Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Lady Whip - 16.09.2021, 17:17Ja se D:n vastuu... itse en lähtisi sysäämään vastuuta myös s:lle jos s on miellyttämisenhaluinen oman mukavuuden kustannuksella.Tai s on niin aloittelija, ettei tiedä mitä olisi hyvä tuntea kun satutetaan.Onko scenen vastuu omalta osaltaan siinä, ettei maalaa mörköjä seinille ja kerro että sulle kävi nyt näin ja noin, koska se oli sellainen D joka ei...ja nyt sun pitäisi oikeasti tuntea tällä tavalla koska olet hyväksikäytetty.Mun mielestä oikeaa vastuunkantoa scenellä olisi kysyä miltä sinusta tuntui/tuntuu?Paitsi, että se D voi ihan yhtälailla olla kokematon ja sub se kokenut osapuoli. Ja se, että subi on miellyttämishaluinen oman mukavuutensa kustannuksella ei liene kuitenkaan D:n vika, eikä se D asiaan voi itseasiassa vaikuttaakaan - ihmisiä ketkä eivät halua apua, ei voi väkisin auttaakaan. Täysivaltaiset ihmiset kantavat ihan itse vastuun itsestään.Aina toki läheisriippuvainen löytää narsistin itselleen, eikä kumpikaan voi suhteessa hyvin, mutta a) kumpi käyttää kumpaa hyväksi b) kenen pitäisi tälle asialle jotain tehdä?
Ja se D:n vastuu... itse en lähtisi sysäämään vastuuta myös s:lle jos s on miellyttämisenhaluinen oman mukavuuden kustannuksella.Tai s on niin aloittelija, ettei tiedä mitä olisi hyvä tuntea kun satutetaan.Onko scenen vastuu omalta osaltaan siinä, ettei maalaa mörköjä seinille ja kerro että sulle kävi nyt näin ja noin, koska se oli sellainen D joka ei...ja nyt sun pitäisi oikeasti tuntea tällä tavalla koska olet hyväksikäytetty.Mun mielestä oikeaa vastuunkantoa scenellä olisi kysyä miltä sinusta tuntui/tuntuu?
Toki, myös näin.Täysivaltaisina ihmisinä joudumme kysymään läpi elämän tilanteessa kuin tilanteessa - olemmeko veljiemme vartijoita.Molemminpuolinen hyväksikäyttö on ok kun molemmat osapuolet ovat siinä vapaaehtoisesti. Vapaaehtoisuus voi tosin olla kyvyttömyyttä lähteä pois. Ehkä pelkoa yksin jäämisestä. Tai pelkoa ottaa vastuu yksin itsestään ja omasta autonomisuudestaan.Hyväksikäytön hyväksyy jollain tavalla paremmin vakiintuneessa suhteessa. Kuin kertakäyttösuhteessa. Miksi näin. Tuntematonta on helpompi syyttää?
Hyväksikäytön hyväksyy vakiintuneessa suhteessa siksi, että kun jää siihen suhteeseen, niin se on ollut oma valinta siinä vaiheessa; saat syyttää itseäsi.
Lainaus käyttäjältä: OfAfrodite - 16.09.2021, 14:04tapana liioitella suuresti sitä mihin ovat valmiit.Tämä osuu musta nyt aiheen ytimeen. Subilla on oikeus haluta kokeilla, haluta pystyä, haluta liikoja ja hurjia. Se ei poista oikeutta muuttaa mieltä millä tahansa hetkellä. Tässä rajataan domin ja domin välinen ero. Domin on ymmärrettävä, että kokeilunhalu ja halu olla valmis vaikka mihin on täysin eri asia siitä, mihin on valmis. No nyt tullaan taas tähän, että mitä on sovittu ja ymmärtävätkö molemmat osapuolet mitä oikeasti on sovittu. Ihan jo kokemuksestakin tiedän, että toisilta ihmisiltä saa nyhtää tietoa rajoista ja mieltymyksistä. Muutaman riidankin olen saanut asialla aikaiseksi vaatiessani toista täsmentämään jotain asiaa, mikä subin mielestä itseni pitäisi tietää, minkä se subi on sitten kuvitellut ihan toiseksi. Ja syy miksi olen osannut tietoa vaatia on ollut oma kokemukseni siitä, millainen haitari ihmisillä.on jonkin asian suhteen. Sitten jos joku ei ole vastaavasti kokenut, niin tällainen ei ehkä osaa niitä samoja asioita nyhtää. Lainaus käyttäjältä: OfAfrodite - 16.09.2021, 14:04Minullakin, kokeneella subilla, kokeneella masokistilla, iisisti kommunikoivalla, voi tulla ensi tiistaina raja vastaan siinä, että eipä tunnu siltä, että mua saa edes läimästä perseelle. Sen hetken kunnioittaminen on consent. Ei se, että tilanne jatkuu, koska on olemassa dokumentointi siitä, että olen sanonut, että mua saa vapaasti läimiä perseelle. Ennakolta sovitut rajat ovat oletuksia ja suuntaviivoja. Todellisuus määrää sen, mitä todellisuudessa saa tehdä. Jos domi ja subi eivät ole sopineet sitä, kuinka se käytännössä tapahtuu (siis tilanteen keskeyttäminen), siihen taas on paljon käytännönvinkkejä vaikka millä foorumeilla. Rookie stuffNiin, jos sessiossa on sovittu D:lle vapaat kädet asioissa X, Y ja Z, niin siinä on vaikea sanoa sitten jälkeenpäin, että kesken rapelayn tuli fiilis etten halunnutkaan munaa. Valtaleikki on siitä haastava laji, että siinä monesti joutuu sen leikin leikkimään loppuun, vaikka kesken kaiken tulisikin tunne ettei se nyt enää huvitakaan. Riippuu toki tilanteesta, mutta silmät ja raajat sidottuna ja suukapuloituna on haastava viestiä, että enää ei nappaakaan Lainaus käyttäjältä: OfAfrodite - 16.09.2021, 14:04Ettekö ole koskaan tilanneet ravintolassa jotain kuola suusta valuen.. odottaneet ruokaa vatsa kurnien... puhuneet kumppanille kuinka odotatte tuota ruokaa... ja kun se saapuu, se onkin paskaa. Oletko silloin pakotettu syömään paskaa, koska olit etukäteen niin innoissasi? Tai jos maha tuli täyteen jo alkupaloista, etkä haluakaan enää tilaamaasi pääruokaa, syötkö sen väkisin vaikka olet jo saanut tarpeeksesi? Tai jos kuukausi sitten pizza maistui, niin vittumaistuutänäänkin, koska ihminen on kiveen hakattu?Vaikka se ruoka ei olekaan sitä.mitä odotit, todennäköisesti sen kuitenkin syöt. Ei se pihvi varmaankaan maistu joka paikassa samalle kuitenkaan.
tapana liioitella suuresti sitä mihin ovat valmiit.Tämä osuu musta nyt aiheen ytimeen. Subilla on oikeus haluta kokeilla, haluta pystyä, haluta liikoja ja hurjia. Se ei poista oikeutta muuttaa mieltä millä tahansa hetkellä. Tässä rajataan domin ja domin välinen ero. Domin on ymmärrettävä, että kokeilunhalu ja halu olla valmis vaikka mihin on täysin eri asia siitä, mihin on valmis.
Minullakin, kokeneella subilla, kokeneella masokistilla, iisisti kommunikoivalla, voi tulla ensi tiistaina raja vastaan siinä, että eipä tunnu siltä, että mua saa edes läimästä perseelle. Sen hetken kunnioittaminen on consent. Ei se, että tilanne jatkuu, koska on olemassa dokumentointi siitä, että olen sanonut, että mua saa vapaasti läimiä perseelle. Ennakolta sovitut rajat ovat oletuksia ja suuntaviivoja. Todellisuus määrää sen, mitä todellisuudessa saa tehdä. Jos domi ja subi eivät ole sopineet sitä, kuinka se käytännössä tapahtuu (siis tilanteen keskeyttäminen), siihen taas on paljon käytännönvinkkejä vaikka millä foorumeilla. Rookie stuff
Ettekö ole koskaan tilanneet ravintolassa jotain kuola suusta valuen.. odottaneet ruokaa vatsa kurnien... puhuneet kumppanille kuinka odotatte tuota ruokaa... ja kun se saapuu, se onkin paskaa. Oletko silloin pakotettu syömään paskaa, koska olit etukäteen niin innoissasi? Tai jos maha tuli täyteen jo alkupaloista, etkä haluakaan enää tilaamaasi pääruokaa, syötkö sen väkisin vaikka olet jo saanut tarpeeksesi? Tai jos kuukausi sitten pizza maistui, niin vittumaistuutänäänkin, koska ihminen on kiveen hakattu?
Noh, tähän voin vain sanoa, että en syö. Lähetän takaisin keittiöön ja oletan saavani rahat takaisin. Tässä ehkä olemme erilaisia.
Yleisesti voisi nähdä, että jos jo keskustelu rajoista on liian haastavaa, voi olla hyvä jättää kokeilut aika iisille.
Etenkin subeille haluan tähdentää, että kyllä, vailla syyllisyyttä tai morkkista, saat muuttaa mielesi session missä tahansa vaiheessa. Et ole velvollinen viemään mitään (tai ketään) loppuun, vaan joka ikisen seksiaktin saa keskeyttää silloin kun mieli tekee, eli kun ei tee enää mieli. (Ja dominoivalle, ei.. et ole silloin oikeutettu vaatimaan, että ota edes suihin / nuole edes mut loppuun)Ja vielä. Voidaanko vaikka tässä vaiheessa ylipäätään normalisoida seksin lopettaminen kesken. Se olisi jo aika hyvä askel kohti monenlaista hyvinvointia.
Miettinyt välillä syntyykö posttraumaattinen tunnereaktio vasta silloin kun joku kertoo miten sun pitää tuntea kun on tapahtunut tällaista. Joissakin tapauksissa kyllä.Voiko ihminen itse oppia tajuamaan missä meni aikoinaan pieleen. Ellei kukaan kerro sitä hänelle.
Kuinka paljon huono itsetunto ihmisellä vaikuttaa siihen osaako sanoa ei.
Tai huono itsetunto D:llä, joka ajaa tekemään asioita s:lle vain sen takia että haluaa näyttää miten tässä osataan ja tehdään.
Lainaus käyttäjältä: Lady Whip - 16.09.2021, 17:17Kuinka paljon huono itsetunto ihmisellä vaikuttaa siihen osaako sanoa ei.Kuka on vastuussa toisen ihmisen itsetunnosta? Entä siitä, osaako ja uskaltaako toinen ihminen sanoa ei?Yleispätevä vastaus lienee "vanhemmat", mutta täysi-ikäisten kohdalla vastuu alkaa siirtymään myös ihmiselle itselleen.
Ja topin tehtävä on luoda tila sellaiseksi että kaikki tuntemukset voi kertoa.
Lainaus käyttäjältä: Betonia - 17.09.2021, 08:49Ja topin tehtävä on luoda tila sellaiseksi että kaikki tuntemukset voi kertoa.Terapeutin tehtävä on luoda tila sellaiseksi, että kaikki tuntemukset voi kertoa. Siinä voi kestää vuosia, eikä silloinkaan aina onnistu. Riippuu asiakkaasta. Onko hän halukas ja kykenevä sanomaan asioita ääneen vai ei.
Lainaus käyttäjältä: toysnstuff - 17.09.2021, 10:19Lainaus käyttäjältä: Betonia - 17.09.2021, 08:49Ja topin tehtävä on luoda tila sellaiseksi että kaikki tuntemukset voi kertoa.Terapeutin tehtävä on luoda tila sellaiseksi, että kaikki tuntemukset voi kertoa. Siinä voi kestää vuosia, eikä silloinkaan aina onnistu. Riippuu asiakkaasta. Onko hän halukas ja kykenevä sanomaan asioita ääneen vai ei.Niin sitä mä tässä vaan, että jos kyseessä olevan terapeutin nimi sattuu olemaan Topi, niin tässä väittämässähän on melkein järkeä. Ei mulla oikeastaan muuta. Jatkakaa.Muoks: selvennökseksi, olen täysin samaa mieltä betonian kanssa. Toysnstuff sekoittanee jälleen kerran konsensuaalisen ja tasa-arvoisten aikuisten D/s-suhteen terapiasuhteeseen.
Itse ymmärsin hänen nimenomaan sanoneen, että ihmisen psyykkiset ongelmat ja jumit ovat terapeutin, ei d-ihmisten ratkottavia asioita.