Baarin kannatusmaksut
Mä olen viime aikoina pohdiskellut omaa itseäni, oman persoonallisuuteni puoliani ja kiinnostuksen kohteitani ja se mut tännekin foorumille toi. Minulla ei siis ole mitään kokemusta bdsm tai kink aktiviteeteista, ajatuksia ja mielihaluja kylläkin. Yks vähän jarruttava tekijä siinä, että uskaltaisin lähteä kokeilemaan mitään on, että en ole lopulta varma kuinka paljon voisin kategorisoida omia juttujani nimeomaan bdsm:n alle vai onko ne ehkä jotain mielenterveyden ongelmatiikkaa enemmän. Varsinkin alistumiseen liittyviä toiveita ja tarpeitakin sekä lapsenomaisia fiiliksiä on minun todella vaikea hyväksyä itsessäni. Kaikki olis varmaan helpompaa, jos olisin muuten supertoimiva kokonaisuus ja noita fiiliksiä olis helppo lokeroida vaan tiettyjen henkilöiden seurassa tietyissä tilanteissa koettaviksi. Näin ei kuitenkaan ole, vaan varsinkin stressaantuneena kaikennäköisiä omituisuuksia lyö läpi niin että se tavis-elämä tästä vaikeutuu.Kuinka tavallista tälläinen on?
Lainaus käyttäjältä: sasa - 10.11.2020, 14:07Mä olen viime aikoina pohdiskellut omaa itseäni, oman persoonallisuuteni puoliani ja kiinnostuksen kohteitani ja se mut tännekin foorumille toi. Minulla ei siis ole mitään kokemusta bdsm tai kink aktiviteeteista, ajatuksia ja mielihaluja kylläkin. Yks vähän jarruttava tekijä siinä, että uskaltaisin lähteä kokeilemaan mitään on, että en ole lopulta varma kuinka paljon voisin kategorisoida omia juttujani nimeomaan bdsm:n alle vai onko ne ehkä jotain mielenterveyden ongelmatiikkaa enemmän. Varsinkin alistumiseen liittyviä toiveita ja tarpeitakin sekä lapsenomaisia fiiliksiä on minun todella vaikea hyväksyä itsessäni. Kaikki olis varmaan helpompaa, jos olisin muuten supertoimiva kokonaisuus ja noita fiiliksiä olis helppo lokeroida vaan tiettyjen henkilöiden seurassa tietyissä tilanteissa koettaviksi. Näin ei kuitenkaan ole, vaan varsinkin stressaantuneena kaikennäköisiä omituisuuksia lyö läpi niin että se tavis-elämä tästä vaikeutuu.Kuinka tavallista tälläinen on?Mä kyllä aikoinani terapeuttini kanssa keskustelin paljon siitä, että onko minun tapauksessani tietyt BDSM:n osa-alueet hyväksi / toistanko pakonomaisesti traumojani. Muutaman kerran olen myös törmännyt skenessä ihmisiin, jotka tuntuvat käyttävän muita oman itsetuhoisuutensa toteuttajina. Minusta oma historia ja sen vaikutukset on hyvä tiedostaa, kuunnella ja kunnioittaa itseään ja omia tuntemuksiaan ja miten se vaikuttaa omaan arkeen. Sä itse tiedät sen parhaiten. Tuli vaan mieleen, että ajattelisitko hyötyväsi esim. seksuaalineuvojan kanssa keskustelusta? Julkisella puolella toimii usein erikoissairaanhoidossa seksuaaliterveyspoliklinikoita, jonne voi pyytää lähetteen.