Baarin kannatusmaksut
Jotenkin tuntuu, että subeja pidetään aivottomina henkilöinä, jotka eivät osaa itse päättää tekemisistään.Jokainen on viime kädessä vastuussa itsestään ja jokaisella on oma polkunsa kuljettavana.
Hieman asiaa ja sen vierestäkin -Lainaus käyttäjältä: misuli_n - 06.07.2012, 22:05 Jotenkin tuntuu, että subeja pidetään aivottomina henkilöinä, jotka eivät osaa itse päättää tekemisistään.Jokainen on viime kädessä vastuussa itsestään ja jokaisella on oma polkunsa kuljettavana.Näinhän sen pitäisi olla. Mutta mutta...toistakin on nähty ja kuultu...Sellaiset D:t jotka vetävät puoleensa ja työntävät pois..tätä vuorotellen pitkät ajat, siinä menee vahvimmankin subin pää niin pyörryksiin, että ei enää tiedä missä mennään ja mitä pitäisi tehdä. Kun pääsääntöisesti pitäisi luottaa ja haluaisi luottaa.Vaikka on paha olla, miettii että kuuluuko tällainenkin D/s-suhteeseen. Hän kenen pitäisi ohjata ja viedä eteenpäin, no..jatkaa samaa leikkiä jossa sub on melko mitätön ja oikeastaan ei mitään. Samaa metodia käyttävät vaniljasuhteissa miehet (harvemmin naiset) jos uskaltaisi käyttää sanaa narsisti - jotka koukuttavat suhteen toisen osapuolen täysin. Laittavat hänet sellaiseen tilaan jossa oma tahto on vain enää sana. Itsetunto nollassa ja lähteminen vaikeaa. Mietin kuinka moni subbari on menettänyt mielenterveytensä ainakin osittain sen takia kun ovat harjoituskappaleina Mastereille jotka ovat tiensä alussa ja kasaavat omaa kinkyidentiteettiään. Sen jälkeen kun he havahtuvat huomaamaan, että en haluakaan tätä vaan tuota ja pitkäaikainen subbari saa mennä koska uusi joku otetaan tilalle...Monia subbareita kuunnellut ja tukenut kun seinä on tullut vastaan. Ne kertomukset vuosien varrella eivät ole kaunista kuultavaa. Topicin teemaan liittyen, huolenpito ja poistyöntäminen vuorotellen on se mikä rikkoo ihmisen aika tehokkaasti,Välillä tunteita tai näyteltyjä tunteita paljon, toisessa hetkessä raakuutta, välinpitämättömyyttä ja poisvetäytymistä.Mutta kyllä, ihminen on viime kädessä itse vastuussa itsestään. Jos voimat viedään tällaisessa suhteessa, miten vastuuta itsensä suhteen pystyy käyttämään. Varsinkin jos ei ole ollut lupaa päättää kuukausien tai vuosien aikana.Tai ei enää tiedä mitä saa päättää ja mitä ei.Jossain aiemmassa ketjussa puhuttiin onko alistuva vai alistettava.Tästäkin mietin, että ne D:t ketkä haluavat subbareiksi alistettavan, onko sen takia, että nämä osaavat ottaa omat oikeutensa. Mikä taas on paradoksi jos suhde on sellainen jossa D on tyyppiä "Minä olen, sinä et."
Minusta myös henkinen kontrolointi ja toiseen siten vaikuttaminen on paljon enemmän HC ja voi olla vahingollista väärissä käsissä. .. ...
Hieman asiaa ja sen vierestäkin -Lainaus käyttäjältä: misuli_n - 06.07.2012, 22:05 Jotenkin tuntuu, että subeja pidetään aivottomina henkilöinä, jotka eivät osaa itse päättää tekemisistään.Jokainen on viime kädessä vastuussa itsestään ja jokaisella on oma polkunsa kuljettavana.Näinhän sen pitäisi olla. Mutta mutta...toistakin on nähty ja kuultu...Sellaiset D:t jotka vetävät puoleensa ja työntävät pois..tätä vuorotellen pitkät ajat, siinä menee vahvimmankin subin pää niin pyörryksiin, että ei enää tiedä missä mennään ja mitä pitäisi tehdä. Kun pääsääntöisesti pitäisi luottaa ja haluaisi luottaa.Vaikka on paha olla, miettii että kuuluuko tällainenkin D/s-suhteeseen. Hän kenen pitäisi ohjata ja viedä eteenpäin, no..jatkaa samaa leikkiä jossa sub on melko mitätön ja oikeastaan ei mitään.
Tai mitä jos antais jokaisen tulla, tavallaan...ja jokaisen jo olevan antaa annettavansa niin halutessaan. Minulle hyvä vertainen kun ei ole sitä välttämättä jokaiselle muulle jne. Ajatushan on kaunis ja hyvä, mutta kyllä itseäni hieman arveluttaa lähteä nimeämään jotain tiettyä porukkaa "lastenvahdeiksi" täällä, jossa kait kuitenkin jokainen on jo aikuisiässä. Välittäminen ja huolenpito kanssamatkustajista kun ei mun mielestäni vaadi erikseen siihen osoitettuja ihmisiä. Jos jokainen vaikka keskittyisi ennen kaikkea siihen, että hoitaa omat asiansa niin hyvin kuin osaa sen sijaan, että on osoittamassa niitä "rajatapauksia" uusille tulokkaille, niin mä ainakin näkisin monen asian olevan vähän paremmin.