Baarin kannatusmaksut
Ensimmäiseksi, kiitos aloittajalle tämän vaikean ja koronan jälkeiseen aikaan varsin ajankohtaisen aiheen esille nostamisesta. Mielestäni olet hyvin rohkea, kun tuot tällaisen asian esille. Lukuisista vastauksista ehkä myös huomaat, ettet ole ajatuksinesi yksin. Itse olen 46-vuotias, eikä minulla ole koskaan ollut pidempää suhdetta. Tämä on ollut itselleni hyvinkin vaikea ja häpeää tuottava asia. Omalla kohdalla asiaan on johtanut moni erilainen seikka: nuorempana itsetuntoni oli hyvin alhainen enkä kokenut olevani fyysisesti enkä henkisesti oikein mitään, ainakaan verrattuna muihin; olen ollut ujohko ja hiukan varautunut aina mitä tulee uusiin ihmisiin ja isoihin ihmisjoukkoihin; elämänhistoriassani on ollut vaikeita ja surullisia jaksoja, jotka ovat vieneet voimat niin ettei ole kyennyt oikeastaan muuhun kuin päivittäisistä velvollisuuksista selviytymiseen; olen herkkä ja koen kaikki tunteet hyvin voimakkaasti, jolloin pettymys, nolous, pelästyminen, häpeä ja muut vaikeat tunteet esimerkiksi huonosti päättyneiden treffien jälkeen nostavat valtavia kierroksia kehossani ja niistä toipuminen kestää kauan; tunnesäätelyni on lapsuudessa jäänyt vajaaksi, koska en ole perheessäni saanut siihen tukea; olen jo aivan pienenä oppinut pärjäämään omillani, jolloin toisiin tukeutuminen tuntuu todella vaikealta ja omituiselta, väärältä; näitähän riittää. Olosuhteet ovat myös ajaneet minut käyttäytymään kuin introvertti, vaikka taidan oikeasti olla enemmän ekstrovertti. Korona niittasi yksinäisyyteni huipentuman ja huomasin, että vaikka sosiaaliset taitoni eivät sinänsä ehkä olleet rapautuneet, omat tapani ja koronarajoitukset yhdessä olivat tehneet minusta arjessani lähes totaalisen erakon. On täytynyt aivan tosissaan kammeta itsensä maailmalle nähdäkseen ihmisiä, ja opetella uudestaan puhumaan heille. Puhumista ei auta se, että koen olevani small talkissa aivan tollo, sen sijaan syvälliset keskustelut ovat aina sujuneet erinomaisesti. Kaiken tämän tajuaminen ja itsensä muuttaminen, tai ihmisenä kasvaminen, on vienyt aikaa. Nykyään koen olevani varsin kehityskelpoinen ja itse asiassa aika kiva tyyppi jolla on paljon annettavaa toisille ihmisille.Ymmärrän hyvin kaipuun oikeaan suhteeseen, ja hämmennyksen erilaisten seuranhakupelien edessä. Mielestäni aloittajalla on kuitenkin monta vahvuutta, joiden avulla omanlaisen kumppanin etsiminen ja löytäminen on paitsi mahdollista, myös kiinnostava matka. Kerrot että olet ekstrovertti muuten; tämähän on loistava asia! Helpottaa valtavasti ihmisiin tutustumista, jos kokee, että ihmisten lähestyminen ei tunnu vaikealta. Kiinnostava kysymys on, miksi juuri kumppanin etsiminen sitten tuntuu niin vaikealta? Mikä ero siinä on tutustuessasi muuten ihmisiin? Tulee mieleen, että millaisia paineita ja vaateita asetat itsellesi ja mahdolliselle kumppanille siinä tilanteessa? Miksi mahdolliseen kumppaniin tutustuminen olisi erilaista kuin mahdolliseen ystävään, varsinkin kun haluat mieluummin tutustua ensin rauhassa? Itse olen saanut erinomaisen neuvon: tutustu ihmisiin kaikenlaisissa tilanteissa ja kokeile, minkälaisia tuttavuuksia heistä saat. Voit aloittaa keskusteluja kaikenlaisten ihmisten kanssa ja rauhassa tunnustella, minkä tasoista keskustelua saat aikaiseksi. Onko se viiden sekunnin, viiden minuutin, viiden tunnin, viiden päivän, viiden kuukauden, viiden vuoden vai kenties viidenkymmenen vuoden tuttavuus 😊 Koska olet kinky ja oletettavasti toivot kinkyistä seksuaalisuutta kumppaniltasikin, looginen paikka tutustua erilaisiin ihmisiin on kinky-miitit ja -bileet. Ihmisten kirjo on niissä yhtä lainen kuin tuolla muuallakin; voit kuitenkin olla varma, että siellä olevilla ihmisillä on toive ja halu toteuttaa kinkyä seksuaalisuutta. Niin kuin joku jo sanoinkin, niin tutustumalla ihmisiin tutustuu toisiin uusiin ihmisiin ja saa heidänkin verkostonsa käyttöön. Minä kannustan sinua lähtemään ihmisten tutkimusretkelle ja käyttämään tuota erinomaista ja upeaa lahjaasi, joka sinulla jo on: ekstroverttiyttä, tutustumisen helppoutta! Olet rohkea, osaat kuvailla ja ilmaista tunteitasi ja kirjoitat erittäin hyvin. Lisäksi olet vielä nuori, joten ajattelen että sinulla on kaikki mahdollisuudet löytää kumppani ja siinä matkalla ehdit tutustua todella moniin, ihaniin ihmisiin.
Kysymys kuuluu - oletteko koskaan pelänneet sitä, että jäätte ikuisesti yksin?