Baarin kannatusmaksut
Morgul, anna tulla jungia vaan Voiko noi lähestymistavat yhdistää sillai, että vasemman käden polun (minulle melkein täysin verias juttu, kiitos linkistä!) saatana kuvaa semmoista arkkityyppiä, mikä moni (ainakin minä) tukahduttaa? Liittyykö siihen sadismi?
Lainaus käyttäjältä: KiharaKettu - 03.11.2020, 21:05Morgul, anna tulla jungia vaan Voiko noi lähestymistavat yhdistää sillai, että vasemman käden polun (minulle melkein täysin verias juttu, kiitos linkistä!) saatana kuvaa semmoista arkkityyppiä, mikä moni (ainakin minä) tukahduttaa? Liittyykö siihen sadismi?Eiköhän aika moni joo pyri tukahduttamaan itsessään saatanaa eli nautinnonhakuisuutta, itsenäistä ajattelua ja pyrkimystä äärimmäiseen itsenäisyyteen.Sadismi on iian monitahoinen juttu mun analysoitavaksi koska itse olen vain master.
Lainaus käyttäjältä: Morgul - 08.11.2020, 22:51Lainaus käyttäjältä: KiharaKettu - 03.11.2020, 21:05Morgul, anna tulla jungia vaan Voiko noi lähestymistavat yhdistää sillai, että vasemman käden polun (minulle melkein täysin verias juttu, kiitos linkistä!) saatana kuvaa semmoista arkkityyppiä, mikä moni (ainakin minä) tukahduttaa? Liittyykö siihen sadismi?Eiköhän aika moni joo pyri tukahduttamaan itsessään saatanaa eli nautinnonhakuisuutta, itsenäistä ajattelua ja pyrkimystä äärimmäiseen itsenäisyyteen.Sadismi on iian monitahoinen juttu mun analysoitavaksi koska itse olen vain master.Minä hyväksyn Nietzschen monilta osin, mutta tahto valtaan on korvautunut tahdolla ymmärrykseen ja etiikkaan. Ja siinäkin olen samaa mieltä hullun Friedrichin kanssa, että nautinnonhalu ei ole itsessään kovin ideaalinen päämäärä. Itsenäinen ajattelu on tietysti yksilöllisyyden perusta, mutta on vaikea nähdä mitä olisi äärimmäinen itsenäisyys, jonkinlaista solipsismia? En halua olla itsenäinen lapsistani esimerkiksi - ja aina on vaarana rakastua, jolloin menetän täydellisen itsenäisyyteni jonkun toisen henkilön suhteen.Enkä halua tällä mitenkään etsiä riidanaiheita, mutta vain kommentoida omista lähtökohdistani - emme välttämättä pohjimmiltaan ajattele kovin erilaisesti, ja nuo ovat mielenkiintoisia pointteja.
Joihinkin ihmisiin on leikkiessä syntynyt sen kaltainen yhteys, että kokemus on tuntunut jopa henkiseltä kokemukselta. Siinä ollaan jotenkin niin yhtä ja samaa energiaa. En osaa sanottaa sitä tuntemusta tarkemmin, mutta olen kokenut ne hetket meditatiivisiksi ja "syviksi". Mennään ikään kuin jollekin ihan toiselle tasolle. Mulle seksuaalisuus kuuluu siis ajoittain henkisyyteen, mutta se riippuu siitä toisesta osapuolesta menäänkö henkiselle puolelle vai ei. Hengellisyys taas ei kuulu mun maailmaan laisinkaan.
Mietin itseasiassa tänään et ois tehny tosta langan et onko porukalla kokomuksia siitä miten esim. edgaus vaikuttaa unimaailmaan.
Hmm. Mielenkiintoista keskustelua.Mä löysin tantrisen seksin vahingossa exäni kanssa. Ihmetellessämme voimakkaita henkiseksikin luokiteltavia kokemuksia, löysin tantrisen erotiikan. Luin pari kirjaa ja kävimme läpi energiankierrätys- ja siemensyöksytön orgasmi yms. harjoituksia niissä onnistuen. Yhteyden ja rakkaudellisuuden sekä egon katomaisen kokemuksissa pitkissä tantrisissa sessioissa oli samoja piirteitä mitä olen kokenut muutamia kertoja muutoin esim. paastotessa tai meditatiivisen mekaanista työtä tehdessä.
Kuulin itse asiassa eilen uskontotieteen luennolla suomalaisesta pienimuotoisesta tutkimuksesta kinkyjen henkisistä / mystisistä kokemuksista. Pitäisi kaivaa esiin, jos löydettävissä. Olikohan kandityö eli aika suppea. Tavattoman mielenkiintoinen aihe kyllä. Jokuhan voisi väsätä halutessaan aiheesta gradun / väikkärin leimautumisen riskillä. Sä olisit sit loppuelämäsi kinkytohtori.
Lainaus käyttäjältä: Kouluttaja - 03.11.2020, 21:36Mietin itseasiassa tänään et ois tehny tosta langan et onko porukalla kokomuksia siitä miten esim. edgaus vaikuttaa unimaailmaan.On kokemusta, eron jälkeen en kolmeen kuukauteen hareastanut seksiä millään muotoa, karsin kaiken siihen viittaavaakin pois elämästä. Noh, keho teki tästä omat johtopäätökset ja laukeili unessa. Oli metka tunne herätä huohottaen orgasmin kourissa.
Samaa mieltä.Seksi muutenkin monelle ei meditaatiota/mindfullnesia harrastavalle se helpoin kosketuspinta meditatiiviseen/flow tilaan mun mielestä.Ja sit kun mietitään et mitä jooga on, ni seksin sulkeminen siitä pois on mun mielestä aika turhaa ja tylsää.Jooga on yhtymistä kaikkeen.Tää on sanan merkitys itselle ja monelle muulle.Ja ole hyvä