Baarin kannatusmaksut
No joo oli kyllä kieltämättä aika kökkö ja harkitsematon heitto multa, enkä nyt oikeesti aatellutkaan että baarin ylläpito olis semmoinen kultakaivos mistä maksettais minkään moderaattoriarmeijan palkkoja. Ja ei ollut tosiaan myöskään tarkoitus millään tavalla vihjailla mistään rahahämäryyksistä, joten vilpittömät pahoitteluni. Arvostan hyvinkin suuresti että meillä on tämmöinen paikka missä voi vaihtaa ajatuksia kanssaharrastajien kanssa, ja tosi ikävä kuulla että tili jäi pakkasen puolelle. Ei kai se auta kun päivittää vaan takas kolmen kimppaan.
Epäilen hieman, että tätäkin vastausta saattaa joku lukea kuin piru raamattua, mutta silläkin riskillä: jos kykenee rakentavasti ja yleisellä tasolla puhumaan siitä, miten foorumin viihtyisyyttä parantamaan, siinä kohdin voi mainita myös moderoinnin.
Lainaus käyttäjältä: lemmikki - 28.10.2020, 18:15Epäilen hieman, että tätäkin vastausta saattaa joku lukea kuin piru raamattua, mutta silläkin riskillä: jos kykenee rakentavasti ja yleisellä tasolla puhumaan siitä, miten foorumin viihtyisyyttä parantamaan, siinä kohdin voi mainita myös moderoinnin. - Olisi mukavaa lukea enemmän dialogia, joka pyrkii yhteisymmärrykseen vs. argumentointiväittelyä vs. kinastelua. En tiedä, tukeeko itse asiassa jo nykyinen aluejako tätä tehtävää jollain lailla (esim. VIP-tilan kinkyt pohdinnat kuulostaa dialogiin kutsulta). - Toivoisin, että sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen suhteen esim. yleisimmät slurrit/haukkumasanat ja patologisointi kiellettäisiin. Olemme kuitenkin seksuaalisuus-aiheisella foorumilla ja vuosi on 2020. - Yhdessä paikassa, jossa olen, on sääntönä olettaa hyvää tahtoa muilta ihmisiltä. Siellä se toimii mielestäni hyvin, mutta se yhteisö onkin varsin pieni. En tiedä, miten saisi jotain samankaltaista tänne.Siinä aamun 2 sentin ajatukset. En välttämättä jaksa tulla tähän ketjuun tästä asiasta tämän enempiä keskustelemaan.
- Olisi mukavaa lukea enemmän dialogia, joka pyrkii yhteisymmärrykseen vs. argumentointiväittelyä vs. kinastelua. En tiedä, tukeeko itse asiassa jo nykyinen aluejako tätä tehtävää jollain lailla (esim. VIP-tilan kinkyt pohdinnat kuulostaa dialogiin kutsulta). - Toivoisin, että sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen suhteen esim. yleisimmät slurrit/haukkumasanat ja patologisointi kiellettäisiin. Olemme kuitenkin seksuaalisuus-aiheisella foorumilla ja vuosi on 2020. - Yhdessä paikassa, jossa olen, on sääntönä olettaa hyvää tahtoa muilta ihmisiltä. Siellä se toimii mielestäni hyvin, mutta se yhteisö onkin varsin pieni. En tiedä, miten saisi jotain samankaltaista tänne.Siinä aamun 2 sentin ajatukset. En välttämättä jaksa tulla tähän ketjuun tästä asiasta tämän enempiä keskustelemaan.
Yhteisössä laaditaan hyviä, perusteltuja ja tiukkoja etikettisääntöjä bileisiin ja miitteihin. Tavoitteena on, että siellä olisi kaikilla turvallinen olo ilmaista itseään hyvin henkiökohtaisella ja intiimillä tavalla.Miksi tämä ei onnistu, tai vaihtoehtoisesti: miten se onnistuisi foorumilla?Tämä on jotenkin hämmentävä juttu tällaisen uuden foorumilaisen näkökulmasta. Tässä keskustelussa on ihan hyviä ideoita. Voisiko tänne muodostaa turvallisen tilan ja rajoittamattoman tilan? Voisiko olla selkeämpi etiketti eri alueilla? Esim jos kolumnialueella on tarkoitus, että kolumnistit kirjoittavat avoimesti hyvin henkilökohtaista asioista, niin sitten pidetään tiukempi roti niiden kommentoinnissa.
Mä olen useamman kerran ehdottanut, että perustakaa foorumille "war zone".