Baarin kannatusmaksut
Pride on sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöön kuuluvien ihmisten ihmisoikeuksia puolustava ja edistävä protesti, johon nykyään kuuluu myös karnevalistisia piirteitä. Cis-heterot - kinkyjä tai eivät - eivät määritelmällisesti ole seksuaali- tai sukupuolivähemmistön edustajia. Se, miten haluaa tehdä seksiä (eli esim. kinkyys), ei tee ihmisestä seksuaalivähemmistöön kuuluvaa (ainakaan nykymääritelmän mukaan).Ei ole väärin kysyä lähtökohtaisesti mitään, jos on oikeasti kiinnostunut kuulemaan vastauksen ja jopa hyväksymään sen.
Pride on sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöön kuuluvien ihmisten ihmisoikeuksia puolustava ja edistävä protesti, johon nykyään kuuluu myös karnevalistisia piirteitä. Cis-heterot - kinkyjä tai eivät - eivät määritelmällisesti ole seksuaali- tai sukupuolivähemmistön edustajia. Se, miten haluaa tehdä seksiä (eli esim. kinkyys), ei tee ihmisestä seksuaalivähemmistöön kuuluvaa (ainakaan nykymääritelmän mukaan).
Ja sitten sekin, etteivät cis-heterot suinkaan ole ainoita jotka on kinkyjä Kinky kaveri voi määritelmällisesti olla hyvinkin ei-cis-hetero. Kenties juuri tässä järjestyksessä, kinky ennen kaikkea muuta.
Kyllä me kinkyt varmaan vähemmistö ollaan, mutta lain edessä ei yhtä epätasa-arvoisia kuin homoseksuaalit, joiden vainolla on pitkä historia ja lähinnä uskontoon perustuvat juuret. Kinkyillä ei ole sellaista historiallista ja uskonnollista taakkaa.
Tähän on yksinkertainen vastaus. Jos haluatte että että kinkyt on mukana pridessä, porukka kasaan ja paraatiin mukaan. Ei tätä kukaan muu teidän puolesta hoida. Se on valitettavasti joskus itse laitettava oma perse likoon.Tässä tullaan äkkiä siihen että onko oikeasti henkilökohtaisella tasolla tarvetta olla pridessä omaa ajatusmaailmaa kannattava osa/joukko jos sinne ei henkilökohtaisesti mene.
Lainaus käyttäjältä: JuoMaitoaPerkele - 06.07.2021, 19:53Tähän on yksinkertainen vastaus. Jos haluatte että että kinkyt on mukana pridessä, porukka kasaan ja paraatiin mukaan. Ei tätä kukaan muu teidän puolesta hoida. Se on valitettavasti joskus itse laitettava oma perse likoon.Tässä tullaan äkkiä siihen että onko oikeasti henkilökohtaisella tasolla tarvetta olla pridessä omaa ajatusmaailmaa kannattava osa/joukko jos sinne ei henkilökohtaisesti mene.Ajattelin ihan samaa. Aina löytyy niitä, jotka osaavat kyllä kertoa, mitä asioita toisten pitäisi heidän puolestaan ajaa. Itse ei kuitenkaan haluta laittaa rikkaa ristiin. Todellisuudessahan kyse on yleensä huonosti peitellystä kritiikistä, kun vastustetaan itse koko kyseistä mielenosoitusta tms. Ei siitä kauan ole, kun viisaammat ohjeistivat elokapinalaisia ”oikeasta” ympäristönsuojelusta.