Baarin kannatusmaksut
"– Hän oli 18-vuotias ja tuli kotiini jatkoille kaverinsa kanssa. - - Selvästikin tämä nainen oli tottunut olemaan vain esine ja tuottamaan poikaystäville nopeaa mielihyvää."
Vitut ole oma syy. Piste.
Älä pane lapsiaViime viikolla Iltalehti uutisoi Wallu Valpion elämäkerrasta. Olin oksentaa, kun luin Valpion niin sanotusta salarakkaasta kertovan poiminnan: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/32ad79d6-8dd9-4dc1-808f-57854fee9a6e. Kyseinen juttu kun julkaistiin sangen kyseenalaisella tavalla, näennäisen neutraalissa sävyssä eteenpäin kertoen. Aivan kuin seuraavanlainen lausunto olisi ok ja pelkästään herkullisella tavalla kohahduttava:"– Hän oli 18-vuotias ja tuli kotiini jatkoille kaverinsa kanssa. - - Selvästikin tämä nainen oli tottunut olemaan vain esine ja tuottamaan poikaystäville nopeaa mielihyvää."Tuolloin 38-vuotias Valpio näki, että tämä oli hyvä, ja aloitti "naisen" kanssa intohimoisen valta-asetelmilla leikittelevän seksisuhteen. Näin Iltalehden poiminta antaa sen kummemmin kyseenalaistamatta ymmärtää. Helevetin hyvin kulttuurinen koulinta kieltämättä toimii, kun 18-vuotiaana ollaan jo naisia, jotka vankalla kokemuksella osaavat olla pelkkiä panoleluja.Tämä journalistinen rimanalitus sai minut pohtimaan seksuaalihistoriaani. Sitä, miten minäkin olin opetellut tyydyttämään miehiä mahdollisimman hyvin ja aiheuttamatta ikäviä vastuuntunnontuskia heille. Ei, kukaan yksittäinen ihminen ei pakottanut eikä painostanut. Mutta se ei tarkoita sitä, että olisin oikeasti halunnut sellaista. Se oli silti varmin tapa lunastaa nopeaa hyväksyntää, ja sitäkös nuori ihminen eniten maailmassa janoaa. Kirjoittaja: pikkusisko
Lakiin on kirjattu suojaikärajaksi 16.
En sanoisi tuntematta asiallisen oloista setämiestä, jolla on d/s suhde ikäiseeni tai nuorempaan sub naiseen saalistajaksi. Mutta olen sitä mieltä, että nuoresta neitokaisesta haaveilevat vanhemmat miehet eivät ainakaan vahingoittaisi itseään mitenkään tarkastelemalla terveellä mielenkiinnolla mitä siellä halun takana piileekään.
Tämä kolumni jännitti minua enemmän kuin mikään kirjoittamani, enkä oikein tiennyt miksi. Näitä kommentteja lukiessani luulen sen johtuneen siitä, että tällä kertaa minä tosiaan yritän kääntää valtavaa valtamerilaivaa omalla naurettavalla painollani.
Tuo hyväksikäyttö ja raiskaus on myös itselleni tuttua nuoruudesta. En oikeasti edes ymmärtänyt tulevani raiskatuksi, koska kukaan ei pidellyt veistä kurkullani. Oloni oli epämukava ja olisin halunnut olla jossain muualla, mutta kukaan ei ollut opettanut minulle miten sanotaan ei.
Saman ilmiön huomaa myös satunnaisesti erinäisillä punaisilla matoilla. Todella usein kuuluisilla vanhemmilla miehillä on käsipuolessaan hyvin nuoria kauniita naisia. Tästä tulee pakostakin olo selkeästä ilmiöstä. En tiedä onko näille se nuori, usein mallina työskentelevä nainen, joku statussymboli, kuten tietty auto tai kello. Vai onko kyse siitä, että nämä naiset on helppo maalata onnen onkijoiksi jos homma päättyy ikävästi. Ja heillä on usein heikompi asema tuoda oma näkemyksensä esille kuin suhteen miesosapuolella.
Luin tuon Valpion muistelmia käsittelevän jutun, kiitos linkistä.Ottamatta nyt yksityiskohtaisemmin kantaan Valpion suhteeseen ja sen eettisyyteen, haluan todeta, että mielestäni olet poiminut kolumniin lainauksen jutusta vähän "cherry picking" -tekniikalla, siis rajaamalla lainausta niin, että se puoltaa argumenttiasi paremmin.
Itse ajattelen asian niin, että setämiesten sheimaamisen sijaan (sitä sheimaamista en tässä kolumnissa nähnyt) on tärkeämpää kasvattaa tyttäret niin että he osaavat sanoa ei silloin kun on sen hetki.
Lainaus käyttäjältä: IlonaSinulle - 11.10.2020, 20:28Itse ajattelen asian niin, että setämiesten sheimaamisen sijaan (sitä sheimaamista en tässä kolumnissa nähnyt) on tärkeämpää kasvattaa tyttäret niin että he osaavat sanoa ei silloin kun on sen hetki.Ditto.Tai minun mieleisekseni täsmennettynä: Että kenenkään suoranaisen sheimaamisen sijaan seksuaalikasvatus kotona ja koulussa ohjaisi kaikkia ihmisiä tutkimaan suostumusta, omia motiiveja ja haluja, tarpeita ja rajoja. Että ihmisiä kasvatettaisiin kommunikoimaan rajoja ja suostumusta ja haluja, kysymään niitä toiselta, perustelemaan omia ajatuksiaan ja ottamaan vastaan toisen ajatuksia uteliaana ja kunnioittaen. Sukupuoleen, suuntautumiseen tai ikään katsomatta.