Baarin kannatusmaksut
Itse ainakin tiedostan, että väärinkäytöksiä tapahtuu mutta sitten myös tapahtuu sitä, että jälkikäteen ollaankin eri mieltä siitä mitä on sovittu tai pahoitetaan mieli koska nyt vaan herkästi pahoitetaan mieli ylipäätään. Ja ei, tämä ei ole kannanotto tähän kyseiseen tapahtumaan, sen yksityiskohdista en ole tietoinen. Olen vain väsynyt tähän mukatiedostavaan ilmapiiriin jossa paha mieli tulee välillä järkyttävän matalalla kynnyksellä.
Ei todellakaan ole kaukaa haettu skenaario, että s törmää rajoja ylittävään ja/tai asiattomasti käyttäytyvään D ihmiseen. Sitä tapahtuu ja joka ainoa kerta se on väärin. Tämä on seikka jota en ole koskaan kiistänyt. Tämä on myös näkökulma, jota tuodaan esiin tämän tuosta, varsin yksipuolisesti. Itse olen päätynyt siihen, että tuon keskusteluissa esiin vähemmän suositun ja paljon parjatun, mutta näkemykseni mukaan yhtälailla tärkeän D ihmisten näkökulman.
En ota kantaa tähän keissiin tai viime päivinä vellonneeseen cnc-keskusteluun, mutta voisiko kinkyskene ja kinkyt vain myöntää sen, että väärinkäytöksiäkin ja oikeita raiskauksia/hyväksikäyttötapauksia tapahtuu myös bdsm:n alaisuudessa ja kinkypiireissä? Jos ottaa asenteen, että D-ihmiset ja toisaalta myös S-ihmiset eivät voi koskaan toimia väärin, niin pieleen menee.
Kinkykaverini luki jutun ja tämän keskustelun ja tuli siihen tulokseen ettei uskaltaisi mennä klubin bileisiin. Ei sen takia, että pelkäisi häirintää vaan siksi ettei pysty luottamaan siihen että häntä puolustettaisiin häirintätilanteessa.
Lainaus käyttäjältä: Index - 18.09.2021, 23:52Kinkykaverini luki jutun ja tämän keskustelun ja tuli siihen tulokseen ettei uskaltaisi mennä klubin bileisiin. Ei sen takia, että pelkäisi häirintää vaan siksi ettei pysty luottamaan siihen että häntä puolustettaisiin häirintätilanteessa.Silloin tämän kinkykaverisi ei kannata mennä kenenkään tapahtumanjärjestäjän bileisiin, eikä baarimiitteihin.
Lainaus käyttäjältä: Lady Whip - 19.09.2021, 06:10Lainaus käyttäjältä: Index - 18.09.2021, 23:52Kinkykaverini luki jutun ja tämän keskustelun ja tuli siihen tulokseen ettei uskaltaisi mennä klubin bileisiin. Ei sen takia, että pelkäisi häirintää vaan siksi ettei pysty luottamaan siihen että häntä puolustettaisiin häirintätilanteessa.Silloin tämän kinkykaverisi ei kannata mennä kenenkään tapahtumanjärjestäjän bileisiin, eikä baarimiitteihin.Tällainen johtopäätös tässä taisi syntyä. Iso pettymys. Minullakin oli käsitys, että "kinkyskenessä" jotenkin huolehdittaisiin osallistujien turvallisuudesta, kun on paljon puhetta säännöistä ja bilekoodista. Ilmeisesti tämä on osin tyhjää puhetta ja tositilanteessa häirintää kohdanneita ei välttämättä kuunnella.Harmittaa vietävästi, koska toisaalta vaikuttaa siltä että täällä on myös paljon asiallisen ja turvallisen kinkyilyn hyväksi töitä tekevää porukkaa. Menee heidänkin työnsä hukkaan.
Lainaus käyttäjältä: Index - 19.09.2021, 08:21Lainaus käyttäjältä: Lady Whip - 19.09.2021, 06:10Lainaus käyttäjältä: Index - 18.09.2021, 23:52Kinkykaverini luki jutun ja tämän keskustelun ja tuli siihen tulokseen ettei uskaltaisi mennä klubin bileisiin. Ei sen takia, että pelkäisi häirintää vaan siksi ettei pysty luottamaan siihen että häntä puolustettaisiin häirintätilanteessa.Silloin tämän kinkykaverisi ei kannata mennä kenenkään tapahtumanjärjestäjän bileisiin, eikä baarimiitteihin.Tällainen johtopäätös tässä taisi syntyä. Iso pettymys. Minullakin oli käsitys, että "kinkyskenessä" jotenkin huolehdittaisiin osallistujien turvallisuudesta, kun on paljon puhetta säännöistä ja bilekoodista. Ilmeisesti tämä on osin tyhjää puhetta ja tositilanteessa häirintää kohdanneita ei välttämättä kuunnella.Harmittaa vietävästi, koska toisaalta vaikuttaa siltä että täällä on myös paljon asiallisen ja turvallisen kinkyilyn hyväksi töitä tekevää porukkaa. Menee heidänkin työnsä hukkaan.Jos oikein olen käsittänyt, puheena ollut hyväksikäyttö ei tapahtunut klubilla vaan muualla.Niin kauan aikaa kun ihminen kohtaa toisen ihmisen jonkinlaisten leikkien muodossa, mahdollisuus hyväksikäyttötunteeseen on aina olemassa. Oltiin missä paikassa tahansa.ClubX:stä kun puhutaan, ovat pyrkineet luomaan turvallista tilaa ja tukihenkilön. Enempää ei varmaan ole mahdollista tehdäkään. Loput jää käyttäjien omalle vastuulle, ovatko sisäistäneet käytössäännöt.
Ihmettelen mihin vittuun tarvitaan filosofista pohdintaa aktuaaliseen fyysiseen koskemattomuuden konsensuaalittomuuden aiheuttamaan traumaan. Ei, tämä ei ollut kysymys.
Hauska yhteensattuma, miten eri ihmiset näkevät asian. Minulla muutama vaniljamaailman kaveri on lukenut kyseisen lehtijutun ja sen lisäksi muutamia stopabusers -kirjoituksia. He olivat kummissaan, että eikö asioista tulisi keskustella ilman otsikoita. Eikö asianosaiset itse osaa selvittää väärinkäsityksiä, ja nyt puhutaan palstoilla jo raiskauksista saman otsikon alla. "Älytöntä!" Ystäväni ihmettelivät kuuluisan turvasanan käyttämättä jättämistä ja Deen syyllistämistä, ihmettelivät että eikö sekstatessa vastuu ole molemmin puolista vaikka leikittäisiin valtaleikkejä.Omaa näkökantaa en jaksa tähän asiaan edes tuoda.
Jos jollakulla on jo useamman kerran ollut tapana jonkin kaltoinkohteluksi tulkittavan rajan ylittäminen, on koko yhteisön (ja itse asiassa henkilön itsensäkin) kannalta hyväksi että siitä kerrotaan julkisesti. Se mahdollistaa tilanteen korjaamisen. Jos asia pidetään vihjailujen ja pienissä piireissä juoruilun tasolla, mikään ei oikeastaan voi muuttua. Kyse ei ole aina tuomioista, syyllisistä ja rikollisuudesta ja ei-rikollisuudesta vaan siitä miten itse kukin ja yhteisö voisi toimia paremmin. Joskus se vaatii myös yleistä ja julkista keskustelua. Jossa tietenkin pitää olla pelisäännöt siitä miten yksittäisiä henkilöitä kohdellaan.
Niin kauan aikaa kun ihminen kohtaa toisen ihmisen jonkinlaisten leikkien muodossa, mahdollisuus hyväksikäyttötunteeseen on aina olemassa. Oltiin missä paikassa tahansa.