Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Flikk - 11.01.2021, 13:58Mä ajattelen, että aina ei halua (pari-)suhdetta, mutta voi haluta vaikka kipua tai jotain kosketusta, niin silloin voi lähteä sessiosubiksi aika kevyelläkin jutustelulla. Kun ei ole aikomustakaan mennä pintaa syvemmälle, vaan molempien tilanteeseen sopien vaan kevyemmin sessioida. Mut toi bottom vois kyllä toimia paremmin sanana tuossa.Voi ei, mun on ihan pakko vähän kyseenalaistaa Ei sessiosubina olo läheskään aina tarkoita vain kevyttä jutustelua tai tunteettomuutta tai keveyttä. "Tilanne" voi olla mikä on mutta enpä ainakaan itse voi missään tapauksessa nähdä tunnetason tai suhteen syvyyden kohdalla eroa "sessiosubina" tai "kotisubina" olemisessa. Sama alistuja vaikka terminä käyttäisi mitä. Stylos taisikin tuossa edellä ilmaista asian hienosti.
Mä ajattelen, että aina ei halua (pari-)suhdetta, mutta voi haluta vaikka kipua tai jotain kosketusta, niin silloin voi lähteä sessiosubiksi aika kevyelläkin jutustelulla. Kun ei ole aikomustakaan mennä pintaa syvemmälle, vaan molempien tilanteeseen sopien vaan kevyemmin sessioida. Mut toi bottom vois kyllä toimia paremmin sanana tuossa.
Bottom kuvaa terminä henkilöä, jolle tehdään sessiossa asioita, mutta hän ei alistu. Ei henkisesti eikä fyysisesti. Bottomin kanssa ei yleensä käytetä turvasanoja, koska hän voi koska tahansa sanoa "kiitti mulle riitti" ja sessio loppuu siihen. Bottomin kanssa ei myöskään mitkään Ds-protokollat kuulu kuvioon, eikä oikeastaan edes puhuta alistumisesta. Sen takia aloittajan kuvaukseen käyttäisin termiä subi mieluummin.
Mutta nämä jutut on olleet etukäteen sovittuja ja sellaisia, mitä molemmat ovat halunneet tehdä. Tän vuoksi en ehkä näe "alistamista" kovastikaan mukana touhussa, vaikka se ulkopuolelta tarkasteltuna voisikin näyttää siltä. Vaikka fyysiset teot olisivat mitä, siellä on kuitenkin kokoajan taustalla toisen huomioonottaminen ja sen puntarointi, onko tämä ok ja missä menee raja sille, kuinka kovaa tai "välinpitämättömästi"/"julmasti" sopii asiaa tehdä. Tässä mielessä en näe henkistä alistamista mukana. Edes silloin, kun kyse on rapeplaysta.
Tuossa mielipiteessä on sellainen ongelma, että se on D-osapuolen mielipide.
Subi tai bottom(i).Itelle on ollut jo pidempään molemmat adoptoituna omaan kielenkäyttöön, mun nähdäkseni subin ja bottomin ero on siinä onko ja/tai koetaanko valtaa. Niin ikään tekemisen painopisteessä, jos tekeminen on pääpointtina, niin mulle silloin kyse on top/bottom-dynamiikasta, kun taas jos pointtina on valta niin d/s. Kyllä, se käytännössä tarkoittaa että toinen voi kokea olevansa top ja toinens tai päinvastoin, mut kunhan kommunikaatio on kunnossa siitä mitä voi tapahtua en nää sitä varsinaisena ongelmana.Henkilökohtaisesti tää tuli ajankohtaisimmaksi kun tajusin että mun aftercaressa toimivat tavat vaihtelee merkittävästi riippuen siitä oonko kokenut vallan olevan mukava sessiossa vai enkö. Sillon tarvi kyetä tekemään ero niiden kahden välillä.
Tässä alkaa olla jo aika selkeän oloinen rajanveto. Miten tuo tulee esille aftercaressa? Voiko sitä kuvailla sanoin?
Mut mulle oltuani bottomina tai toppina läheistyys ei tunnu miellyttävältä ja jos sen voisin välttää, eikä se aiheuta räikeää ristiriitaa toisen osapuolen tarpeiden kanssa, niin välttäisin sen mielelläni. Eli halit ja kaikenlainen hipeltely olisi oma suorituksensa jos toinen niitä tarvitsisi, omiin tarpeisiin kuuluu lähinnä juttelu tai viestittely. Subina, tai vallan ollessa läsnä (myös dommena) kaipaan huomattavasti selkeämmin läheisyyttä sen juttelun ohessa.