Äänestys

Mikä merkitsee sinulle eniten aikuisten nettikaupassa? (lelut+tarvikkeet)

Alhainen hinta
9 (13.8%)
Laatu
29 (44.6%)
Valmistusmaa
6 (9.2%)
Laaja valikoima
20 (30.8%)
Myyjä
1 (1.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Kirjoittaja Aihe: Verkkokaupan perustaminen  (Luettu 3407 kertaa)

minkku

  • Vieras
Verkkokaupan perustaminen
« : 28.10.2020, 07:38 »
Asiakaskysely, kiitos jos jaksatte vastailla. :)

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2825
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Verkkokaupan perustaminen
« Vastaus #1 : 28.10.2020, 08:01 »
Halvalla paskaa, ei kiitos. Kaikkihan tahtoo halvalla hyvää...se vain ei taida läheskään aina osua yksiin.
Eettisesti aika sama missä tehty, kunhan laatu ja turvallisuus on kohdillaan.
Valikoimahan voi erikoistua, parempi olla laadukasta kuin ruveta alehalliksi missä kaikkea muttei oikeastaan mitään käyttökelpoista.
Tuota en oikein ymmärrä miten "Myyjä" vaikuttaa nettikaupassa, livenä kyllä kivijalkakaupassa vaikuttaa. Jos on luotettava on aika sama mitä/kuka siellä taustalla häärää ja säätää.
Laatu
Hinta
Valikoima
Myyjä
Valmistusmaa
« Viimeksi muokattu: 28.10.2020, 08:39 kirjoittanut Juuttisetä »

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3444
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Verkkokaupan perustaminen
« Vastaus #2 : 28.10.2020, 08:37 »
Laatu ehdottomasti.
Itse vaativana käyttäjänä olisin suunnitellut monet lelut toisella tapaa ottaen huomioon myös käyttöturvallisuuden.
Tuntuu siltä, ettei edes rahalla saa sitä mitä haluaisi.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Verkkokaupan perustaminen
« Vastaus #3 : 28.10.2020, 09:05 »
Kannattaa yleensä suhtautua kriittisesti asiakkailta saatuun palautteeseen siitä mitä ne haluaa ostaa.

Yleensä asiakas sanoo toista kysyttäessä, ja toimii toisin ostaessaan. Halpaa ja hyvää kaikki haluaa, yleensä sen vuoksi sitten sortuvat ostamaan halpaa, ja valittavat miten taas myytiin huonoa. Samalla ovat itse jättäneet sen viereisen hyllyn laatutuotteen ostamatta hinnan vuoksi.

Yleisesti ottaen verkkokaupassa on tärkeää luotettavuus toimitusten suhteen, ja hinta/laatu -suhde, eli myynnissä pitää olla laatutuotteita kilpailukykyiseen hintaan. Jos alkaa myydä halpatuotteita, saa varautua siihen että tulee paljon palautuksia, jotka syö katteen helposti. Kinky-kansa toimii ostaessaan ihan samojen lainalaisuuksien mukaan kuin kaikki muutkin, kannattaa tutkia internetistä tutkimuksia, sieltä saa hyviä vinkkejä kannattavan verkkokaupan perustamiseksi.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 871
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Verkkokaupan perustaminen
« Vastaus #4 : 28.10.2020, 13:06 »
Ykkösenä on laatu, sitten kakkosena alhainen hinta ja laaja valikoima.
Tuossa onkin sitten heti kanssa ne ongelmat.
Samaten mitä Lady Whip sanoi: ” Itse vaativana käyttäjänä olisin suunnitellut monet lelut toisella tapaa ottaen huomioon myös käyttöturvallisuuden.
Tuntuu siltä, ettei edes rahalla saa sitä mitä haluaisi.” pitää myös erittäin hyvin paikkansa. Joissakin ”laatu” tuotteissa on myös pieniä suunnitteluvirheitä ja mittavirheitä. Tai sitten vain ajatellaan, että hei, säästetäänkin tuossa 3cm materiaalia per gägi ja sitten osalle se perkeleen hihna on vain liian lyhyt.. tästä on hyvinkin omakohtaista kokemusta. tai joku bondage tumppu tehdään vain koossa s,m,l ja se xl jätetään tekemättä, vaikka sille olisi enemmän kysyntää, kuin muille koille yhteensä.
Tämä on mutua, mutta sanoisin, että 80% asiakkaista on aika pienituloisia. 15% on parempi tuloisia ja ehkä 4% joille raha ei ole este ja 1% jotka tilailee tuotteita vain huvin vuoksi ja sitten palauttelee.
Itse kuulun kyllä kanssa tuohon 80% joukkoon, jossa tuotteen hinta vaikuttaa siihen voinko ostaa tuotteen vai en.
BDSM tuotteisiin lisätään aina kunnon bdsm lisä, valitettavasti. Valmistajat kuvittelevat kaikkien olevan rikkaita jne… tai sitten ovat vain tyytyväisiä siihen, että tuotteita menee 10kpl a 500€, josta itselle jää se 400€, kun tuotteita voisi mennä 1000kpl a, 250€ josta jäisi sitten se 150€.
Sitten osa koettaa myydä täyttä kuraa mukamas ”laatutuotteena” esim. hinnoittelemalla sen korkealle. Kyllähän sieltä sitten voi tulla hyvä tuotto, jos se asiakas ei sitä tuotetta palauta. Mutta jos myydään tismalleen sama tuote kiinakaupasta 8€ ja BDSM kaupassa 79€+postikulut, jossain mättää.
Laatutuotteet ovat harvassa ja maksavat maltaita. Tätä ei aina voi muuten todeta, kuin päästä itse ihan oikeasti tutkimaan kyseistä tuotetta.
Suomalainen pienyrittäjä on huonossa jamassa, kun isommat eurooppalaiset jätit painavat päälle. Välillä kyseistä tuotetta myydään ulkomailta rahteineen suomeen halvemmalla, kuin suomalainen yrittäjä voi sen tukusta tai valmistajalta ostaa.
Posti on myös onnistuneesti hinnoittelullaan onnistunut blokkaamaan suomalaisia verkkokauppayrittäjien menestyksiä maailmalla, kun tuotteen lähetys maksaa hirvittävän paljon.
Osassa kaupoista on surkea valikoima ja hinnat pilvissä. Osassa hyvä valikoima ja hinnat tuolla jossain ilmakehän yläpuolella tai marssissa ja sitten sitä kauppaa tehdään lähettämällä sähköpostilla tarjouskirjeitä -30-70% aleista.
Jos haluaisi nopealla toimituksella tuotteet, niin sitten kaikkea tavaraa pitäisi olla hyllyssä, mikä taas sitten vaatii sitä pääomaa ihan helkutisti ja osa tuotteista jää hyllyyn, vaikka koettaisi tarjota ilmaiseksi. Varastointikustannukset myös nousevat. Samaten ei yrittäjä pysty pitämään sadan tai useamman sadan euron tuotteita hyllyssä vain siksi, että jos niitä nyt 1 menee vuodessa tai yms. Yrittäjän raha seisoo siinä ja sitten taas kun olet ostanut tuotteen 100€ ja sitten vuoden päästä sitä myydään muualla 40€ niin, ainut toivo päästä tuotteesta on kärsiä tappiot ja koettaa, että joku ostaisi sen tuotteen.
Sitten on yksi keino hieman pienentää kuluja, on tehdä 1-2 tilausta kuukaudessa jollekin isommalle toimittajalle. Että joka kerta ei tartte maksaa niitä toimituskuluja, mutta onko asiakas valmis odottamaan sen 2-3 viikkoa, että saa sen tuotteen, jos se on melkein saman hintaan parissa päivässä maailmalta tuotuna kotioven taakse.
Sitten tuo IKRM:n kommentti on kanssa erittäin hyvä. ” Kannattaa yleensä suhtautua kriittisesti asiakkailta saatuun palautteeseen siitä mitä ne haluaa ostaa.

Yleensä asiakas sanoo toista kysyttäessä, ja toimii toisin ostaessaan. Halpaa ja hyvää kaikki haluaa, yleensä sen vuoksi sitten sortuvat ostamaan halpaa, ja valittavat miten taas myytiin huonoa. Samalla ovat itse jättäneet sen viereisen hyllyn laatutuotteen ostamatta hinnan vuoksi.

Yleisesti ottaen verkkokaupassa on tärkeää luotettavuus toimitusten suhteen, ja hinta/laatu -suhde, eli myynnissä pitää olla laatutuotteita kilpailukykyiseen hintaan. Jos alkaa myydä halpatuotteita, saa varautua siihen että tulee paljon palautuksia, jotka syö katteen helposti. Kinky-kansa toimii ostaessaan ihan samojen lainalaisuuksien mukaan kuin kaikki muutkin, kannattaa tutkia internetistä tutkimuksia, sieltä saa hyviä vinkkejä kannattavan verkkokaupan perustamiseksi.”

Tarvitaan tuotetta kilpailukykyiseen hintaan ja tuotteen tulisi olla laadukasta. Hyvästä tuotteesta jos se on ylihintainen, tehdään nopeasti halpoja kiinakopioita, jotka sitten valtaavat markkinat.
Mutta tosiasiassa, mitä asiakas sanoo ja tekee voi olla ihan kaksi asiaa.
Tämä on nyt elektroniikkapuolelta, mutta kuvastaa jollain tapaa myös brändäystä jne…
Asiakas ostaa supermarketista halvan 200€ kannettavan koneen, jossa on jatkuvasti ongelmia. Tarvitsee toimittaa laite huoltoon ja sieltä tulee uusi laite, jossa kanssa on vähän ajan päästä ongelmia tai heti kun sen paketin avaa. Kone on hidas kuin etana ja näytön kuva ei ole niin hyvä kuin applen tuotteissa. Vuoden tuota rumbaa sitten tehneenä, asiakas sanoo, että helvetti mä ostan sitten applen, niissä ei ole ongelmia. Menee sitten kauppaan ja maksaa siitä kannettavasta 2000€. Kehuu sitten ihmisille, kuinka nopea ja hyvä näyttö siinä on, jne… ostetaan aluksi paskaa markettikonetta jonka jälkeen sitten ostetaan ”se parempi” kone, joka sitten kanssa osoittautuu pikkuhiljaa vialliseksi ja kalliiksi ylläpitää. Mutta ei olla valmiita maksamaan siitä ei apple koneesta 2000€, jolla olisi saanut tehokkaamman jne. olevan koneen…
Tai pöytäkonepuolelta. Tehdään räätälöity keskusyksikkö. Siinä sitten asiakas valittaa, että kun applellä on niin hyvät värit ja kuvat näytöissä, että ei näissä PC koneissa sellasia ole. Sitten kun selittää asiakkaalle, että itse asiassa, olisi tarjota samanlaista näyttöä 500€ ja sitten vielä parempaa näyttöä olisi tuossa 800€. Koneen hinta olisi vielä paljon alhaisempi kuin sen imacin, ja olisi monta kertaa tehokkaampikin, ja kun applen puolelle ei saanut kyseistä tarvittavaa ohjelmaa… asiakas olisi muuten ostanut sen mackin, juurikin sen näytön takia. Tässä kohtaa asiakas sitten rupeaa miettimään ja toteaa sitten, että kyllä mä taidan sittenkin mennä tuolla 99€ näytöllä. Omena siis onnistunut markkinoimaan mielikuvaa tuotteesta hyvin. Kyseisessä tuotteessa ei ole haittaa yhtään, että se 500€ näyttö maksoikin 1000€, mutta sitten tyydytään siihen 99€ tuotteeseen.
Tai puhelinkauppa, jossa operaattorit myyvät tuotetta tappiolla, jolla saadaan asiakas sitoutettua muutamaksi vuodeksi. Koeta siinä sitten tehdä kauppaa… ja kun asiakas on sitä mieltä, että puhelimissa on hirvittävän hyvät katteet… 
Verkkokaupalla sinänsä on nyt paremmat mahdollisuudet, kun ei ole sitä kivijalkamyymälän järeitä kustannuksia, jossa asiakas käy sovittamassa tuotetta ja tilaa sen jälkeen tuotteen halvemmalla netistä.

ja suomen nykyinen yrittäjän verotus voi olla kanssa yksi ongelma. Onko järkevämpää perustaa yritys viroon ja toimia sitä kautta…
kaikenlaisia haasteita on yrityksen perustamisessa ja johtamisessa, sekä siinä, että sieltä saa elantonsa.
Ei auta yhtään, että verkkokauppa jätti amatsooni avasi tänään ruotsin pisteen, kaikkia tuotteita ei toimiteta suomeen ainakaan vielä ja valikoima on aikas niukka. ei ollut edes amatsoonin omia tuotteitta saatavilla, mutta tulee varmana muuttumaan lähiaikoina. Mutta tämän kaltaiset jätit luovat kanssa haasteita, joihin pitää myös varautua.
Suomihan on markkina-alueena aika pieni ja kakun jakajia on paljon.
Mutta yksi vaihtoehto voi olla myös, että erikoistuu johonkin pieneen osa-alueeseen tai ryhmään. Mutta riittääkö siellä taas sitten mahdollisia asiakkaita on kanssa se ainainen kysymys.
Vaikeita asioita päätettäväksi… toivottavasti tästä hieman sekavasti kirjoituksesta on apua



LehA

Vs: Verkkokaupan perustaminen
« Vastaus #5 : 29.10.2020, 00:13 »
Ykkösenä on laatu, sitten kakkosena alhainen hinta ja laaja valikoima.
Yleensä asiakas sanoo toista kysyttäessä, ja toimii toisin ostaessaan. Halpaa ja hyvää kaikki haluaa, yleensä sen vuoksi sitten sortuvat ostamaan halpaa, ja valittavat miten taas myytiin huonoa. Samalla ovat itse jättäneet sen viereisen hyllyn laatutuotteen ostamatta hinnan vuoksi.

Verkkokaupan kuvien ja kuvauksien perusteella on usein vaikea saada selvää, miten jossakin tuotekategoriassa eri hintaluokkien tuotteet eroavat toisistaan - varsinkin sellaisissa ryhmissä joissa lähes saman näköisiä tuotteita on useampia. Niinpä olen itse yleensä ostanut samankaltaisista tuotteista keskihintaisen vaihtoehdon toivoen, että se olisi "riittävän" hyvä.
Toisinaan näin onkin, mutta välillä on tullut hutiostoksiakin, esimerkkinä vaikka kangashuppu joka oli kaulaosaltaan niin pieni, että se repesi sitä päähän vetäessäni.
Arvokkaampia tuotteita taas harvemmin tilaan ilman että pääsen sellaisen jossakin näkemään, ja mielelläni maksaisinkin näkemisen ilosta hieman ylimääräistä.