Baarin kannatusmaksut
Vaara > AiheuttajaHaavan tulehtuminen > Huono jälkihoito, roskien joutuminen haavaanTahaton palovamma > Huolimaton tulen tai kuuman raudan käsittely, odottamaton liikeMateriaalivahingot, tulipalo > Huolimaton tulen tai kuuman raudan käsittelyAhdistus > Kommunikaation tai harkinnan puute, valmistautumattomuusLiian syvä palovamma > Osaamattomuus, ymmärryksen puute tehtävästä asiasta, kiireKaatuminen, ruhjevamma > Pyörtyminen
Vaara > TorjuntatoimenpiteetHaavan tulehtuminen > Oikeanlaisen välineistön valinta, hygieeniset olosuhteet, jälkihoidon tarpeen selvittäminen ja oikeanlainen toteutusTahaton palovamma > Suojakäsineet, esteetön työympäristö, suunnitellut paikat kalustolle, mietityt liikeradatMateriaalivahingot, tulipalo > Ensisammutusvälineet, poistumisteiden selvittäminenAhdistus > Kommunikaatiota ja paljon, reilu harkinta-aika ennen toteutusta, viime hetken varmistus halukkuudesta, turvasana, henkinen jälkihoitoLiian syvä palovamma > Esiselvitystyö turvallisesta toteutustavasta, mieluimmin suoraan asiantuntijaltaKaatuminen, ruhjevamma > Toteutetaan istualtaan tai polviltaan, huomioidaan mahdollinen kaatumissuunta, valmistaudutaan kuuman raudan laskemiseen käsistä nopeasti turvalliseen paikkaan
Session aikana en välttämättä bottomina kommunikoi, koska se voi kuulua session luonteen ytimeen. En muista, että asiasta olisi aiheutunut mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia ikinä, mutta jonkinasteista rajaleikkiähän tuo on. Joissain sessioissa on sovittu passiivisesta turvasanasta, eli D 2 kertaa kutsuu minua etunimellä ja sanoo ”Jos et nyt kerro, että haluat jatkaa, niin tämä loppuu.” Niinpä passiivisella olemisellani homma loppuu ja homman jatkuminen eli yleensä syveneminen vaatii minulta aktiivisen suostumuksen ilmaisua. Top-osapuolelta tämä toki vaatii sitä, että muistaa kysyä asiaa sopivaksi arvioimassaan kohdassa.
5. Missä menee raja, jota ei pidä ylittää ja miksi?
Jos tiemme eroavat, miltä hänestä tuntuu kun katselee niitä erilaisia arpia, viiltoja, polttomerkkejä ym. Pitäisikö minun päättää hänen puolesta. ”En tee sitä mitä haluat koska myöhemmin saattaisin/saattaisit katua.”
Lainaus käyttäjältä: Lady Whip - 10.12.2020, 12:21Jos tiemme eroavat, miltä hänestä tuntuu kun katselee niitä erilaisia arpia, viiltoja, polttomerkkejä ym. Pitäisikö minun päättää hänen puolesta. ”En tee sitä mitä haluat koska myöhemmin saattaisin/saattaisit katua.”. Tuota olen itsekin pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että vinkulelun keho - vinkulelun päätös. Eri asia on sitten se, minkälaisia jälkiä kenellekin suostuisin tekemään. Joku geneerinen tai subille henkilökohtainen jälki tai kuvio on ihan ok, mutta omaa merkkiäni en juuri kenellekään jätä.
Snadin kommentti ”vinkulelun keho - vinkulelun päätös. Omien suhteideni kanssa en osaa itse ajatella noin. Tietysti voi elää juuri siinä hetkessä ja mennä flown mukana. ”Vinkulelu päättää.” Itse katson kiusallisen paljon myös eteenpäin. Jos teen nyt näin, mitä tapahtuu ehkä viikon päästä, vuoden päästä, kymmenen vuoden päästä. Ihminen muuttuu. Mieli muuttuu.Sub voi sanoa: Nyt tuntuu tältä, siksi tehdään se nyt - koska haluan. D:nä haluan suojella subia myös häneltä itseltään. Jos vain pystyn ja näen sen tarpeelliseksi.Vaikkakin ihmisen itsemääräämisoikeus ...