Kirjoittaja Aihe: Huolenpidosta  (Luettu 18081 kertaa)

MasterOpie

• Vieras
Huolenpidosta
« : 06.07.2012, 14:32 »
Hei,

Meitä on moneen junaan ja joka asemalle. Tästä syystä olen useasti pohtinut mitä mahtaa kokematon (täysin hiutale jopa) subi tai Dom miettiä kun hän eksyy tänne foorumille. Voisin kuvitelle että hänen tiedonjanonsa on kova ja ajatuksissa sekä haaveissa siintää ajatus omasta subista tai Domista joka ymmärtäisi juuri häntä ja jonka kanssa voisi parhaassa tapauksessa vaikka jakaa arjen tai jopa loppuelämän.

Itse arvelisin että tällainen "hiutale" saattaisi eksyä ensimmäiseksi kuvagalleriaan missä hän törmäisi esteettisesti kauniisiin ja jopa täydellisiin kuviin sekä piiskattuihin takamuksiin ja myöhemmin hän saattaa eksyä foorumille missä hän pitkälti törmää pinnallisiin aiheisiin. Uskoisin tällaisen hiutaleen olevan melkoisen ulalla kaikesta kinkyilystä (niin kuin me kaikki olemme varmasti olleet aikanamme). Itse haluaisin nähdä tämän sivuston enemmän painostavan siihen mistä kaikesta Ds-elämäntavassa on kyse. Jollekkin se on pinkkipörröiset käsiraudat sängyn päädyssä kerran kuukaudessa ja toisille se voi olla elämäntapa missä Ds asetelma on läsnä 24/7 vahvastikin. Kaikki nämä ovat yhtä oikeita ja aitojakin kunhan ovat onnellisia siinä mitä tekevät.

Olen kuitenkin hieman surullinen siitä että skene suomessa tuntuu olevan enemmän sitä kenellä on kovin maine tai kenellä on eniten piiskoja tai kenen subilla on syvimmät jäljet takamuksessa tai mielessään. Tuntuu että usein unohdetaan se henkinen puoli mitä ainakin Ds.ään monilla liittyy vahvasti. Sessiointi / leikkiminen ei ole (ainakaan minulla) vaan sitä että köytetään, alistetaan, piiskataan jne (fyysistä toimintaa). Tähän elämäntapaan liittyy niin monia aspekteja jotka unohtuvat usein tai sitten ne vaan puuttuvatkin monilta, eikä muusta tällöin tiedetäkkään.

Miksi sitten kirjoitan tätä kaikkea? Siksi että toivon että jokainen kinky voisi näistä jonkun ajatuksen saada itselleen, tietenkin nämä hiutaleet yhä mielessäni.

Jos kirjoitukseni herätti jotain sinussa niin toivoisin että lukisit alla olevan tekstin ja jos tekstini ei sinuun kolahtanut, niin katsoisin että lukeminen olisi jopa pakollista.

http://www.freewebs.com/newsubmissives/3caringforasubmissive.htm

Toivoisin asiallista keskustelua.
Kiitos kun luit.
- Opie

Ai

• Vieras
Vs: Huolenpidosta
« Vastaus #1 : 06.07.2012, 14:49 »
Hmmm.. ehkä aiheen oli mutta kun vahingossa vanilja markkinoilla törmäsin kinkyyn ja löysin foorumin ja tulin tiedonjanoiseksi niin ensimmäisenä huomasin gallerian ja jotenkin ensi reaktio siitä oli syvä yökötys! Kauheita kuvia! Siis esim. alkuun neulominen oli semmoista mitä en sietänyt katsoa yhtään. Yökötti/pelotti ja ahdisti.  Mietin välillä, että tämmöistäkö elämäni tulee olemaan tähänkö nyt olen sekaantumassa?  Jotkut peniksen sisälle menevät rautaputkut saavat suunnilleen samaan reaktion aikaan vieläkin.

Mutta tiedätkö kaikkeen tottuu....Mua ei todellakaan kiinnosta kellä on syvimmät arvet tai kuka on kovin. Teen tätä omalla tavallani ja omilla säännöilläni. Mitä enemmän oon ihmistenkin kanssa puhunut niin tässä suomi skenessä on jotain epämääräistä.  En tiedä onko meno liian rajua ja camppia ja menosta puuttuu sydän vaikka teknisesti puhutaankin uskomattomista sidonnoista tai kauniista kuvista. Mä en tiedä...eikä mua oikeastaan kiinnostakkaan.  Omalle kohdalleni oon asiaa miettinyt ja päätynyt, että ihmissuhde tulee ensin ja kinkyily sitten.  Eli siis etin itselleni hyvän ihmissuhteen hyvän ihmisen vierelle ja se on vaan plussaa jos saa piiskata tai lyödä. En ole niin pahasti kinky että en voisi olla vanilja suhteessa enkä koe sitä niin rajoittavaksi tai huonoksi ideaksi kun monet pitkä aikaiset kinkyt tuntuvat kokevan.

Tämä ei mielestäni edes rajoita seuranhakuani. Voin löytää seuraa täältä tai vanilja maailmasta. Vanilja ei ehkä koskaan voi mua ymmärtää täysin mutta tuskin kinkykään ja se onkin se mauste joka pitää parisuheen kiinnostavana ja elävänä.   Ite jos haluasin suunnitella sivusta enemmän ns. "lumihiutale" ystävällisempää niin tota kuva galleriaa voisi rajoittaa että niin kauan kun uudella jäsenellä ei ole yli 20 viestiä postattuna niin etusivulla pyörisi vaan vaate ja mietoja kuvia. Sitten kun on kokemusta ja jonkun aikaa foorumilla pyörinyt niin kaikki noi rankemmatkin kuvat vapautuisivat ja voisihan niitä alkuvaiheessakin ihailla jos vaan näkisi vähän vaivaa ja etsisi ne sivustolta manuaalisesti.

Kirjoittelen tässä just sessioraporttia...en oikein tiedä minne senkin täällä postaisi kun tuli aika poliittinen siis kirjaimellisesti reps....

katti

• Vieras
« Vastaus #2 : 06.07.2012, 15:02 »
Aika poikkeuksellinen aihe. Kun tuntuu välillä että julmuus ja kipu on ne tärkeimmät seikat. Että todellako joku haluaa pitää huolta muista. Mä näkisin jotenkin niin suht.vihreänä,että itse pitäs välittää itsestään ja muista vaan välillä ei ole voimia kaikkeen. Hyvä aihe,kiitti :)

Hasse.W

• Vieras
« Vastaus #3 : 06.07.2012, 15:37 »
   Ite jos haluasin suunnitella sivusta enemmän ns. "lumihiutale" ystävällisempää niin tota kuva galleriaa voisi rajoittaa että niin kauan kun uudella jäsenellä ei ole yli 20 viestiä postattuna niin etusivulla pyörisi vaan vaate ja mietoja kuvia. Sitten kun on kokemusta ja jonkun aikaa foorumilla pyörinyt niin kaikki noi rankemmatkin kuvat vapautuisivat ja voisihan niitä alkuvaiheessakin ihailla jos vaan näkisi vähän vaivaa ja etsisi ne sivustolta manuaalisesti.

Tämä malli oli ”edes mennessä kukkalaatikossa” eikä se siellä ainakaan mitään kiitosta kerännyt.

Koo

• Vieras
« Vastaus #4 : 06.07.2012, 15:42 »
Kavahdan ajatusta kinkysivustolla rajoitetusta kuva- tai artikkeligalleriasta! Isoveli valvoo muutenkin ihan hiton paljon liikaa, pitääkö sen valvoa vielä kinkysivustoakin? Aivan kammottava ajatus - aina on mahdollista, että joku näkee jotain mikä ei ole ns hyväksi, mutta hei, jokainen vastaa omista tekosistaan netissäkin.

Minä en katsele gallerian kuvia vieläkään vaikka noita (turhia  ::) ) viestejä liki tuhannen on jo kertynytkin. Minua ahdistaa neulotus- ja verikuvat sekä sondit - niinpä olen valinnut sen, etten etusivullakaan näe yhtään kuvaa jottei sellaisia silmilleni vahingossakaan pompsahda. Ei silti tulisi mieleenkään jollain lailla rajoittaa niiden katseluoikeuksia!

Mr.Inathu

« Vastaus #5 : 06.07.2012, 16:16 »
Mr. Inathu huutelee tähän väliin omiaan kesälaitumilta, vaikkei varmaankaan pitäisi...  ::)

Keskustelun aloitus oli sanomaltaan oikein hyvä ja samanaikaisesti mielestäni pahasti koko saitin ajatuksen vastainen... Jos tarkoituksena on pitää keskustelupalstaa kaikesta kinkyilyyn (tai ainakin BDSM:ään) liittyvästä, on siellä oltava tilaa paljon muullekin kuin vain D/s-jutuille ja näkökulmille. Eikä kallerioiden rajoittaminen suojaamalla aloittelijoita liian "pahoilta" kuvilta voi koskaan toimia...

Mutta tosiaan minunkin mielestäni Baarin pitäisi tuoda voimakkaammin esille myös sitä, ettei BDSM ja varsinkaan kaikki kinky ole vain ja ainoastaan pelkkää S&M:ää ja fetissejä eikä valtakuvioilla välttämättä tarvitse olla mitään tekemistä fyysisen kivun kanssa... Nuo kivun ja fetissien ympärillä pyörivät aiheet kun aina kuvissa (ehkä bondagen lisäksi) korostuvat aivan liiaksi. imho.

En tiedä onko ylläpidolla mitään intressejä ja haluja muokata (taas) palstan rakennetta ja olisiko sellainen edes kovinkaan toimivaa, mutta mitä jos palsta samoin kuin kuvakalleriakin jakautuisi enemmän ihan peruskinkykategorioiden mukaan? Olisi omat alueensa vaikka karkeasti seuraaville kokonaisuuksille:
  • S&M - Tänne kaikki sadistit ja masokistit. Tänne piiskausvinkit, arpivertailut, lävistykset ja lävistävät roikotukset yms.
  • D/s - Tänne kaikki se mikä liittyy hallintaa, alistumiseen ja alistamiseen. Täällä puhutaan subeista, Mastereista ja Dommeista, sekä kaikesta siitä, mikä valtakuvioihin ja -rooleihin katsotaan liittyvän.
  • Bondage - Tänne kaikki narukikkailut ja muu liikuntakyvyn rajoittaminen. Köysipuritanisteille ei tietystikään sovi se, että samaan kategoriaan liitetään raudat, kahleet, nippusiteet, hihnat, liinat ja kelmut, mutta itselleni kaikki liikuntakyvyn rajoittamiseen (ja ehkä aistien himmentämiseenkin) liittyvä olisi yhtenä alueena.
  • Fetissit - Tänne kaikki fetisseihin liittyvät jutut ja helppo keino lisätä uusia ali-alueita uusille fetisseille. Tällä olisivat sulassa sovussa rinnakkaisilla ali-alueilla niin univormut ja eritteet kuin materiaalit ja esineetkin. Dynaaminen ratkaisu...
  • Baaritiski - Tänne kaikki se päivittäinen OT-höpöhöpö, jota ilman ei toimivaa keskustelualuetta voi olla olemassakaan ;)

Lisäksi voisi olla omat alueensa exhippaukselle (vai luettaisiinko fetissiksi?), kokeilulle ja tutkimusmatkailulle sekä kinkysuhteille, mukaanlukien ehkä aisurikuviot yms. pervon toiminnan, joka ei ole suoraan BDSMF:ää.
Sisäänkirjautuneille käyttäjille VIP-alue voisi sijaita aina kunkin alueen alla, niin että satunnainen kulkija voisi lukea yleisketjut aihealueelta, mutta syvällisemmät ketjut olisivat vain kirjautuneille.

Toisaalta alueiden liika määrä hajoittaa ehkä pienen kirjoittajamäärän liiaksi, joten nuo pienemmät alueet voisi yhdistää yhdeksi alueeksi joka voisi olla nimeltään vaikkapa "Hedelmäsalaatti", jossa kullakin olisi omat ali-alueensa, joista sitten poikkeuksellisen aktiivisen alueen voisi myöhemmin nostaa omaksi yläalueekseen...

Jotain tuollaista jakoa käyttämällä olisi uuden tulokkaan paljon helpompaa ymmärtää kinky-skenen ja koko käsitteen monimuotoisuus sekä lisätä sitä paljon huudeltua suvaitsevaisuutta, kun hc-masokistien ei tarvitsisi samoissa ketjuissa kinastella Daddy-Domien kanssa siitä, mikä on sitä ainoaa oikeaa kinkyä...

Niin ja helpottaisihan tuollainen jako myös niiden peruskäsitteiden avaamista ja niihin liittyvien kokemusten jakamistakin edes karkeasti oikeassa kontekstissä ja samansuuntauksen omaavien keskustelijoiden kesken. Puhumattakaan aloittelevan kinkystelijän taipaleen helpottumista, kun voisi selkeämmin löytää ja hahmottaa niitä "omia juttujaan" sieltä kinky-tarjottimen ihanan monipuolisesta valikoimasta... Vaikkakin sitä popcornia sitten kaiketi kuluisi vähemmän, mutta niinhän se on että joku häviää aina ;)

-Mr.Inathu, joka palaa nyt taas takaisin hyvin ansaituille kesälaitumille  ;D

Viridian

« Vastaus #6 : 06.07.2012, 16:33 »

Mutta tiedätkö kaikkeen tottuu....Mua ei todellakaan kiinnosta kellä on syvimmät arvet tai kuka on kovin. Teen tätä omalla tavallani ja omilla säännöilläni. Mitä enemmän oon ihmistenkin kanssa puhunut niin tässä suomi skenessä on jotain epämääräistä.  En tiedä onko meno liian rajua ja camppia ja menosta puuttuu sydän vaikka teknisesti puhutaankin uskomattomista sidonnoista tai kauniista kuvista. Mä en tiedä...eikä mua oikeastaan kiinnostakkaan.

Taisit saada kerralla määritettyä ison osan sitä havaitsemaasi suomi skenen epämääräisyyttä. Jos skene koostuisi ihmisistä, joista jokainen tekee omalla tavallaan ja omilla säännöillään, eikä ketään kiinnostaisi se, saako joku muu syviä arpia, olisimmeko juuri tässä, vaiko vielä pahemmassa tilanteessa kuin olemme?

Skenen rooli voisi olla myös se, että huolehdittaisiin siitä, että edes jotain sääntöjä olisi, joihin uudet voisivat luottaa. Nythän tilanne on se, että skene voi kyllä netissä kertoa, että alistettavalla on arvoa, sitten tulee joku omilla säännöillään toimiva D, joka kumoaa moiset höpinät kerralla. Ja tämäkään ei tarkoita henkilökohtaisesti sinua Ai, uskon että sinulla voi olla todella hyvät ja vastapuolelle iloa tuottavat omat tapasi ja sääntösi.

Samoin, jos joku dominoiva vaikkapa keskittyy ainoastaan omiin tarpeisiinsa, ehkä sadismiinsa, ehkä kontrollinhaluunsa, mihin milloinkin, mutta jättää tämän ketjun aiheen eli huolenpidon subista vähemmälle, niin voi käydä, että skene saa paikattavakseen subeja, joiden tarpeet ja todellisuus eivät ole kohdanneet. Tällöin lienee ymmärrettävää, että jotkut haluaisivat vähentää ilmiötä sen syntysijoilla. Kostonhalu ei ole mikään ihan piruuttaan tempaistu tunne, yleensä ihmisen pitää kokea kärsineensä vääryyttä, että sen valtaan joutuisi. Enkä usko, että kukaan meistä haluaisi elää kinkyelämäänsä tavalla, missä tuntuisi jollain tasolla normaalilta, että entiset tärkeät ihmiset vaanisivat kostonhaluisina myöhemmin.

Ja sitten ketjun aiheeseen, huolenpitoon. Luin linkin takaa löytyvän kokonaisuuden, myös muut sivut kuin sen mihin viitattiin.

Hiukan siinä oli sellaista D-s suhde hoitaa kaikki ongelmani tyyppistä hehkutusta, ja samaa intoa olla onnellisena elämänsä loppuun asti jonkun unelmien Masterin kanssa. Ikäänkuin kyseessä olisi projekti, jossa subineito ensin fiksusti tarkkailee maastoa ja tutustuu erilaisiin master tyyppeihin sivusta seuraten, kunnes on saanut päätettyä mitä haluaa, millaiset kriteerit masterin kuuluu täyttää. Ja kun se oikea on löytynyt, vastuu toisen onnellisuudesta onkin sen jälkeen ajasta iäisyyteen masterilla, joka lemmikin otti. Jotenkin tuli myös fiilis, että tässä oli taaskin kyse nimenomaan naispuolisista subeista ja Mastereista, vaikka siellä täällä olikin viitattu mahdollisuuteen, että kyse olisikin unelmien Dommesta.

Puutteistaan huolimatta, kirjoituksen pitäisi kuitenkin saada kellot kilisemään sen suhteen, että vaikka itse leikkisikin kevyesti, on täysin mahdollista, että toinen on erittäin vakavissaan, ja erittäin helposti haavoittuvana kaikkine näine tarpeineen. Vastuu on molempien, mutta enemmän vastuuta voi laskea sen päälle, kuka enemmän pystyy asioiden kulkuun vaikuttamaan, yleensä dominoiva. Suuri vastuu on myös sillä, kuka on tottuneempi ja kokeneempi, ja joka ymmärtää lajin luonteen aiheuttamia erityisongelmia, kumpi sitten sitä onkaan. Jotta lopputuloksena olisi, jos ei aina elämänsä loppuun onnellisena suhteita, niin ainakin suhteita, jotka päättyessäänkin jäävät molemmille kokemuksina plussan puolelle.

Ja sitten reaalimaailmaan: suhteet ovat vaikeita, varsinkin ihmissuhteet, eikä esimerkiksi se, että niitä on useita kerralla, helpota pakettia yhtään. Olisiko kuitenkin mahdollista myöntää, että jotkut asiat ovat universaaleja. Esimerkiksi: Ihmiset haluavat tulla kohdelluiksi arvokkaina, huomioonotettuina, ihmisinä, riippumatta siitä, mikä taipumus on sattunut kohdalle osumaan.

Vir

RigoriRasputin

• TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
« Vastaus #7 : 06.07.2012, 16:39 »
Erittäin hyvä ketjun aloitus. Toivottavasti tulee paljon asiallista ja syväluotaavaa keskustelua henkisyydestä. :)

Itseä vain särähti korvaan ajatukset rajoituksista. Maailmalta löytyy 1000-kertaa törkeämpiä ja rajumpia kuvia kuin mitä baariin on ladattu.
Ja voisin olettaa ihmisestä joka kiinnostuu kinkyilystä että hän juuri surffailee maailman kinkysivustoja läpi eikä voi olla siellä törmäämättä
"rankempaankin" materiaaliin.
Baarin kuvagalleria antaa minusta juuri sellaisen söpömman vaikutelman kinkyilystä kuin mitä löytyy joiltakin muilta sivustoilta maailmalla.
Baarin galleriasta ei rankkaa ja törkeää materiaalia löydä vaikka kuinka hakisi.

Tämä oli vain vuodatus ilmaisun ja sananvapauden puolesta.

katti

• Vieras
« Vastaus #8 : 06.07.2012, 17:24 »
Skenen rooli voisi olla myös se, että huolehdittaisiin siitä, että edes jotain sääntöjä olisi, joihin uudet voisivat luottaa. Nythän tilanne on se, että skene voi kyllä netissä kertoa, että alistettavalla on arvoa, sitten tulee joku omilla säännöillään toimiva D, joka kumoaa moiset höpinät kerralla. Ja tämäkään ei tarkoita henkilökohtaisesti sinua Ai, uskon että sinulla voi olla todella hyvät ja vastapuolelle iloa tuottavat omat tapasi ja sääntösi.

Samoin, jos joku dominoiva vaikkapa keskittyy ainoastaan omiin tarpeisiinsa, ehkä sadismiinsa, ehkä kontrollinhaluunsa, mihin milloinkin, mutta jättää tämän ketjun aiheen eli huolenpidon subista vähemmälle, niin voi käydä, että skene saa paikattavakseen subeja,
Puutteistaan huolimatta, kirjoituksen pitäisi kuitenkin saada kellot kilisemään sen suhteen, että vaikka itse leikkisikin kevyesti, on täysin mahdollista, että toinen on erittäin vakavissaan, ja erittäin helposti haavoittuvana kaikkine näine tarpeineen. Vastuu on molempien, mutta enemmän vastuuta voi laskea sen päälle, kuka enemmän pystyy asioiden kulkuun vaikuttamaan, yleensä dominoiva. Suuri vastuu on myös sillä, kuka on tottuneempi ja kokeneempi, ja joka ymmärtää lajin luonteen aiheuttamia erityisongelmia, kumpi sitten sitä onkaan. Jotta lopputuloksena olisi, jos ei aina elämänsä loppuun onnellisena suhteita, niin ainakin suhteita, jotka päättyessäänkin jäävät molemmille kokemuksina plussan puolelle.

Ja sitten reaalimaailmaan: suhteet ovat vaikeita, varsinkin ihmissuhteet, eikä esimerkiksi se, että niitä on useita kerralla, helpota pakettia yhtään. Olisiko kuitenkin mahdollista myöntää, että jotkut asiat ovat universaaleja. Esimerkiksi: Ihmiset haluavat tulla kohdelluiksi arvokkaina, huomioonotettuina, ihmisinä, riippumatta siitä, mikä taipumus on sattunut kohdalle osumaan.

Onko kinkyt jotenkin erilaisempia kuin "universaalisti" ihmiset? Olen kanssa aika syvälle mietteissä joutunut noiden "erityispiirteiden" suhteen aiheessa BDSM ja tuntuu, että tämä aihe on erityisen herkkä sille, että joukkoon on helppo tulla myös henkisesti sairaiden ihmisten. Sanoo vaan, että on vaikkapa dominoiva ja etsivänsä ihanaa alistuvaa narttua ja siitä se lähtee. Kun aikuisista on useimmiten kysymys, kuinka skene voi holhota yksityishenkilöitä ja kuinka paljon yksityisasiat kuuluvat muille..?

Ja takaisin universaalituteen: onko esimerkiksi Suomessa yleisesti ottaen sellainen meininki, "että kaveria ei jätetä"? Taitaa olla niin, että yksinäisiä ja syrjäytyneitä on paljon ja heitä on kinkyissä yhtälailla?  Laitan kysymysmerkkejä, koska mulla ei ole kuin sellaista ruohonjuuritason-mutu-tuntumaa.

Vastuista: Ilmeisesti se on pakostikin niin, että alistajalla on suurempi vastuu, jos kerran alistuva uskoo itsenä "Hänen käsiinsä",olis sitten kevyemmästä tai syvällisemmästä toiminnasta kysymys ja sitä suurempi vastuu, mitä isompia asioita käydään läpi? On vaikeaa alistuvan olla jatkuvasti tarkkana ja "luopua kontrollista" ellei jopa mahdoton yhtälö, ellei sitten todella voi luottaa alistajaansa. Mistä se luottamus syntyy??

Onko ihmisen ajatukset ja teot pääasiassa yhteiseen ja omaan hyvään pyrkiviä, vaiko sittenkin itsekeskeisiä, keinoja kaihtamatta.  Mitkä on ihmisten arvot yleisesti ottaen,se varmaan vaikuttaa täälläkin siihen, mihin suuntaan seilaillaan.

Itse koen epäonnistuneeni näissä asioissa ja että olen ymmärtänyt joitain asioita, kuten sadismin,vähän väärin. Mielestäni sadismi BDSM:ssä ei ole kenenkään tuhoamista vaan se välittäminen pitäisi kulkea käsikkäin kivun ja julmuudenkin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2012, 17:40 kirjoittanut katti »

MasterOpie

• Vieras
« Vastaus #9 : 06.07.2012, 17:27 »
Hei,

En varmaankaan taaskaan osannut asiaani täysin selvästi tuoda esille, joten muutama kommentti. Itsekkään en olisi kuvagalleriaa mihinkään muuttamassa ja vaikka viestistäni saattaisi saada kuvan että olisin kovinkin tyytymätön tähän baariin kokonaisuutena niin se ei pidä paikkansa. Mutta suuren huoleni kannan tuosta huolenpidosta ja aloittelevista kinkyistä joiden kuuluisi saada monipuolista tietoa tästä maailmasta sen kaikkine vivahteineen sekä molemminpuolisesta vastuusta on sitten kyseessä m/n tai D/s. Jos nyt mietitään hiutaleita, niin uskoisin heidän tänne sivuille eksyvän enemmin tai myöhemmin tiedonjanonsa kanssa. Tunnen että ME siis koko skene olisimme osaltamme vastuussa siitä että he saavat oikeaa tietoa, ennenkaikkea siitä mikä on oikein ja mikä väärin.

Aikanaan kun täällä etsittiin osaajia niin innostuin hiukan Toivoin että sitä kautta olisi enemmän noussut ajatus menttoreista tai protectoreista tms. Muistaakseni joku näiden termien alla ilmoittautuikin. Tosin tuon ajatuksen eteenpäin vieminen olisi iso asia ja haaste, mutta myös kovin suotava.

Mukavaa viikonloppua kaikille.
- Opie

IndigoZone

• Vieras
« Vastaus #10 : 06.07.2012, 17:27 »
Itse arvelisin että tällainen "hiutale" saattaisi eksyä ensimmäiseksi kuvagalleriaan missä hän törmäisi esteettisesti kauniisiin ja jopa täydellisiin kuviin sekä piiskattuihin takamuksiin ja myöhemmin hän saattaa eksyä foorumille missä hän pitkälti törmää pinnallisiin aiheisiin.

Pinnallisempiakin foorumeja on nähty. (Ja tämä oli viikon understatement. Älkää silti ylpistykö.)

Nyt täytyy muistaa, että foorumille vastarekisteröitynyt asioita kokematonkin saattaa olla aiheeseen jo varsin pitkälle entuudestaan muuta kautta perehtynyt. Lähteitä ja foorumeitahan riittää ulkomaita myöten ja ajatuksia voi ajatella ilman foorumejakin. Ei vain ole löytänyt juuri tätä foorumia ja sen ympärillä hyöriviä ihmisiä aiemmin. Tämä on pitkälti oma tarinani.

Tästä huolimatta itseäni täällä ovat kiinnostaneet nimenomaan keskustelut, koska on aina mielenkiintoista, valaisevaa ja omiakin ajatuksia selkeyttävää lukea ihmisten kuvauksia kokemuksistaan ja tuntemuksistaan. Galleriaa olen silmäillyt vain muutamien kuvien verran. (Kuvia ja videoitahan on Internet täynnä, joten galleriassa kiinnostavat ehkä enemmän kasvot nimen takana tai henkilö itsessään kuin kuva sinänsä.)

LiseCohen

• Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
« Vastaus #11 : 06.07.2012, 18:46 »
Baarin kuvagalleria antaa minusta juuri sellaisen söpömman vaikutelman kinkyilystä kuin mitä löytyy joiltakin muilta sivustoilta maailmalla.
Baarin galleriasta ei rankkaa ja törkeää materiaalia löydä vaikka kuinka hakisi.
Tämä oli vain vuodatus ilmaisun ja sananvapauden puolesta.

Minustakin galleria on aika "siisti". Itseni lisäksi tiedän muitakin baarilaisia jotka julkaisevat täällä siistittyjä versioita kuvistaan. Olen kaipaillut galleriaan omaa kansiota esim. neula- ja eritekuville sillä kaikki eivät niistä pidä, mutta galleria kelpaa hyvin tällaisenakin. Onneksi piiskatuille pepuille on oma kansio sillä itse en pidä mustelmista ja jätän kyseiset kuvat suosiolla väliin.

Dineara

• Vieras
« Vastaus #12 : 06.07.2012, 20:49 »
Hyvä, että joku ottaa esille näitäkin asioita. Pakostakin BDSM-foorumi on täynnä fyysisistä aktiviteeteista kertovia keskusteluja, mutta täällä on oikeastaan ihan hyvä tilanne siinä, että moni vaivautuu tosissaan miettimään syvällisempiä kinkyilyn kiemuroita. Hyvistä keskustelunaloituksista usein poikii hyviä vastauksia, ja olen itsekin löytänyt täältä useaan otteeseen uusia näkökulmia ja mietinnän aiheita. Huolenpito on tärkeää, ja hyvä, että sille avattiin oma keskustelu, kun ensimmäinen miete kinkyilystä on usein se HC piiskaaminen, bondage ja muu kidutus. Tuskin monelle tulee mieleen, kuinka upea maailma se onkaan henkisestä näkökulmasta - kinkyily herättää lähes aina osallistujissa jonkinmoisia tunteita ja ajatuksia, ja on tärkeää, etteivät ne jää huomiotta.

Kuvagalleriaan olen tyytyväinen tällaisenaan, järkyttävyyksiä tulee pakostakin vastaan tässä aihepiirissä seikkaillessa, ja se on ok. On vain hyvä, että saa kuvaa monenlaisista mieltymyksistä. Kun mietitään taas kuvien fyysisyyttä, on muistettava, ettei se henkinen puoli ole välttämättä niin hirveän helppo saada kuviin, ja näin ollen sidonta- ja piiskauskuvien otto on monille se helpoin ja järkevin vaihtoehto välittää muille aistimuksia omasta sessioinnistaan. Ovathan ne visuaalisia, toki. Olen tosin nähnyt tosi upeitakin kuvia täällä, jossa näkee, ettei se fyysisyys ole kaikki kaikessa - esimerkiksi monista peppukisan kuvista paistoi huumori ja hyvä henki, niitä oli hauska katsoa. :)

Omassa sessiosuhteessani pyrin tasapainoittamaan fyysisen ja henkisen puolen. Välillä mennään täysillä fyysisissä aktiviteeteissa, mutta ne lähes poikkeuksetta aiheuttavat vahvan reaktion henkisellä puolella kummallakin osapuolella. Mieleni tekisi tutkia sessioinnin tuoksinnassa ihmismieltä, sen rajoituksia ja toimintaa... Päästä ylittämään niitä rajoja ja tuomaan toinen turvallisesti takaisin pitäen huolen siitä, että kaikki vauriot minimoidaan ja lopussa on hyvä olo. On todella tärkeää ottaa toinen osapuoli huomioon, ihan sama, onko hän sitten dominoiva tai alistuva. Pitkälle onneksi päästään keskustelemalla, jos jokin tilanne on järkyttänyt mieltä. Pidin artikkelin siitä osasta, joka käsitteli halujen ja tarpeiden eroavaisuuksia, kun ne todellakaan eivät aina ole sama asia. On taito oppia tunnistamaan niitä sekä itsessään että vastapuolessa, ja reagoimaan niihin oikein. Kaikkea ei voi saada, ja se on ihan ok. Unelmadom on itsestäni sellainen, joka osaa lujalla ja varmalla mutta silti lempeällä kädellä ohjata subiaan ilman, että jättää asioiden lähemmän tutkimisen ja selittämisen pois sopasta - asioista puhumalla saadaan uusia näkökulmia, ja ehkä sitä sen jälkeen kehtaa myöntää itselleen, ettei se pvc:stä valmistettu catsuit ole elinehto kinkypiireissä selviytymiseen... ;)

Eräällä tavalla artikkeli oli mielestäni aika vaaleanpunainen. Ei niitä kaikkia mainittuja asioita aina pysty toteuttamaan, eikä se ole väärin tai pahasta, kunhan kaikkien osapuolten mielestä homma toimii. Luottamus on toki tärkeää, ja monet muutkin artikkelissa mainitut asiat, mutta dominoivan pitää antaa arvoa myös itselleen, ei se sub ja hänen tarpeensa ole kaikki kaikessa. Ihan hyvä artikkeli muuten.

Minua ei tunneta kinkyskenessä, eikä minulla ole tarvetta mahtailla piiskani koolla tai kokemuksellani (jos sitä siis olisi niin massiivisesti). Sen huomaa myös nopeasti muista, mikäli he pönkittävät itsetuntoaan kyseisillä asioilla tai keskittyvät liikaa omaan parhaimmuuteensa. Kunnioitus on ansaittava, sitä ei voi vaatia. En voi siis hirveästi sanoa puolesta tai vastaan kinkyskenen epämääräisyyteen liittyvissä asioissa, mutta itselleni kaikki lähtee siitä henkisestä puolesta. Olen minä, haluineni ja tarpeineni, mieltymyksineni ja kickseineni - ei ole tarvetta esittää jotain muuta, mitä oikeasti olen, ja samaa vaadin leikkitovereiltani. Pelkästään subin monen vuoden kokemus tai himomasokistius ei riitä herättämään mielenkiintoani. Se, kenen kanssa lähden leikkiin, on minulle tärkeä ja arvokas, ja pyrin pitämään meistä molemmista huolta leikkien ajan mahdollisimman hyvin ja myös sen jälkeen, mikäli tarvetta ilmenee. Sessiointi ehkä kestää tietyn ajan, mutta se jättää muistot, ajatukset ja tunteet pidemmäksi aikaa, eikä vastuuni lakkaa session päättyessä, vaan olen valmis käsittelemään asioita sen jälkeenkin, mikäli tarve tulee.

TragedyForYou

• Vieras
« Vastaus #13 : 06.07.2012, 20:59 »
Miten musta tuntuu etta melkein harva se päivä joku vihjaa jossain keskustelussa sadistien olevan tunteettomia mulkkuja joita ei kiinnosta subin mielenliikkeet lainkaan..ja että kipu ja neulajutut noin esimerkkinä, ovat jotenkin sairasta ja pelottavaa touhua ja kuvatkin sellaisesta voivat saada kokemattoman ihmisen tolaltaan.
Mene ja tiedä..minusta luja henkinen kontrollointi, manipulointi ja mindfuck ovat paljon "hurjempia" juttuja ja vaativampia kuin mun harrastamani sadismi ja fyysinen kuritus.
Huolenpito on tärkeää ja luonnollisestikin pidän jälkihoitoa tarpeellisena kuin muutakin huolenpitoa subista koska haluan korjata sen mitä sessiossa hajotan.
Olisin kovin onnellinen jos tämä Sm ja Ds-vastakkainasettelu vähenisi, samoin lokerointi, sitä kun on tässä maailmassa ihan liikaa.
Virin kanssa olin taas paljosta samaa mieltä, hienosti kirjoitettu.

misuli_n

« Vastaus #14 : 06.07.2012, 22:05 »
Minusta myös henkinen kontrolointi ja toiseen siten vaikuttaminen on paljon enemmän HC ja voi olla vahingollista väärissä käsissä.

Jotenkin tuntuu, että subeja pidetään aivottomina henkilöinä, jotka eivät osaa itse päättää tekemisistään.
Jokainen on viime kädessä vastuussa itsestään ja jokaisella on oma polkunsa kuljettavana.