Baarin kannatusmaksut
Moni tuntuu täällä korostavan valta-asetelman läsnäoloa myös vaniljaseksissä. Tästä herää ihan vilpitön kysymys: onko seksi sillon vaniljaa, jos siinä on valta-asetelma mukana? Olisiko kyseessä sittenkin kinkyseksi vähän eri henkisesti vaan toteutettuna?
Mä tässä aiemmin määrittelin, että vaniljasta ei jää mustelmia ja sittemmin oivalsin, että mullehan ei oikein tuu mustelmia tekemälläkään. Oon siis ihan vanilja. Jos kaikilla osapuolilla on kivaa, niin miks jaotella.
Miten te muut kinkystä ja vaniljasta tykkäävät näette eri tyyppisen seksin merkityksen elämässänne ja/tai parisuhteessa, jos sellaisessa olette?
Kyllä itsellänikin subius on yhtälailla läsnä vaniljassa, koska D/s nyt on, tai tulisi itselleni olla, suhteessa jatkuvana oleva asetelma, eikä se vaniljassakaan häivy mihinkään. Sub/narttuus on identiteetti, joka tarvitsee tietynlaisen vastapuolen myös vaniljassa. Eli vaniljaseksi ihmisen kanssa, jolle et koe mitään tarvetta/tunnetta alistua, on itselleni ihan yhtä tyhjän kanssa, vaikka itse seksi olisi 100% vaniljaa ilman ainoata tuhmaa sanaakaan. Se valta-asetelma on silti oltava. Itselleni olisi vaikea, tai oikeastaan mahdoton ajatus, että olisi erikseen kumppanit joiden kanssa "harrastaa" vaniljaa ja kinkyä.
Hmn... Huomaan ajattelevani, että koska minä olen suhteessani alistuva, niin eihän se ole minun asiani päättää, onko seksi "vaniljaa" vai "kinkyä" vai jotain siltä väliltä. Tietyt reunaehdot ja kovat rajat on toki sovitusti olemassa, mutta niiden puitteissa D saa päättää vapaasti, mitä milloinkin tapahtuu. Minä otan sen, minkä saan. Jos D sattuisi olemaan vaniljaisemmalla tuulella, niin sitten olisi vaniljaa, enkä valittaisi. Jos D sattuu olemaan hard core ja rajojen kolkuttelu -tuulella, niin sitten on niin, enkä valita, korkeintaan huudan turvasanoja, jos on pakko. Minä olen se kaarnalaiva, joka vaan keinuu tuulessa aaltojen mukana. Saan kokea, ottaa vastaan, heittäytyä, leijailla ja upota tuntemuksiin, mitä ne ikinä ovatkaan. Ei tarvitse valita, miettiä, päättää, analysoida tai määritellä. Mukavan mutkatonta.
Minusta tuntuu, että korostuneesti Baarissa vaniljasta eksplisiittinen irtisanoutuminen toimii omana kinkyidentiteetin validointiprosessina sekä hakemuksena yhteisöön.