Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: AinaIhana - 15.10.2020, 10:59Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 14.10.2020, 23:39 Ja jos toisella kokemusta ihmissuhteista on hyvin vähälti, vetovastuu nyt vain lankeaa kokeneemmalle.Vitut lankea. Piste.Se on juuri näin. On todella väärin kaikkia kohtaan esittää ajatusta että jos on nuori ja kokematon ei ole omista tekemistään vastuussa, vaan voi perseillä mielinmäärin ja kun on aikansa perseillyt, voikin sitten näppärästi uhriutua ja syyttää muita, tai oikeastaan miehiä koska näitten toksisten feministien teorioitten mukaan naisissahan ei mitään vikaa voi olla vaikka olisivat aikuisia, omista tekemisistä.
Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 14.10.2020, 23:39 Ja jos toisella kokemusta ihmissuhteista on hyvin vähälti, vetovastuu nyt vain lankeaa kokeneemmalle.Vitut lankea. Piste.
Ja jos toisella kokemusta ihmissuhteista on hyvin vähälti, vetovastuu nyt vain lankeaa kokeneemmalle.
Nuorten miesten oli makea jäädä kotipaikkakunnalle syrjäytymään, kun Corolla kulki ja pikkupillua piisasi.
Minusta se tuntui pahalta, ja olin kavereistani huolissani. Olihan ilmiselvää, että heitä käytettiin hyväksi, mutta mitään ei voinut tehdä, "koska ne itse halusivat". Samaan aikaan harrastin seksiä milloin kenenkin pari vuotta vanhemman jannun kanssa (ikäiseni pojathan olivat vielä lapsia).
...aloin pitää kunnia-asianani olla tyttö, joka haluaa vaan panna, ja jonka kanssa ei seksin takia tarvitse alkaa olemaan.
Kuvittelin sellaisen seksuaalikäyttäytymisen olevan oikeuteni ja olin uhmakkaasti siitä ylpeä.
Helevetin hyvin kulttuurinen koulinta kieltämättä toimii, kun 18-vuotiaana ollaan jo naisia, jotka vankalla kokemuksella osaavat olla pelkkiä panoleluja.
Ei, kukaan yksittäinen ihminen ei pakottanut eikä painostanut. Mutta se ei tarkoita sitä, että olisin oikeasti halunnut sellaista.
Tuolloin päädyin myös vastaavaan tilanteeseen kuin yläasteella, kauhistelemaan sivusta, miten montakymmentä vuotta vanhemmat alistivat minua vielä vuosia nuorempia tyttöjä seksuaalisesti, ottaen heidät omistukseensa rinta rottingilla kun niin norjaa lihaa oli irronnut.
Mikä homma ylipäätään on, että tyttöjen teini-ikäisyyttä seksualisoidaan jatkuvasti pätkääkään kursailematta?
...onhan se nyt vain ihan tähtitieteellisesti todennäköisempää, että suurella ikäerolla nipinnapin täysi-ikäiseen on väärällä tavalla väliä. Ettei toisella ole puhtaat jauhot pusseissaan, eikä toinen puolestaan sitä lähtökohdistaan näe tai pysty käsittelemään.
Ja onkohan noin, että nuoriin tyttöihin mieltyneet malttaisivat aina edes sitä alemman suojaikärajan täyttymistä odotella? Ilmeisesti ei: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/034aee4f-404d-4933-9c95-868e46d9e18e.
Yksittäistapaus toki varmasti. Aivan kuten kaikki ne kerrat, jolloin jossain pikkupitäjässä tuore yläasteelainen avaa vänkärin oven ja astuu kyytiin.
Kauheesti höpöhöpöä siitä, että jollakulla olis joku vastuu.Vaan kun ei ole.Laillisesti nussittavissa olevat ovat nussittavissa.Moraaliset näkökannat ja moraalista välittäminen on ihan jokaisen oma valinta.
Jos haluaa valtaa, se tuo mukanaan vastuuta. Lakiteksti ei varmaan tunnista D/s suhdetta yhtään minään, joten käräjäoikeudessa pätevistä vastuista tässä ei varmaan puhuta, vai mitä.
Moraali ei ole jokaisen oma valinta, vaan yhteisiä käsityksiä siitä mikä on oikein ja väärin. Moraaliset käsitykset vaihtelee yksilöstä toiseen, ja siksi meillä on laki joka rajaa moraalin ääripäät. Mutta lain rajojen sisällä voidaan keskustella siitä, mikä on moraalisesti oikein. Ja siitä tässä on mielestäni kyse.
Tai sitten ihmiset odottavat keskustelunaloittajan haluavan käydä keskustelua asiasta.
Mikä tässä vääntämisessä on pointtina?
Selväksi on jo tullut että erimielisyyttä on, mutta tarvitseeko siitä tehdä elämänsisältö itselleen.
Heii.. haastetaan meidät:Mitä sen vanhemman tai kokeneemman olisi hyvä ottaa huomioon, millaisilla asioilla voisi varmistaa että suhteeseen ollaan lähdössä tietoisesti ja terveellä pohjalla? Miten varmistaa uuden tyypin kohdalla, ja millaisia asioita voisi kysyä itseltään?Miten, siis oikaasti MITEN, me yhteisönä voidaan puuttua. Konkreettisesti.
Ihan tälleen neljääkymppiä lähestyvänä setämiehenä, joka vehtaa aika usein itseään toistakymmentä vuotta nuorempien naisten kanssa, en löytänyt kolumnista ensimmäistäkään syytöstä itseäni kohtaan. Kyllä, olen joskus mokannut noita suhteita ja sessioita, ja tiedän että joillakuilla on jäänyt paha mieli kanssakäymisestä minun kanssani, mutta siltikään en saa luettua pikkusiskon tekstiä niin, että kokisin huonoa omatuntoa. Tunnistan kyllä, että itsellänikin on joissain asioissa tämän suhteen parantamisen varaa, mutta sitä väitettyä miesvihaa en löydä millään suurennuslasilla.Olen omakohtaisesti nähnyt ja kokenut, miten nuoren ja kokemattoman ihmisen kanssa on helppo päätyä manipuloimaan ja taivuttelemaan toista ihan huomaamattaan. Olisi älyllisesti epärehellistä väittää, että olen tällaiselle immuuni, koska minullakin on tarpeeni ja ne väistämättä ohjaavat toimintaani. Elämänkokemus tuo mukanaan taitoja, joita 20-vuotiailla harvemmin on, ja niitä taitoja on turhan helppo väärinkäyttää tiedostamattaan. Väitän jopa, että useimmat eivät ole edes selvillä siitä, että he ovat tällaisia taitoja matkan varrella kartuttaneet, jolloin on helppo väittää, että tasaveroiset ihmisethän tässä neuvottelevat.Laillista edesvastuuta tuo ei toki muuta, mutta omaan moraalikäsitykseen kuuluu ottaa huomioon se, että kaikilla ei ole samoja eväitä elämään.