Baarin kannatusmaksut
Miettinyt välillä syntyykö posttraumaattinen tunnereaktio vasta silloin kun joku kertoo miten sun pitää tuntea kun on tapahtunut tällaista. Joissakin tapauksissa kyllä.Voiko ihminen itse oppia tajuamaan missä meni aikoinaan pieleen. Ellei kukaan kerro sitä hänelle.
Iltalehden juoru-uutisointi on paskaa, yllättyneitä olivat...
Se mikä minua tuossa uutisoinnissa häiritsee on se tapa, jolla klubi on tiedotteissaan käsitellyt tilannetta. Minusta oli jotenkin tosi outoa, että asiasta otettiin puoli. Jotenkin ristiriitaista, että erikseen on myös otettu kantaa siihen että aiheesta olisi saanut puhua julkisesti vasta "viimeisenä keinona". Sitä väistämättä miettii, että mitä sitten tapahtuu jos se rikosilmoitus tehdään ja asiasta tulee ihan oikea tuomio.
Jos palauttaisin taas keskustelua stopabusers-tilillä kerrottuihin kokemuksiin, niin ei se niin kohtuuttoman vaikeaa ole: kuunnella kun toisella on sanottavaa, rohkaista puhumaan, ehkä jopa vähän houkutella tai nyhtää, mitä kuulemma joskus joutuu tekemään jos haluaa oikeasti tietää, mitä subissa on meneillään. Keskustelu tai puhelu parin päivän päästä sessiosta, kun jossain määrin palauduttu maanpinnalle.
Kenenkään osoitetietoja tms. ei tietenkään missään tapauksessa saa jakaa, mutta jos joku sinut raiskaa tai pahoinpitelee niin eiköhän ole oikeus kertoa kuka sen teki.
Mietin myös, mikä helkkarin velvollisuus uhrilla olisi olla hienotunteinen vaikkapa raiskaajaansa kohtaan. Että pitäisi muka koittaa ensin hälle jutella ja sitten tapahtumajärjestäjälle sievästi, ettei hyväksikäyttäjällä vain menisi maine ikävästi. Kenenkään osoitetietoja tms. ei tietenkään missään tapauksessa saa jakaa, mutta jos joku sinut raiskaa tai pahoinpitelee niin eiköhän ole oikeus kertoa kuka sen teki.
Ei todellakaan ole kaukaa haettu skenaario, että s törmää rajoja ylittävään ja/tai asiattomasti käyttäytyvään D ihmiseen. Sitä tapahtuu ja joka ainoa kerta se on väärin. Tämä on seikka jota en ole koskaan kiistänyt. Tämä on myös näkökulma, jota tuodaan esiin tämän tuosta, varsin yksipuolisesti. Itse olen päätynyt siihen, että tuon keskusteluissa esiin vähemmän suositun ja paljon parjatun, mutta näkemykseni mukaan yhtälailla tärkeän D ihmisten näkökulman.
En ota kantaa tähän keissiin tai viime päivinä vellonneeseen cnc-keskusteluun, mutta voisiko kinkyskene ja kinkyt vain myöntää sen, että väärinkäytöksiäkin ja oikeita raiskauksia/hyväksikäyttötapauksia tapahtuu myös bdsm:n alaisuudessa ja kinkypiireissä? Jos ottaa asenteen, että D-ihmiset ja toisaalta myös S-ihmiset eivät voi koskaan toimia väärin, niin pieleen menee.