Baarin kannatusmaksut
Minulla on reisissä aina mustelmia, suurin osa kyllä ihan koirien tekemiä. Niitä olen joskus selittänyt.
Sanoisin siis, että lähtökohtaisesti Suomessa pitäisi voida avoimesti kertoa terveydenhuollon henkilöille, että vamma x on syntynyt konsensuaalisessa eroottisessa toiminnassa. Arvelisin, että mitä avoimemmin asiasta pystyy puhumaan, sitä neutraalimpi on myös vastaanotto. Kierteleminen ja kaarteleminen synnyttää todennäköisemmin lisäkysymyksiä.
Moralisoiminen ei minua haittaa yhtään, koska muiden mielipiteet aiheesta eivät sinänsä kiinnosta. Mutta tässä terveydenhuollon kysymyksessä mieleen nousi juuri esimerkiksi toisessa viestissä mainitut mahdolliset ilmoitusvelvollisuudet. Ja miksei myös se, mitä tietoja potilaasta ja käynnistä kirjotetaan ylös.
Lainaus käyttäjältä: satanik.venus - 24.08.2021, 09:41Moralisoiminen ei minua haittaa yhtään, koska muiden mielipiteet aiheesta eivät sinänsä kiinnosta. Mutta tässä terveydenhuollon kysymyksessä mieleen nousi juuri esimerkiksi toisessa viestissä mainitut mahdolliset ilmoitusvelvollisuudet. Ja miksei myös se, mitä tietoja potilaasta ja käynnistä kirjotetaan ylös.Salassapito menee tosiaan ilmoitusvelvollisuuden edelle aikuisten asioissa, kun vaikka mustelmista on kyse. Siitä, mitä kirjataan, on yleensä mahdollista keskustella ihan hoitotilanteessa. Itse olen joskus pyytänyt, ettei tekstiin tulisi mainintoja seksityön tekemisestä, ja lääkäri kunnioitti tätä pyyntöä ilman lisäkyselyjä.
Kaikkia terveydenhuollon kirjauksia koskee sinänsä salassapitovelvollisuus; niitä ei luovuteta koskaan kolmansille osapuolille ilman potilaan suostumusta (poikkeuksena joskus tilanteet, joissa potilaalle määrätään edunvalvoja), eikä edes terveydenhuollon ammattihenkilöillä ole oikeutta katsoa potilaasta kuin kyseistä hoitotapahtumaa koskevat kirjaukset. Tämä siis tarkoittaa, että jos tämä vuonna käyt päivystyksessä paikkauttamassa viiltelyhaavaa ja puolen vuoden päästä tulet osastolle hengitystieinfektion vuoksi, infektio-osaston työntekijöillä ei ole oikeutta alkaa kaivella esille päivystyksen epikriisiä.
Vakuutuksia hankkiessa tuollainen merkintä hyperventilaatiosta saattaa olla syy terveysvakuutusten epäämiseen.Vaikka olisi turha merkintä johtuen väärästä tulkinnasta, riittää jos se lukee omissa terveystiedoissa.
Lainaus käyttäjältä: Lady Whip - 25.08.2021, 06:51Vakuutuksia hankkiessa tuollainen merkintä hyperventilaatiosta saattaa olla syy terveysvakuutusten epäämiseen.Vaikka olisi turha merkintä johtuen väärästä tulkinnasta, riittää jos se lukee omissa terveystiedoissa.Potilaan mahdollista riskitietomerkintää potilasjärjestelmässä sen paremnin kuin muitakaan potilaskirjauksia ei sellaisenaan luovuteta vakuutusyhtiölle. Joidenkin vakuutusten saamiseksi on edellytyksenä lääkärintodistus terveydentilasta. Mikäli potilaalla on diagnosoitu paniikkihäiriö, lääkäri toisi sen todistuksessaan esille. Mahdollinen riskitietomerkintä siitä, että potilas on joskus reagoinut hoitoon/kipuun/pelkoon hoitotilanteessa paniikkikohtauksella ei kuitenkaan sellaisenaan siirry lääkärin todistukseen, eteenkään lääkärin keskustelematta aiheesta potilaan kanssa.
Lainaus käyttäjältä: Fia - 25.08.2021, 09:02Lainaus käyttäjältä: Lady Whip - 25.08.2021, 06:51Vakuutuksia hankkiessa tuollainen merkintä hyperventilaatiosta saattaa olla syy terveysvakuutusten epäämiseen.Vaikka olisi turha merkintä johtuen väärästä tulkinnasta, riittää jos se lukee omissa terveystiedoissa.Potilaan mahdollista riskitietomerkintää potilasjärjestelmässä sen paremnin kuin muitakaan potilaskirjauksia ei sellaisenaan luovuteta vakuutusyhtiölle. Joidenkin vakuutusten saamiseksi on edellytyksenä lääkärintodistus terveydentilasta. Mikäli potilaalla on diagnosoitu paniikkihäiriö, lääkäri toisi sen todistuksessaan esille. Mahdollinen riskitietomerkintä siitä, että potilas on joskus reagoinut hoitoon/kipuun/pelkoon hoitotilanteessa paniikkikohtauksella ei kuitenkaan sellaisenaan siirry lääkärin todistukseen, eteenkään lääkärin keskustelematta aiheesta potilaan kanssa.Todellako.Hyvä tieto. Kiitos tästä.