Baarin kannatusmaksut
Jos sinulla on jotain esitettävää mikä häiritsee sinua tai on omia mielipiteitäsi vastaan, niin se kannattaa nostaa keskustelun kohteeksi. Keskustelupalstalla kun ollaan.
Niin, jos tosiaan haluat niin voit antaa esimerkkejä tämän suositun konservatiiviajattelijan arvoliberalismista. Mutta ei ole pakko - en näe debattia järkevänä tai merkityksellisenä: lähinnä ainoa ihminen, joka puhuu Petersonin kohdalla "klassisesta liberalismista" on Peterson itse.
Nietzschen vaikutus Petersoniin ei todella vaikuta rakentavalta, eivätkä hänen tulkintansa Nietzschestä kovin loogisilta - tunnustan että myös Nietzsche on itselleni sangen merkityksellinen ajattelija, hieman outoa seuraa pidän noin liberaaliksi
Mä luulin että ihmiset on vaan eläimellisiä otuksia hormooneineen ja nussivat silloin kun panettaa.
naiset eivät pane vaikka panettaa, jos sopivaa kumppania ei ole tarjolla.
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 24.10.2021, 11:43naiset eivät pane vaikka panettaa, jos sopivaa kumppania ei ole tarjolla.Citation needed.
Eli sun mielestä ainoat vaihtoehdot on "panee ketä tahansa" tai "ei pane"?
Seksuaalisen vapautumisen myötä on tullut myös sosiaalisesti hyväksytty mahdollisuus käyttää tätä seksuaalista vapautumista eli ympäriinsä nussimista (fwb jne.) keinona välttää omien tunnekokemusten ja henkisen kasvun vaatimusten läpikäyminen. Eli seksisuhteilla haetaan helpotusta yksinäisyyteen, merkityksettömyyden tunteisiin, pakonomaiseen huomion ja/tai hyväksynnän tarpeen täyttämiseen, jne.
Eivät miehetkään nyt ihan ketä tahansa, mutta miehillä se taso laskee mitä pitempään on ilman, siinä missä naiset muuttuvat vain entistä valikoivimmiksi.
Lainaus käyttäjältä: toysnstuff - 20.10.2021, 16:20Seksuaalisen vapautumisen myötä on tullut myös sosiaalisesti hyväksytty mahdollisuus käyttää tätä seksuaalista vapautumista eli ympäriinsä nussimista (fwb jne.) keinona välttää omien tunnekokemusten ja henkisen kasvun vaatimusten läpikäyminen. Eli seksisuhteilla haetaan helpotusta yksinäisyyteen, merkityksettömyyden tunteisiin, pakonomaiseen huomion ja/tai hyväksynnän tarpeen täyttämiseen, jne.Seksi on kivaa ja nautinnollista. Sitä voi harrastaa ihan vaan sen takia että siitä tykkää. Ja kyllä naisiakin panettaa.Mun tietääkseni tota "ympäriinsä nussimista" on aina harrastettu. Nyt se on vaan helpompaa tinderin yms deitti appien myötä.Ja esim fwb saattaa olla vaan perinteistä parisuhdetta kätevämpi vaihtoehto sen hetkisessä elämäntilanteessa. Ei se tarkoita että on jotenkin rikki ja pakenee omia tunteita ja ongelmia.
Seksi on kivaa ja nautinnollista. Sitä voi harrastaa ihan vaan sen takia että siitä tykkää. Ja kyllä naisiakin panettaa.Mun tietääkseni tota "ympäriinsä nussimista" on aina harrastettu. Nyt se on vaan helpompaa tinderin yms deitti appien myötä.Ja esim fwb saattaa olla vaan perinteistä parisuhdetta kätevämpi vaihtoehto sen hetkisessä elämäntilanteessa. Ei se tarkoita että on jotenkin rikki ja pakenee omia tunteita ja ongelmia.
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 24.10.2021, 14:34Eivät miehetkään nyt ihan ketä tahansa, mutta miehillä se taso laskee mitä pitempään on ilman, siinä missä naiset muuttuvat vain entistä valikoivimmiksi.Näin demiseksuaalisena miehenä kiistän että tämä väite koskisi kaikkia miehiä.Seksiin tarvitsen tunteita, eikä niitä synny pelkästään sillä jos olen ollut pitkään ilman. Pikemminkin tuntuu siltä, että vanhemmiten olen käynyt entistä krantummaksi edes ihastumaan keneenkään.
Lainaus käyttäjältä: onezMä luulin että ihmiset on vaan eläimellisiä otuksia hormooneineen ja nussivat silloin kun panettaa.Toi oli (turhan) kärjistetty kommetti tähän:Lainaus käyttäjältä: toysnstuff - 20.10.2021, 16:20Seksuaalisen vapautumisen myötä on tullut myös sosiaalisesti hyväksytty mahdollisuus käyttää tätä seksuaalista vapautumista eli ympäriinsä nussimista (fwb jne.) keinona välttää omien tunnekokemusten ja henkisen kasvun vaatimusten läpikäyminen. Eli seksisuhteilla haetaan helpotusta yksinäisyyteen, merkityksettömyyden tunteisiin, pakonomaiseen huomion ja/tai hyväksynnän tarpeen täyttämiseen, jne.Seksi on kivaa ja nautinnollista. Sitä voi harrastaa ihan vaan sen takia että siitä tykkää. Ja kyllä naisiakin panettaa.Mun tietääkseni tota "ympäriinsä nussimista" on aina harrastettu. Nyt se on vaan helpompaa tinderin yms deitti appien myötä.Ja esim fwb saattaa olla vaan perinteistä parisuhdetta kätevämpi vaihtoehto sen hetkisessä elämäntilanteessa. Ei se tarkoita että on jotenkin rikki ja pakenee omia tunteita ja ongelmia.
Minusta on naurettavaa yleistystä ja mustavalkoisuutta väittää fwb tms. suhteiden olevan aina merkki jostain henkisen kasvun välttelemisestä.
Silloin, kun kyse on tunteiden pakenemisesta, kyse on tunteiden pakenemisesta. Tiesi ja myönsi henkilö sen itse tai ei.Väitän edelleen, että ainakaan naisille ympäriinsä nussiminen ei ole ollut historian saatossa samalla tapaa sosiaalisesti hyväksytty tapa vältellä omia tunteita kuin mitä se on nyt.
Lainaus käyttäjältä: fido - 18.10.2021, 21:34Kun ihmisten valinnanmahdollisuudet ovat seksuaalisuuden alueella kasvaneet rajoittavien tekijöiden ja tahojen hälvennyttyä, niin eikös siinä ole käynyt niin päin että ihmiset ovat vapautuneet ja päässeet sinuiksi itsensä ja ympäristönsä kanssa. Niin minä olen käsittänyt. Miksi sitten sukupuolisuuden alueella asia olisi erilainen, tai suorastaan päinvastainen?Seksuaalisen vapautumisen myötä on tullut myös sosiaalisesti hyväksytty mahdollisuus käyttää tätä seksuaalista vapautumista eli ympäriinsä nussimista (fwb jne.) keinona välttää omien tunnekokemusten ja henkisen kasvun vaatimusten läpikäyminen. Eli seksisuhteilla haetaan helpotusta yksinäisyyteen, merkityksettömyyden tunteisiin, pakonomaiseen huomion ja/tai hyväksynnän tarpeen täyttämiseen, jne. Samalla tapaa kuin kasvatuksessa nk. "vapaa kasvatus" tuottaa ahdistuneita, psyykeltään hataria ihmisiä, mutta sopiva määrä vapautta liian tiukkojen rajojen sijasta antaa tilaa luovuudelle ja elämänilolle, näyttää siltä että rajattomuus ja vapaus eivät ole itseisarvollisesti hyviä ilmiöitä äärimmäisyyksiin vietyinä. Kohtuudella kyllä. Ja kohtuullisuuden mitta tulisi määritellä sen ihmisille tuottaman hyvinvoinnin kautta.Aiemmin joku käytti lukuja ja prosentteja ilmentääkseen asiaansa. Siitä tuli mieleen toisenlainen esimerkki: jos kansakunnan 5, 50 tai 500 miljoonasta ihmisestä 80% loppujenlopuksi hyötyy mies-nainen/maskuliini-femiini sukupuoliroolien käyttämisestä oman kehomieli-kokonaisuutensa, minäkuvansa ja sosiaalisten suhteiden rakennuspalikkana, mutta 20% kärsii tämän kanssa, ei moraalisesti oikea vastaus olisi yrittää mitätöidä 80%:lle hyödyllistä sosiokulttuurillista rakennelmaa. Siksi puhe missä yritetään täysin mitätöidä tämä pitkäaikainen malli, jonka avulla ihmiset ovat järjestäneet sekä yhteiseloaan että itseään, on varsin lyhytnäköistä ja hätäistä toimintaa. Seksuaalisuuden ja sukupuolen saralla on otettava huomioon sekä yksilöllinen taso (biologia, psyyke ja sosiaaliset suhteet) että yhteisöllinen taso (yhteiskunta). Jos on perehtynyt vaikkapa kulttuuriantropologiaan tai uskonnollisten järjestelmien sisältämään tiedonvälitykseen, voi saada käsitystä miten merkittävä rooli sukupuoliroolimalleilla on sen kanssa, että uusi kehittyvä ihmisyksilö kykenee muodostamaan suhteen omaan biologisperäiseen, viettiperustaiseen seksuaalisuuteensa, joka kumpuaa kehosta ja jota sosiaalistettu, tietoinen mieli joutuu yrittää sovittaa yhteiskunnallisesti sopiviksi määriteltyihin muotoihin.
Kun ihmisten valinnanmahdollisuudet ovat seksuaalisuuden alueella kasvaneet rajoittavien tekijöiden ja tahojen hälvennyttyä, niin eikös siinä ole käynyt niin päin että ihmiset ovat vapautuneet ja päässeet sinuiksi itsensä ja ympäristönsä kanssa. Niin minä olen käsittänyt. Miksi sitten sukupuolisuuden alueella asia olisi erilainen, tai suorastaan päinvastainen?
En pitäis sitä silti minään indikaattorina siitä että sukupuolisuuden vapautuminen olisi uhka koska jotkut saattavat paeta tunteitaan irtosuhteisiin jotka on sosiaalisesti hyväksytympiä nykyään. Tai koska överiksi viety vapaa kasvatus aiheuttaa joillain ongelmia....jos se siis oli se mitä tällä alkuperäisellä vastauksella tarkoitit :