Kirjoittaja Aihe: Tsemppiryhmä kunnonkohottajille ja/tai painonpudottajille? Helsinki  (Luettu 28851 kertaa)

kide

  • Vieras
Muuta harrastustoimintaa - ketju näyttää saavan väkeä kivasti liikkeelle. Mites tällainen saa kannatusta:

Jotta liikunnan lisääminen elämään ja kunnonkohotus onnistuisi, voisi olla apua samanhenkisten (ja kuntoisten?) kivasta ja kannustavasta seurasta. En ole kehitellyt ideaa sen pitemmälle - hyviä ideoita otetaan vastaan!

- Paikkakunta Helsinki

- Oma tavoitteeni on saada BMI lähemmäksi normaalipainoa tai normaalipainoon asti eli  -> 6-10 kg pois
- Tällä hetkellä liikuntaa on yksipuolisesti, noin 5 h viikossa reipasta kävelyä - siinä kaikki (tiedän - ei riitä, tähän puoleen en tarvitse vinkkejä ;) )

Jos tämä idea ei saa kannatusta ihan ryhmän muodossa, mua ilahduttaisi ihan yksikin (naispuolinen) kaveri, joka lähtis esim. kerran viikossa uimahalliin, lenkille jne. jotta syksyn ja talven sohvaperunoitumista ei tapahtuisi :)
« Viimeksi muokattu: 17.09.2012, 20:27 kirjoittanut Glori »

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Mulle kävis sama Tampereella.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Muuta harrastustoimintaa - ketju näyttää saavan väkeä kivasti liikkeelle. Mites tällainen saa kannatusta:

Jotta liikunnan lisääminen elämään ja kunnonkohotus onnistuisi, voisi olla apua samanhenkisten (ja kuntoisten?) kivasta ja kannustavasta seurasta. En ole kehitellyt ideaa sen pitemmälle - hyviä ideoita otetaan vastaan!

- Paikkakunta Helsinki

- Oma tavoitteeni on saada BMI lähemmäksi normaalipainoa tai normaalipainoon asti eli  -> 6-10 kg pois
- Tällä hetkellä liikuntaa on yksipuolisesti, noin 5 h viikossa reipasta kävelyä - siinä kaikki (tiedän - ei riitä, tähän puoleen en tarvitse vinkkejä ;) )

Jos tämä idea ei saa kannatusta ihan ryhmän muodossa, mua ilahduttaisi ihan yksikin (naispuolinen) kaveri, joka lähtis esim. kerran viikossa uimahalliin, lenkille jne. jotta syksyn ja talven sohvaperunoitumista ei tapahtuisi :)

Jos ryhmä saadaan kasaan voisin olla mukana.

LaVida

Menee vähän sirpaleiseksi jos jakaa porukkaa näinkin paljon mun mielestä. Mielestäni olisi vähintäänkin fiksua ja loogista yhdistää tämä meidän urheilun kanssa?? On hiukan haasteellista jo nyt saada tarpeeksi porukkaa kasaan joka torstai.

Onkohan ihmiset ymmärtäneet vähän väärin meidän torstain urheiluporukan? Me juoksemme pallon perässä päättömänä ja ihmettelemme mitä sillä pitäisi tehdä, jos satumme sen kohdalle. Eli ei todellakaan olla mestareita missään... Tarkoitus on vaan pitää hauskaa, ja sitä meillä on kyllä ollutkin. Ja tietysti, siinä samalla palaa muutamakin kalori. Olen myös huomannut, että tämä on ollut monelle uudelle skeneen tulleelle pehmeämpi tapa tutustua ihmisiin.

Eli toivottavasti tämäkin saa ihmiset kiinnostumaan niin, että tulette kanssamme palloilemaan ;)

kide

  • Vieras
LaVida, et ehkä ajatellut että meitä on niin monenkuntoisia- ja ikäisiä - itse en ainakaan nykyisellään voi edes yrittää pelata mitään pallopelejä, vaikka jalat ovatkin hyvässä kunnossa.

Veikkaan että monella painonpudottajalla ei kestä nivelet pomppia ja loikkia.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Niin itse ainakin "monisairaana" olen aut kaikesta "tosi rehkimisestä",mutta just joku kävelylenkki on ok,

kukaan kai ei kiellä jalkapalloporukkaa tulemasta mukaan=)

LordiMenneisyys

Oma BMI huitelee jossain niukasti 30 yläpuolella ja kyllä tällä kunnolla ja näillä polvilla pelaa ihan hyvin. Okei, olen nuori ja suht paljon liikkuva iso mies, eli tuo BMI ei kerro ihan kaikkea, mutta kyllä huonokuntoisemmat ja tukevammatkin kaverit urheilee. Toki jos lääkäri on kieltänyt tai paikat ei oikeasti kestä niin se on eri juttu. Tuntuu vaan usein siltä että meillä tuhdimmilla pojilla (ja miksei tytöilläkin, mutta varsinkin pojilla) on usein liikunnan ilo hukassa kun vaihtoehtoina nähdään lähinnä ammattilaistason treenaaminen tai sohvalle jääminen.

Torstain urheilu on ihan oikeasti leikkimielistä pallottelua jossa ei varmasti katsota ketään kieroon jaksamisen/osaamisen takia. Ja jos sinne kehtaa mennä tällä naamalla ja näillä jutuilla niin kyllähän sinne muutkin uskaltaa mukaan  :))

Ja osallistun mielelläni painonpudotusprojektiin jos sellainen organisoidaan. Tosin olen sen verran insinööri että kalorilaskurin (ja tutun PT:n) avulla on nyt lähtenyt kiloja 0,75kg viikkotahtia jo jonkin aikaa. Voin ainakin kaikille matemaattisesti suuntautuneille suositella kalorilaskuria :)

ps. Anteeksi yleistykset ja kärjistykset. Valitukset voi lähettää kolmena kappaleena yksityisviestillä.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
En asu Helsingissä enkä näin ollen kuulu tähän kohderyhmään mutta pakko sanoa että kaikkia ihmisiä ei yksinkertaisesti nappaa joukkueurheilulajit.
Että vaikka en olisikaan näin sysipaskassa kunnossa niin en lähtisi pelaa futista tai muuta vaikka kunto kestäiskin koska en yksinkertaisesti voi sietää sitä.

kide

  • Vieras
Toivotaan, että kumpikin porukka löytää jäsenensä ja osa innostuu osallistumaan jopa molempiin =)

kuuliainen

  • Vieras
Liikuntaryhmän lisäksi painonpudotusta ja -hallintaa tehostamaan olisi perustettava Kinkyt Painonvartijat.
Punnituksen jälkeen tulisi tarvittaessa piiskaa , ongelmana olisi vaan määritellä tulisiko piiskaa palkinnoksi vai rangaistukseksi  :P

misuli_n

Liikuntaryhmän lisäksi painonpudotusta ja -hallintaa tehostamaan olisi perustettava Kinkyt Painonvartijat.
Punnituksen jälkeen tulisi tarvittaessa piiskaa , ongelmana olisi vaan määritellä tulisiko piiskaa palkinnoksi vai rangaistukseksi  :P

***
Piiska olisi palkinto tai sitten jotain muuta.

On hauskempi lenkkeillä kaverin kanssa kuin yksin.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2012, 22:10 kirjoittanut misuli_n »

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Parhaiten kuntoa nostanut/eniten painoa pudottanut piiskataan halutessa?=)

AdultMaster

Lenkkiseuraa kyllä saa minusta. Mutta en asu kylläkään hesassa. Jos joku haluaa jo jonkin verran lenkkeilyä harrastaneen tavoitteellista juoksuseuraa niin yxäriä vaan kehiin.

kide

  • Vieras
Jos mukaan ilmoittautuu hyvin erityyppisiä ja erilaisin lähtökohdin olevia henkilöitä, muodostunee toinen ryhmäkin (itseohjautuvasti). Mikään ei myöskään estä ilmoittautumasta ketjusssa AdultMasterin tapaan, vaikka ei olisikaan tulossa mukaan aloituksessa mainitulla tavalla.

Mr.Flail

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 18
  • -[Pistetään asiat perspektiiviin sano arkkitehti]-
  • Galleria
Turun alueella minusta saanee seuraa suhteellisen vaivatta ainakin pienelle juoksu/ fillarilenkille. Tosin jos täältä löytyisi enemmän ihmisiä aktiviteettiin, niin myös uusia ideoita otetaan vastaan!