Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Juuttisetä - 21.02.2015, 08:51Lainaus käyttäjältä: Boo - 20.02.2015, 20:16Katselin tuossa vähän köysiä Esinemin eBay-puljusta. Juuttiköyttä löytyy nimikkeillä Asanawa, Tossa, Tossa Lite, Xtra, Blonde Pre-Waxed ja Ichiban Light. Mitään käsitystä mitä mallistoa kannattaa suosia ja mitä välttää, vai onko näillä sitten käytännössä eroa?Lue ne köysien kuvaukset niin erot selviää.Kuitujen määrä, paino, kierteiden määrä ja tiukkuus jne..Mahdoton sanoa mistä itse tykkäät, varsinkin jos et omaa mitään aiempaa kokemusta köysistä.Joo katselinkin niitä. Just kokemuksen puutteen vuoksi nää hyvinkin tarkat speksit ei sano oikee mitään mulle siitä, millasia eri köydet ovat käytännössä. Hainkin vähän sellaista suodatettua ja yksinkertaistettua "toi on hyvä kaikenlaiseen peruskäyttöön", "tota ei kannata ostaa jos et haluu käyttää sitä erityisesti asiaan x tai y" -tyyppistä. Mut eiköhän noista osaa vähän summanmutikassaki hyvän ottaa.
Lainaus käyttäjältä: Boo - 20.02.2015, 20:16Katselin tuossa vähän köysiä Esinemin eBay-puljusta. Juuttiköyttä löytyy nimikkeillä Asanawa, Tossa, Tossa Lite, Xtra, Blonde Pre-Waxed ja Ichiban Light. Mitään käsitystä mitä mallistoa kannattaa suosia ja mitä välttää, vai onko näillä sitten käytännössä eroa?Lue ne köysien kuvaukset niin erot selviää.Kuitujen määrä, paino, kierteiden määrä ja tiukkuus jne..Mahdoton sanoa mistä itse tykkäät, varsinkin jos et omaa mitään aiempaa kokemusta köysistä.
Katselin tuossa vähän köysiä Esinemin eBay-puljusta. Juuttiköyttä löytyy nimikkeillä Asanawa, Tossa, Tossa Lite, Xtra, Blonde Pre-Waxed ja Ichiban Light. Mitään käsitystä mitä mallistoa kannattaa suosia ja mitä välttää, vai onko näillä sitten käytännössä eroa?
Keittäminen ja pesukoneessa pyykkääminen heikentää merkittävästi luonnonköyden kestävyyttä. Esimerkiksi keitetty ja/tai pesukoneessa värjätty 6mm hamppuköysi saattaa katketa jo alle 150 kg kuormituksessa, siinä missä vastaava käsittelemätön köysi kestää noin 250 kg. Keitetyt ja värjätyt luonnonköydet toimivat kyllä erinomaisen hyvin lattiatyöskentelyssä, mutta varsinaiseen suspensioon niistä ei ole.Käsittely astianpesukoneessa heikentää köyden vetolujuutta vähintään yhtä paljon kuin keittäminenkin, joten käsiteltyjä köysiä ei pidä käyttää riiputuksiin/suspensioon.
Todettakoon, että poltteluun tuntuisi toimivan loistavasti kaasulieden uupuessa pieni kaasukeitin. En halua edes miettiä kauanko saa leikkiä kynttilällä tai tollaisella kokin minipolttimella. Omien kokeilujen perusteella Emon tai Semitonen reaktiivivärit tuntuisi toimivan aika hyvin kattilavärjäyksessä. Pesukoneleikit ei kiinnosta niin paljon kun ei voi tarkkoja määriä ja sävyjä hienosäätää. Toki pesukonevärit ovat varmasti parhautta jos haluaa päästä vaivattomasti lopputulokseen.Itse puolestani mehiläisvahaa just lähdössä hakemaan pintakäsittelyyn... Miten olitte muut sitä käyttäneet? Hinkattu vain pintaan palasella vai millä tavalla? Jos rätin uhrais sais tietty aika helpolla sulatettua sitä vahaa siihen ja sillä sitten käsittelis?FL = FetLife.
Itse puolestani mehiläisvahaa just lähdössä hakemaan pintakäsittelyyn... Miten olitte muut sitä käyttäneet? Hinkattu vain pintaan palasella vai millä tavalla? Jos rätin uhrais sais tietty aika helpolla sulatettua sitä vahaa siihen ja sillä sitten käsittelis?