Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: stoge - 26.07.2020, 19:21Voisko joku nyt kädestä pitäen kertoa vanhalle että , millainen on tasavertainen / tasa-arvoinen D/s suhde ? Ja toiseksi, mistä saa niitä kristallipalloja joilla selviää "mitä toi niiqu ihan oikeesti tarkottaa kun sanoo jotain muuta?" dilemma ? Tottahan toki voi. Kyse on neuvottelutilanteen ja sessioinnin ulkopuolisesta tasavertaisuudesta. Siitä, että dominoivaa ei dominoi neuvottelua. Saitko kiinni? Toki 24/7-suhteissa eri juttu, mutta silloinkin neuvotteluiden on oltava valtasuhteiltaan tasavertaiset tai painostamattomat.
Voisko joku nyt kädestä pitäen kertoa vanhalle että , millainen on tasavertainen / tasa-arvoinen D/s suhde ? Ja toiseksi, mistä saa niitä kristallipalloja joilla selviää "mitä toi niiqu ihan oikeesti tarkottaa kun sanoo jotain muuta?" dilemma ?
Lainaus käyttäjältä: tähkäpää - 26.07.2020, 19:27Lainaus käyttäjältä: stoge - 26.07.2020, 19:21Voisko joku nyt kädestä pitäen kertoa vanhalle että , millainen on tasavertainen / tasa-arvoinen D/s suhde ? Ja toiseksi, mistä saa niitä kristallipalloja joilla selviää "mitä toi niiqu ihan oikeesti tarkottaa kun sanoo jotain muuta?" dilemma ? Tottahan toki voi. Kyse on neuvottelutilanteen ja sessioinnin ulkopuolisesta tasavertaisuudesta. Siitä, että dominoivaa ei dominoi neuvottelua. Saitko kiinni? Toki 24/7-suhteissa eri juttu, mutta silloinkin neuvotteluiden on oltava valtasuhteiltaan tasavertaiset tai painostamattomat.Juu toki. Dominoiva ei saa dominoida paitsi kun on suvaittavaa, että dominoiva dominoi jolloin kyse ei ole dominoinnista.Mutta joo, mitäpä näistä, oon vaan liian vanha ja oldschool nykymalleihin.
Lainaus käyttäjältä: stoge - 26.07.2020, 21:05Lainaus käyttäjältä: tähkäpää - 26.07.2020, 19:27Lainaus käyttäjältä: stoge - 26.07.2020, 19:21Voisko joku nyt kädestä pitäen kertoa vanhalle että , millainen on tasavertainen / tasa-arvoinen D/s suhde ? Ja toiseksi, mistä saa niitä kristallipalloja joilla selviää "mitä toi niiqu ihan oikeesti tarkottaa kun sanoo jotain muuta?" dilemma ? Tottahan toki voi. Kyse on neuvottelutilanteen ja sessioinnin ulkopuolisesta tasavertaisuudesta. Siitä, että dominoivaa ei dominoi neuvottelua. Saitko kiinni? Toki 24/7-suhteissa eri juttu, mutta silloinkin neuvotteluiden on oltava valtasuhteiltaan tasavertaiset tai painostamattomat.Juu toki. Dominoiva ei saa dominoida paitsi kun on suvaittavaa, että dominoiva dominoi jolloin kyse ei ole dominoinnista.Mutta joo, mitäpä näistä, oon vaan liian vanha ja oldschool nykymalleihin. Juuri niin. Dominoiva dominoi tasan tarkkaan tilanteessa, jossa se on aidosti konsensuaalista. Enempää en provoosi viitsi vastata
Ikävää jos näkemyserot nähdään provokaationa, sitä tää ei ollut.Mä en itse miellä dominointia millään lailla tasa-arvoisena.Mä näen asian niin, että dominoiva tekee asioita oman mielensä mukaan ja alistuvalla / alistettavalla on oikeus näistä asioista kieltäytyä esim. sessioidessa turvasanaa käyttämällä tai vetäytymällä kokonaan pois dominoivan vaikutuspiiristä.Dominointi saattaa toki laajempana käsitteenä muuttua manipulaatioksi tai kusipäisyydeksi.Tälle tuskin on minkäänlaista yleispätevää määritelmää, että mikä on oikein tai väärin. Asia määrittynee aina tapauskohtaisesti.
Lainaus käyttäjältä: tähkäpää - 26.07.2020, 19:27Lainaus käyttäjältä: stoge - 26.07.2020, 19:21Voisko joku nyt kädestä pitäen kertoa vanhalle että , millainen on tasavertainen / tasa-arvoinen D/s suhde ? Ja toiseksi, mistä saa niitä kristallipalloja joilla selviää "mitä toi niiqu ihan oikeesti tarkottaa kun sanoo jotain muuta?" dilemma ? Tottahan toki voi. Kyse on neuvottelutilanteen ja sessioinnin ulkopuolisesta tasavertaisuudesta. Siitä, että dominoivaa ei dominoi neuvottelua. Saitko kiinni? Toki 24/7-suhteissa eri juttu, mutta silloinkin neuvotteluiden on oltava valtasuhteiltaan tasavertaiset tai painostamattomat.Krhm... 24/7 suhteessa oletusarvona on se, että valtasuhde ei koskaa ole tasavertainen. Siksi se vaatii erityisen paljon juuri dominoivalta, ettei tule ylilyöntejä.Näkisin, että jos D/s-suhteessa subi kovasti haluaa neuvotella (tyyliin ihan jokaisesta asiasta), niin se herkästi tulkitaan Dominoivan puolelta topping from the bottom- tyyliseksi käytöksesi (jos kyseessä on oikeasti dominoiva D, eli kyseessä ei ole D joka piiskaa ja käskyttää vain saadakseen pillua/munaa). Neuvottelut on tärkeitä, turvasana on tärkeä, sillä D/s suhteessa ei ole millään tavoin kyse tasa-arvosta.Edit. Typo.
Lainaus käyttäjältä: stoge - 26.07.2020, 21:48Ikävää jos näkemyserot nähdään provokaationa, sitä tää ei ollut.Mä en itse miellä dominointia millään lailla tasa-arvoisena.Mä näen asian niin, että dominoiva tekee asioita oman mielensä mukaan ja alistuvalla / alistettavalla on oikeus näistä asioista kieltäytyä esim. sessioidessa turvasanaa käyttämällä tai vetäytymällä kokonaan pois dominoivan vaikutuspiiristä.Dominointi saattaa toki laajempana käsitteenä muuttua manipulaatioksi tai kusipäisyydeksi.Tälle tuskin on minkäänlaista yleispätevää määritelmää, että mikä on oikein tai väärin. Asia määrittynee aina tapauskohtaisesti.Noh, jos kirjoittaa tahallisen provokatiiviseen sävyyn vastauksensa, se saatetaan tulkita provokaatioksi eikä aidoksi keskusteluksi. Tulkinnalla ei ollut mitään tekemistä eriävän näkemyksen kanssa. Sinä kysyit, minä vastasin ja nimenomaan vastasin neuvottelutilanteesta, sen painostamattomuudesta. Jos halutaan pysyä suostumuksellisen touhun puolella, on painostaminen tavallaan aika inhaa. Se mitä sopimusten sisällä tapahtuu, on sitten toinen juttu.
Ongelma on myös siinä, että usein haitallisia keinoja käyttävät ihmiset eivät tiedosta tekevänsä niin itse. Esimerkiksi huomasin kerran, että D manipuloi (siis yritti), mutta ei hän itse ollut siitä lainkaan tietoinen. Täytyy olla tarkkana. Sekä subin siitä missä on mukana ja mihin suostuu, että D:n siinä, ettei itse lipsahda vaikkapa tuolle em. puolelle. Aivan loistava ketju.