Baarin kannatusmaksut
Kaikki taidot vaativat harjoittelua ja niihin sisältyy epäonnistumisia.
Kysy, älä oleta.Kartoita toiveesi ja tarpeesi, ja mitä itse pystyt tarjoamaan nyt ja tulevaisuudessa. Ovatko toiveesi realistiset siihen nähden mitä itse voit tarjota? Älä tyydy. Jos oikeasti haluat jotain muuta kuin epämääräisiä säätöjä, älä lähde epämääräisiin säätöihinAnna toiselle myös aikaa. Elämässä kaikki ei tapahdu mullekaikkihetinyt-vauhdilla Positiivisella kommunikaatiolla saadaan yleensä parempia tuloksia kuin vaatimalla, uhriutumalla tai syyttämällä. Jos kommunikaatio aloitetaan syytöksellä, toinen joutuu puolustautumaan, ja silloin keskustelu ei pysy rakentavanaJos et itse voi olla rehellinen, et voi vaatia sitä toiseltakaanÄlä jumiudu ongelmiin, vaan koita mieluummin etsiä ratkaisujaKiimassa ihminen tekee helpommin päätöksiä, jotka ovat itselle vahingollisia muilla tavoin. Älä anna hormonien huiputtaa itseäsi
Lainaus käyttäjältä: Kolumnisti - 19.07.2021, 09:30Kysy, älä oleta.Kartoita toiveesi ja tarpeesi, ja mitä itse pystyt tarjoamaan nyt ja tulevaisuudessa. Ovatko toiveesi realistiset siihen nähden mitä itse voit tarjota? Älä tyydy. Jos oikeasti haluat jotain muuta kuin epämääräisiä säätöjä, älä lähde epämääräisiin säätöihinAnna toiselle myös aikaa. Elämässä kaikki ei tapahdu mullekaikkihetinyt-vauhdilla Positiivisella kommunikaatiolla saadaan yleensä parempia tuloksia kuin vaatimalla, uhriutumalla tai syyttämällä. Jos kommunikaatio aloitetaan syytöksellä, toinen joutuu puolustautumaan, ja silloin keskustelu ei pysy rakentavanaJos et itse voi olla rehellinen, et voi vaatia sitä toiseltakaanÄlä jumiudu ongelmiin, vaan koita mieluummin etsiä ratkaisujaKiimassa ihminen tekee helpommin päätöksiä, jotka ovat itselle vahingollisia muilla tavoin. Älä anna hormonien huiputtaa itseäsiMinusta tuo on ihan hyvä lista. Itselleni on toisinaan vaikea ymmärtää, kuinka vähän itsereflektiota jotkut voivat harrastaa. Todennäköisesti minulle ei ole jäänyt mieleen yksikään ihminen, josta en illan päätteeksi saanut selkoa. Sen sijaan eri mieltä olevat henkilöt kyllä.Itselleni on jotenkin vaikea kuvitella ryhtyväni parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ei tiedä mitä tahtoo. Kerran vastapuoli kysyi minulta treffeillä, että onko tämä jokin työhaastattelu! En muista hänestä mitään muuta.
Lainaus käyttäjältä: GoodLifeFinn - 19.07.2021, 10:42Kaikki taidot vaativat harjoittelua ja niihin sisältyy epäonnistumisia. Tämä on hyvin sanottu ja tärkeä muistaa puolin ja toisin. Ihmissuhde-, kommunikaatio- ja tunnesäätelytaidot, siinäpä pyhä kolminaisuus, joita soisi opetettavan alakouluiästä lähtien, mieluiten jo varhaisemminkin turvalliselta aikuiselta kasvavalle lapselle. Epäonnistuminen ei ole väärin, vaan inhimillistä. Jos tuleekin töppäilleeksi omaa hölmöyttään, vastuun kantamisen opettelu oisi suoraselkäinen teko.