Baarin kannatusmaksut
Rope, olen pahoillani että sinuun sattui. 🩹🤍En ole subi enkä siten 1:1 kohtalotoveri. Totean kokemusta löytyvän kohtaamisista, joissa olen dominoinut ja vastuu on oletettu sataprosenttisesti minulle. Jälkihoitokin on siten jäänyt yksisuuntaiseksi. Se ei ole tuntunut hyvältä, mutta olen katsonut peiliin ja hoksaan nykyään vastuuttaa paremmin.Olen samaa mieltä Maxin kanssa avoimen keskustelun tärkeydestä. Olipa kunkin osapuolen rooli mikä hyvänsä, keskustelulla kartoittaminen on hyvä työkalu, kunhan molemmat ovat rehellisiä ja ymmärtävät kommunikoinnin tärkeyden.
BDSM:ssähän ihmiset etsivät usein hyvin erilaisia asioita ja painopisteet voivat myös muuttua. D/s dynamiikan funktio on hyvin erilainen eri ihmisille. Dominoivakaan ei aina tiedä, mitä hakee. Se, mikä voi tuntua toisesta henkisen puolen laiminlyömiseltä voi todennäköisemmin olla eri asioiden hakemista tai kemioiden yhteensopimattomuutta. Kannattaa varoa sitä, että alkaa syyllistämään toista kinkyä siitä, jos maut eivät vain mene yksiin ja kaikki ei ole aina vain Dominoivasta kiinni.Jos suhde rakentuu pelkän kinkyilyn varaan ja se dynamiikka ei toimi, lopahtaa kuvio todennäköisesti nopeasti. Ihmisillä voi toki myös olla elämässä muita haasteita, jotka vievät mielenkiintoa BDSM:ltä, joten jos suhde alkaa tökkiä, voi myös olla syytä ottaa huomioon mahdollisuus, että ongelmat ovat toisella muualla.
Jään mielenkiinnolla seuraamaan keskustelua sillä aihe on niin tärkeä ja ajankohtaista itselleni uutena näissä piireissä. Etenkin kun mielii operoida kummassakin "roolissa". Ihmisen psykofyysisen kokonaisuuden huomioiminen on äärettömän tärkeää bdsm leikeissä ajattelen miä lähtökohtaisesti. Ja että ymmärtää sen että mitä syvemmälle mennään sitä enemmän toisen signaaleille tulee olla avoin ja herkistynyt.