisäksi tulee arkinen hyötyliikunta. Vielä etsin sopivien lajien yhdistelmiä ja toimivia määriä.

Haaste alkoi nihkeästi. Kesän jälkeen olisi kannattanut aloittaa vähän kevyemmin. Maanantaina oli tarkoitus kokeilla pallojumppaa ja astangajoogaa, mutta jooga oli täynnä ja päädyin puolen tunnin pikaviuhtomiseen pallon kanssa (se oli ihan jees) ja tunniksi crosstraineriin. Lopputuloksena selkä oli edelleen jäykkä, mutta jalat kipeät. Tämän päivän treenit jäi väliin, edelleen kipeät jalat ja väsyttää isosti. Huomenna kävelyä ja perjantaille tai viikonlopulle pitäisi saada vielä jotain liikkuvuutta lisäävää. Siinähän se sitten olisi. Vähitellen voisi ottaa mukaan raskaampia lajeja.

Ruokavaliopäivitys: Tavoite on vähentää herkkuja vain viikonloppuun ja lisätä kasviksia ja hedelmiä, tsekata vähän syötyjä määriä ja valita kevyempää.

Tuloksena pieniä voittoja ja lipsumisia, ei suuria tappiota.



Kyyberi

  • Vieras
Ruokavalio ja liikunta ovat molemmat tärkeitä. Pelkästään toisella on paljon haastavampaa pudottaa painoa kuin molempien tasapainoisella käytöllä. Kun kuitenkin se painon pudotus on pitkällä tähtäimellä niinkin helppoa että kuluttaa enemmän mitä saa. Toiset nostaa kulutusta, toiset vähentää saamista. Ja fiksut molempia.

kide

  • Vieras
Ekana kannattaa tsekata ruokavalio. Laihtumisen kannalta liikunta on usein vain hienosäätöä, väittävät. Kunnon kohottaminen toimii yleiseen terveyteen, jaksamiseen ja mielialaan.

Samaa mieltä tästä - tosin arvelen, että liikunnan lisäämisen hyöty tulee esiin myös aineenvaihdunnan lisääntymisenä ja kropan kiinteytymisenä.

Itse olen laihtunut vasta muutaman kilon, mutta vyötäröltä, käsivarsista ja reisistä on lähtenyt kivasti senttejä.

Kävelylle lähtijöitä lauantaina? Ajankohta voisi olla varhaisempi kuin aikaisemmin ehdotettu klo 15, koska monilla taitaa olla illalla Wäiskiin meno. Ehdotuksia?

kide

  • Vieras
Voi pahus, olen aivan missannut nämä.

Tervetuloa!

kide

  • Vieras
Kävelylenkille lähtijät:

Tervetuloa mukaan huomenna klo 12.00

- Lisätietoja yksärillä :)

Smooth

  • Vieras
Kävelyllä käyty :) - sää oli mitä mainioin. Tänään kävelimme n. 8 km, keskivauhti alle 6 km - mukana oli myös koiria, joten ei todellakaan pitää pelätä, ettei jaksaisi.
Eli lenkki on enemmän sosiaalinen tapahtuma kun varsinainen urheilusuoritus - mutta kuitenkin oiva lisä viikon liikuntamäärään.

Ensi viikolla lauantaina klo 12:00, kokoontumispaikkana Ruoholahden metroasema. Kävelyn on tarkoitus olla reipastahtista, muttei mikään pikakävely. Vauhdin ja matkan pituuden määrittelevät loppukädessä osaanottajat. Syksyinen sade ja tihku eivät ole este, kunnon sade peruuttaa tapahtuman.

Rohkeasti mukaan!

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Kävelyllä käyty :) - sää oli mitä mainioin. Tänään kävelimme n. 8 km, keskivauhti alle 6 km - mukana oli myös koiria, joten ei todellakaan pitää pelätä, ettei jaksaisi.
Eli lenkki on enemmän sosiaalinen tapahtuma kun varsinainen urheilusuoritus - mutta kuitenkin oiva lisä viikon liikuntamäärään.

Ensi viikolla lauantaina klo 12:00, kokoontumispaikkana Ruoholahden metroasema. Kävelyn on tarkoitus olla reipastahtista, muttei mikään pikakävely. Vauhdin ja matkan pituuden määrittelevät loppukädessä osaanottajat. Syksyinen sade ja tihku eivät ole este, kunnon sade peruuttaa tapahtuman.

Rohkeasti mukaan!

Aika hurjalta kuullostaa rapakuntoiselle sairaalle,8km on jo terveellekkin suoritus "reipastavauhtia",

pitäsköhän perustaa "vempparyhmä", lenkki max 5km vauhti hitaimman mukaan,ikävä etten ottanut tätä keväällä

esiin kun oli mielessä,kohta alkaa olla kelit esteenä "aina".