Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Jyrki73 - 20.07.2018, 17:07Kertokaas tuosta värjäyksestä, eikö siinä helposti värjäänny ympäristökin, jos esim keittää köydet väriaineessa? Ja eikö se muka tartu enää kuivaustelineeseen tai mihin nyt sitten virittääkään? Mieluusti kiristäisin köyden johonkin kuivumaan, ei vaan ole sopivaa paikkaa ja mietin josko ostainsin. Pitäisi löytyä metallikehikko, jossa on sileät ja pyöristetyt pinnat. Köysi ei varmaankaan saa olla nipussa, jotta väriaine tunkeutuu joka paikaan tasaisen värin varmistamiseksi, jolloin myös köyden kierteet aukeavat enemmän (ei toivottu ilmiö)?Oon värjänny Dylonin koneväreillä ja tiivisteet hieman keräsivät väriä. Ja kun ovat kosteat niin varmana kätesi värjää kevyesti myös kun laitat kuivumaan
Kertokaas tuosta värjäyksestä, eikö siinä helposti värjäänny ympäristökin, jos esim keittää köydet väriaineessa? Ja eikö se muka tartu enää kuivaustelineeseen tai mihin nyt sitten virittääkään? Mieluusti kiristäisin köyden johonkin kuivumaan, ei vaan ole sopivaa paikkaa ja mietin josko ostainsin. Pitäisi löytyä metallikehikko, jossa on sileät ja pyöristetyt pinnat. Köysi ei varmaankaan saa olla nipussa, jotta väriaine tunkeutuu joka paikaan tasaisen värin varmistamiseksi, jolloin myös köyden kierteet aukeavat enemmän (ei toivottu ilmiö)?
JoeManin tavalla käsiteltyjä köysiä käyttäisin ainoastaan lattiasidonnoissa, enkä missään nimessä käyttäisi niitä riiputuksissa. Niiden vetolujuus on enää murto-osa alkuperäisestä.
Ei huono JoeMan.Itse en pese köysiä, vain uunitan ja öljyän. Ne ovat olleet niin sidonnassa kuin nostolinjassaki, eikä ongelmia ole ollut. Sen verran kuitenkin ovat kuluneet et tein uudet nosto linjan köydet, ilman uunitusta, vain vahan sekaisella öljyllä polton jälkeen käsittelin. Onhan ne ens alkuun kovat mut eipä se haittaa. Luottamus köysiin on tärkeämpi. Ja minun köyteni ovat välistä ihan kohtuullisen kovalla rasituksella.
Tarkoitus alkaa paneutua kunnolla sidontaan. Tuo Häkin ohje vaikuttaisi selkeimmältä edetä: https://web.archive.org/web/20160205201751/http://akateemisetkinkyt.fi/?page_id=335Hienoinen yllätys mikä homma edessä, ennen kuin pääsee itse asiaan. Sama siis tehdä kerralla niin reilusti, ettei kesken lopu Lienee 6mm se paras paksuus?Minne suosittelisitte köysikaupoille pääkaupunkiseudulla?