Baarin kannatusmaksut
Jettis
Yritän mukautua tylsyyden vaatimukseen. Olisiko listaa kirjoittamistani asioista, jotka ovat aiheuttaneet eniten närkästystä, jotta tiedän mitä asioita tulevaisuudessa ilmaisen eri tavalla?
Onkohan olemassa koulutusta foorumille kirjoitteluun?
Lainaus käyttäjältä: peace - 08.08.2012, 16:48Onkohan olemassa koulutusta foorumille kirjoitteluun?Mediakasvatus. Se on oppiaine, jota opeteaan turhan harvassa koulussa omana oppiaineenaan. Mediakasvatus opettaa mm. medialukutaitoa (osaa erottaa esimerkiksi uutisen ja satiirin toisistaan), mediakritiikkiä (osaa esimerkiksi arvioida tietolähteen luotettavuutta), sekä turvallista ja kohteliasta netin käyttöä. Mediakasvatus on monessa koulussa sulautettu muihin oppiaineisiin, esimerkiksi äidinkieleen ja tietotekniikkaan.Valitettavasti kinkysivustoilla liikkuu pääasiassa vanhempaa väkeä (yli 30-vuotiaita), joten heidän peruskouluaikoinaan mediakasvatus oli todennäköisesti aika olematonta. Tulevat kinkysukupolvet osaavat toivottavasti keskustella paljon asiallisemmin kuin nykyiset kirjoittelijat.Netikettiä voi kyllä opetella vanhempikin ihminen, esimerkiksi täällä:http://www.internetopas.com/netiketti/
Yksi. Ei ole järkevää kritisoida yksityisten ihmisten ylläpitämää foorumia, josta on iloa kaikille sitä seuraaville, vaikka se ei täydellisesti vastaisikaan omaa käsitystä parhaasta mahdollisesta foorumista. Jokaisella on oikeus ja mahdollisuus koska vain perustaa juuri sellainen foorumi, jonka haluaa. Siitä vaan. On paljon asioita, jotka minusta voisivat olla hieman toisin tälläkin foorumilla. Miksi ryhtyisin nyt sitten narisemaan ylläpidolle siitä, etteivät he ole tehneet juuri minulle täydellisesti sopivaa foorumia? Ei mitään järkeä. Tämä palvelee parhaiten tämän tyyppisen foorumin tarvetta ainakin itselleni. Jos haluan muuta, voin rakentaa itse vaikka millaisen foorumin, mutta se, että tämä ei ole tuo minun ajatusteni foorumi, ei ole kyllä milläänlailla tämän foorumin ylläpitäjien syytä.Kaksi. Ei kannata provosoitua kaikesta provosoinnista. Minä seuraan keskusteluja suht' aktiivisesti, vaikka harvoin niihin osallistun. Tämä Leccare, johon aloituksessa viitattiin, on ilmeisesti kritisoinut ylläpitoa aktiivisesti ja ollut ehkä muutenkin aggressiivinen? Vaikka tuo saattaa olla noin, ei se kuitenkaan ole ollut kovin keskeistä näissä keskusteluissa, kun en ole ennen tätä kirjoitusta edes huomannut moista käytöstä. Kannattaa harkita ennenkuin provosoituu jonkun yksittäisen keskustelijan heitoista. Ylläpidolla on varmasti varaa olla välittämättä pienistä ylilyönneistä. Tällaiselle henkilölle voi antaa varoituksen tai bannata pois kokonaan tai määräajaksi, jos hän alkaa käydä liian ylikierroksilla ja näin haitata muiden keskustelua liikaa.Kolme. Foorumi on erittäin hyvin täyttänyt tällaisen keskustelufoorumin tarpeen Suomessa. Toivon, etteivät ihmiset, jotka tätä viitsivät ylläpitää, anna muutaman tyhjänpäiväisen narinan hämärtää koko kuvaa, joka on, että täällä on varmasti tuhansia ihmisiä, jotka ovat kiitollisia siitä, että maasta löytyy tällainen laaja-alaisesti ja vilkkaasti keskusteleva kinky-foorumi. Siis Kiitos ylläpidolle! Minä en jaksaisi ylläpitää tällaista foorumia.
Lainaus käyttäjältä: Master T - 09.08.2012, 18:21Yksi. Ei ole järkevää kritisoida yksityisten ihmisten ylläpitämää foorumia, josta on iloa kaikille sitä seuraaville, vaikka se ei täydellisesti vastaisikaan omaa käsitystä parhaasta mahdollisesta foorumista. Jokaisella on oikeus ja mahdollisuus koska vain perustaa juuri sellainen foorumi, jonka haluaa. Siitä vaan. On paljon asioita, jotka minusta voisivat olla hieman toisin tälläkin foorumilla. Miksi ryhtyisin nyt sitten narisemaan ylläpidolle siitä, etteivät he ole tehneet juuri minulle täydellisesti sopivaa foorumia? Ei mitään järkeä. Tämä palvelee parhaiten tämän tyyppisen foorumin tarvetta ainakin itselleni. Jos haluan muuta, voin rakentaa itse vaikka millaisen foorumin, mutta se, että tämä ei ole tuo minun ajatusteni foorumi, ei ole kyllä milläänlailla tämän foorumin ylläpitäjien syytä.Kaksi. Ei kannata provosoitua kaikesta provosoinnista. Minä seuraan keskusteluja suht' aktiivisesti, vaikka harvoin niihin osallistun. Tämä Leccare, johon aloituksessa viitattiin, on ilmeisesti kritisoinut ylläpitoa aktiivisesti ja ollut ehkä muutenkin aggressiivinen? Vaikka tuo saattaa olla noin, ei se kuitenkaan ole ollut kovin keskeistä näissä keskusteluissa, kun en ole ennen tätä kirjoitusta edes huomannut moista käytöstä. Kannattaa harkita ennenkuin provosoituu jonkun yksittäisen keskustelijan heitoista. Ylläpidolla on varmasti varaa olla välittämättä pienistä ylilyönneistä. Tällaiselle henkilölle voi antaa varoituksen tai bannata pois kokonaan tai määräajaksi, jos hän alkaa käydä liian ylikierroksilla ja näin haitata muiden keskustelua liikaa.Kolme. Foorumi on erittäin hyvin täyttänyt tällaisen keskustelufoorumin tarpeen Suomessa. Toivon, etteivät ihmiset, jotka tätä viitsivät ylläpitää, anna muutaman tyhjänpäiväisen narinan hämärtää koko kuvaa, joka on, että täällä on varmasti tuhansia ihmisiä, jotka ovat kiitollisia siitä, että maasta löytyy tällainen laaja-alaisesti ja vilkkaasti keskusteleva kinky-foorumi. Siis Kiitos ylläpidolle! Minä en jaksaisi ylläpitää tällaista foorumia.Minä en ole aggressiivinen. Jos olisin aggressiivinen, pahoinpitelisin ihmisiä sen sijaan, että kirjoittaisin sivistyneesti palstalla. Eli, jos foorumissa on parantamisen varaa, on parempi tehdä itse oma foorumi sen sijaan, että antaisi parannusehdotuksia sen hetkisen foorumin ylläpidolle. Kuulostaa hyvin järkevältä vaihtoehdolta.
Lainaus käyttäjältä: Master T - 09.08.2012, 18:21Minä en ole aggressiivinen. Jos olisin aggressiivinen, pahoinpitelisin ihmisiä sen sijaan, että kirjoittaisin sivistyneesti palstalla.