Baarin kannatusmaksut
Mun huomiontarpeeni semmonen avoimena ammottava haava (tai pillu, mitä näitä nyt on) mikä ei koskaan sulkeudu.Mä oon aina kaivannut huomioiduksi ja nähdyksi tulemista. Alta parikymppisenä janosin sitä niin kipeästi että vihloi, ja tarrauduin epäterveesti ensimmäiseen ihmiseen joka sitä mulle oli valmis riittävästi antamaan.Nähdyksi, ja ehkä jollain tapaa myös jumaloiduksi, tulemisen tarve on kulkenut mukana tiiviisti läpi elämän, ja vaikka elämäntilanteet ja seura on vaihtuneet, niin se vaan on ja pysyy. Suurimman osan tähänastisesti elämästäni en ole pitänyt itseäni juuri millään tapaa kaipaamani huomiomäärän arvoisena. Kaikki muut oli aina nätimpiä*, kiinnostavampia, haluttavampia kuin mun olemukseni. Nykyään tiedän olevani sen kaiken arvoinen ja todennut myös saavani sitä hyvin paljon, mutta mikään määrä seuraajia, lahjuksia, yleisön edessä esiintymisiä tai ylistyksiä ei silti täytä mun tarvettani.Joku voisi ajatella tätä aika surullisena tilanteena. "Mitä sulle on tapahtunut jotta voit kaivata muiden hyväksyntää niin paljon?" -No kuule vaikka ja mitä, mutta silkan hyväksynnän sijaan mä kaipaan ja janoan sitä, että olen toisen elämän kirkkain aurinko silloinkin kun toinen ei merkitse itselleni juuri mitään. Mulle on aina kuittailtu äänekkyydestäni, erottuvasta ulkonäöstä, siitä että kaikki mussa on vähän extraa. Mulle on opetettu ettei itseään sovi korostaa tai vaatia yhtään mitään. Sen takia häpesin tätä tarvettani ihan liian kauan ja ihan liian kovaa.Vasta someaika ja bdsm-ympyröihin liukuminen sai mut tajuamaan, että huomion tarpeessa itsessään ei ole yhtään mitään väärää tai häpeällistä. Se, että nauttii esillä olemisesta ei ole millään tapaa huonompi vaihtoehto kuin se että välttelee huomiota yli kaiken. On ihan jees näkyä ja kuulua, ja vaikka huomionkaipuuni on ehdottomasti yksisuuntainen musta aukko, niin mun olemassaoloni voi tuoda oikeasti iloakin ihmisille jotka siinä ovat osallisina. Iso osa dominoivuudestani kietoutuu huomiolla pelaamisen ympärille ja nautin tästä kombosta hyvin paljon.Tässä kohtaa on varmaan myös aiheellista tuoda esiin, että mun huomionkaipuuni on liittynyt aina nimenomaan siihen, että haluan tulla nähdyksi ja todistetuksi juuri omana itsenäni. En ole koskaan päätynyt muuttamaan itseäni jotta saavuttaisin haluamani, koska se ei toisi mulle mitään tyydytystä. Kai mä sitten vaan luotan kuviteltuun sisäsyntyiseen täydellisyyteen vaan tosi kovaa. Sitäpaitsi oon aina ollut tosi huono esittämään mitään. *kappas näin semisti nolo pinnallisuuteni räjähtää esiin
Minulle huomionhakuisuus on sekä osa exhibitionismiani, että myös henkilökohtainen syvemmältä tuleva tarve. Exhibitionistina nauttimani huomio on seksuaalista, ja se linkittyy minuun seksuaalisena olentona. Exhibitionistinen seksuaalinen huomio voi olla tuntemattomilta massoilta saatua, tai sitten vain minun ja partnerini välistä. ...Se huomio, mikä oikeasti merkitsee, on tutuilta ihmisiltä ja etenkin kumppanilta saatu huomio. Exhibitionistisessa seksuaalisessa mielessä saan huomiota partneriltani sessioissa, kun hän esineellistää minua. Vaikka session pointti olisikin palvella Dominoivaa, koen olevani silti itse sessiossa huomion keskipisteenä. Sellainen intiimi huomio, kun näen himon partnerini silmissä, on parempaa kuin esiintyminen sadoille tuntemattomille ihmisille. Jotkut subit nauttivat huomiotta jättämisestä rangaistuksena, mutta minulle se on kestämätöntä ja pahin mahdollinen tilanne, enkä halua altistaa itseäni sellaiselle. Ds-suhteessakin haluan tulla nähdyksi, ja saada huomionosoituksilla tunteen että minua halutaan, ja olen tärkeä. Enkä vaan "joku". Olen itse yrittänyt huomioida kumppaneitani esimerkiksi lähettämällä kuvia tai mukavia viestejä heille. Livenä huomiointi on helpompaa, ja pienikin kosketus kertoo paljon.
HH sopii jonnekkin mutta vaikkapa facessa kyllä se puuduttaa kun sama tissivako kuva tulee 20 kerran viikon aikana sitten kun " joka kerta " setämiehet kuolaa sitä tietenkin paheksutaan sama tyyppi joka toinenkerta hakee seuraa mutta " 300 " tarjokkaasta kukaan ei kelpaa.
Olen itse yrittänyt huomioida kumppaneitani esimerkiksi lähettämällä kuvia tai mukavia viestejä heille.
Ketjun aihe on huomionhakuisuus, joten pakko sanoa etten koe "tarvitsijoiden" olevan varsinaisesti huomionhakuisia. Enemmän ehkä ihmisiä, joilla ei ole kykyä käsitellä omia tunteitaan ja ajatuksiaan - he tarvitsevat siihen toisen ihmisen. Se voi olla tai olla olematta pysyvä ominaisuus. Suurin osa ihmisistä kaipaa toisten ihmisten hyväksyntää, ja me kaikki haemme sitä tavalla tai toiselle. Joillekin se on huomion hakemista ja toiset hallitsevat tarpeensa paremmin kuin toiset.
Halu huomioon ja tarve tulla nähdyksi: näillä on sävyeroa.
Minulle huomion saaminen on kaksipiippuinen juttu. Yleisesti huomion kohteeksi joutuessa menen yleensä hämilleni enkä pidä siitä.