Koska olen tällainen miitti-intoilija ja ärsyttävä joka paikkaan änkeäjä, tungen itseni nyt pyytämättä tähän(kin) ketjuun antamaan neuvoja, joita ei pyydetty. Näitä saa vapaasti hyödyntää tai olla hyödyntämättä:
Mun kokemuksen mukaan miitin järjestäminen toimii parhaiten niin, että päättää omavaltaisesti päivän, kellonajan ja paikan, ja sitten ilmoittaa että tuolla on. Muutamaankin tapaamiseen olen jättänyt menemättä sen vuoksi, että järjestäjä on vaihtanut aikaa ja paikkaa toistuvasti, eikä kenellekään lopulta ollut selvää, missä ja milloin. Toinen ilmiö, johon olen törmännyt, on se että viikkokausia kysellään mikä päivä sopisi, ja siirretään joka kerta kun joku sanoo että ei pääse. Kummallakaan menetelmällä ei kovin hyvää miittiä synny.
Etenkin pienemmillä paikkakunnilla lienee fiksua päättää hyvissä ajoin etukäteen aika ja paikka, postata ne näkyville ja sitten pitää niistä kiinni. Jengi ehtii järjestää menojaan ja mahdollisimman moni saapuu paikalle. Sellaista kertaa ei ole, että kaikki pääsisivät, mutta ainakin minusta on parempi käydä istumassa pari tuntia yksin ravintolassa kuin käyttää sama aika sen harmitteluun, että miittiä ei järjestetäkään.
Toivotan onnea miittailuun ja osallistun ehdottomasti, jos olen missään lähimaastossakaan. Ja saattaapa olla, että heinäkuun puolella kutsun itse jotain kasaan Rovaniemen suunnalle, jos tähdet sattuvat oikeaan asentoon.