Baarin kannatusmaksut
,,,Tää rautalangattomuus on oikeasti tosi iso asia keskustelemisesta tykkäävälle ihmiselle! Mulla kokemusta pitkästä suhteesta jossa abstrakteista asioista keskustelu(yritys) päätyi yleensä siihen että toinen puhui aidasta, toinen aidan seipäästä. .....Minäkin samaa mieltä että akateemisuutta enemmän painaa yleissivistys ja mielenkiinto asioita kohtaan. Toki sitten kun keskusteluissa vedotaan tutkimustuloksiin niin on myös kiva jos molemmat keskustelijat ymmärtävät jotain tieteen tekemisen perusteista.
Mulla oli kaveri, jonka ÄO oli 168. Teki vasemmalla kädellä hanttihommia tietokoneiden parissa kolmen hengen edestä ja oli 25 vuotta putkeen kännissä yötä päivää joka päivä. Kiskoi itsensä kuiville ja muutaman kuukauden kuluttua tappoi itsensä. Luulen ettei jaksanut tyhmien ihmisten seuraa.
Eiköhän siirrytä vähitellen siihen matriarkaattiin; tää länsimainen patriarkaatti on siis niin nähty, ja huonoksi todettu, kuten Laasanenkin vinkuu.Mallia vaikka tuolta mosuilta vähän soveltaen:http://areena.yle.fi/tv/1910453
Mitä hyötyä korkeasta ÄO:stä, jos sitä ei osaa käyttää.
Mitä älykkyysosamäärään tulee niin kovin on länsimainen, ja kulttuurisidonnainen sekin. Ja kapeasti ihmistä määrittelevä. En ole varma, mutta käsittääkseni sosiaalista älykkyyttä on aika vaikea (mahdoton?) toistaiseksi edes mitata millään testeillä. jos jollain on tästä parempaa tietoa niin mielelläni kuulen.
Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 12.06.2013, 22:51Mitä älykkyysosamäärään tulee niin kovin on länsimainen, ja kulttuurisidonnainen sekin. Ja kapeasti ihmistä määrittelevä. En ole varma, mutta käsittääkseni sosiaalista älykkyyttä on aika vaikea (mahdoton?) toistaiseksi edes mitata millään testeillä. jos jollain on tästä parempaa tietoa niin mielelläni kuulen.Tämä on niin totta. Muutaman tapauksen tiedän, jossa ihan fiksusta ihmisestä tulee täysi idiootti, kun saa tietää oikeudestaan mensan jäsenyyteen. Tai oikeammin, sen mensan jäsenyyden jälkeen.Älykkyys on seksikästä, jos sen mukana seuraa utelias ja avoin ihminen, joka uskoo sekä itseensä että muihin ihmisiin.
Lainaus käyttäjältä: balthazar - 13.06.2013, 18:01Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 12.06.2013, 22:51Mitä älykkyysosamäärään tulee niin kovin on länsimainen, ja kulttuurisidonnainen sekin. Ja kapeasti ihmistä määrittelevä. En ole varma, mutta käsittääkseni sosiaalista älykkyyttä on aika vaikea (mahdoton?) toistaiseksi edes mitata millään testeillä. jos jollain on tästä parempaa tietoa niin mielelläni kuulen.Tämä on niin totta. Muutaman tapauksen tiedän, jossa ihan fiksusta ihmisestä tulee täysi idiootti, kun saa tietää oikeudestaan mensan jäsenyyteen. Tai oikeammin, sen mensan jäsenyyden jälkeen.Älykkyys on seksikästä, jos sen mukana seuraa utelias ja avoin ihminen, joka uskoo sekä itseensä että muihin ihmisiin.Se mun kaveri meni kaverinsa houkuttelemana niihin testeihin - ja kännissä, kuinkas muuten. Se houkuttelija ei päässyt Mensaan, kaveri ei halunnut eikä koskaan ollut jäsen.
Nuo ovat kyllä karkeita yleistyksiä. Kyllähän miehet saattavat ulkonäköä katsella (mitäs muuta), mutta jos pitäisi aikaa yhdessä viettää niin ainakin minulla kyllä tulee tyhjäpäisyydestä hyvin nopeasti kuppi täyteen. Siinä ulkonäkökriteerit jäävät kirkkaasti kakkostilalle.
Lainaus käyttäjältä: Fixx - 12.06.2013, 19:21Nuo ovat kyllä karkeita yleistyksiä. Kyllähän miehet saattavat ulkonäköä katsella (mitäs muuta), mutta jos pitäisi aikaa yhdessä viettää niin ainakin minulla kyllä tulee tyhjäpäisyydestä hyvin nopeasti kuppi täyteen. Siinä ulkonäkökriteerit jäävät kirkkaasti kakkostilalle.Minun pääasiallinen pointti tuossa, jota kommentoit olikin se, että ulkonäön saa kuntoon, mutta tyhjäpäisyyttä ei. Nyt tietenkin joku kommentoi, että koulutusta voi hankkia. Kuitenkin on niin, että koulunpenkkiä voi istumalihaksilla kuluttaa vaikka 20 vuotta ja saada jotkut paperitkin, mutta ei se välttämättä fiksuutta todista.