Baarin kannatusmaksut
Minkään tietyn ideologian tai uskonnon kritisoiminen ei pitäisi olla kiellettyä eikä varsinkaan niiden joiden vuoksi ihmisiä tapetaan ja raiskataan.
Jos lukee jotain, mikä vaikuttaa typerältä tai ilkeältä, niin ensin kannattaa varmistaa, onko itse ymmärtänyt kirjoitetun, kuten se on tarkoitettu. Uskallan väittää, että suurin osa netin paskamyrskyistä johtuu tahallisista tai tahattomista väärinkäsityksistä. Hyvinkin samanlaisista taustoista tulevat ihmiset voivat lukea asioita täysin eri näkövinkkelistä ja nähdä sanoilla merkityseroja. Jos paljastuu, että kirjoittaja on tosiaan tarkoittanut sitä, miltä näytti, niin kirjoittikohan niin ymmärtämättömyyttään vai ilkeyttään? Ensin mainittuun auttaa yleensä paremmin ystävällinen valistaminen kuin rähjäys. Eikä todellakaan kannata kuvitella, että koska nyt on vuosi 2020, niin asian X tietäminen on itsestään selvyys. Ei, ei se ole. Jos sitten joku on vittuillut ihan tarkoituksella, niin vastaaminen samalla mitalla on, no, ainakin oikeutettua.
Tätä ei voisi paremmin sanoa. Jos nyt ottaa vaikka 5v taaksepäin, niin kaikki muutos ei todellakaan ole mennyt parempaan suuntaan tänä aikana. On hienoa, että tiedostetaan enemmän asioita ja joissain tapauksissa myös otetaan toisia enemmän huomioon. Mutta se yleinen mielenpahoituskulttuuri, joka on valloillaan kaikkialla netissä, on erittäin raskasta toisinaan. Ei se ainakaan motivoi millään tavoin osallistumaan keskusteluihin, kun jos erehtyy käyttämään väärää termiä, niin on heti joukkolynkkaus käynnissä. Silloin ei kyllä todellakaan oteta toisia tippaakaan huomioon. Vaikka pahoittelisi asiaa, niin anteeksikin on pyydetty väärin. Melkein pelottaa, että mihin tämä nettikäytös on mennyt viiden vuoden päästä.
Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 21.06.2020, 18:05Minkään tietyn ideologian tai uskonnon kritisoiminen ei pitäisi olla kiellettyä eikä varsinkaan niiden joiden vuoksi ihmisiä tapetaan ja raiskataan.Näiden paikka ei mielestäni ole BDSM-aiheisella foorumilla, jos aiheeseen ei ole jotenkin kytketty kinkyyttä mukaan. Ne kriittiset keskustelut voi käydä jossain niille sopivemmilla alustoilla.
Kiitos hyvästä kolumnista! Sain paljon ajateltavaa, ja samaistun moneen asiaan.Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 21.06.2020, 18:05Minkään tietyn ideologian tai uskonnon kritisoiminen ei pitäisi olla kiellettyä eikä varsinkaan niiden joiden vuoksi ihmisiä tapetaan ja raiskataan.Mä olen uskovainen, vähän enemmän kuin tapaluterilainen, niin, että suuntaan kohti teologian opintoja. Olen kristitty, mutta en syyllinen uskontoni nimissä tehtyyn sortoon, syrjintään ja väkivaltaan. Asioihin, joilla ei ole mitään yhteyttä oikeasti uskontoon, vaan uskonnon nimissä tehtyyn hirveään vallankäyttöön.Mun uskoni tai uskontoni ei liity kinkyyteen mihinkään, ja siksi olen Isrikan kanssa samaa mieltä, ettei kristinuskon tai minkään muun uskonnon kritisointi kuulu kinkyfoorumille. Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, mutta olisi kiva, jos ajateltaisiin, miltä itselle tärkeän asian julkinen mollaaminen tuntuu. Mulle kristinusko on tärkeä osa elämää, ja tuntuu pahalta, kun minusta ja monista muista tehdään syntipukkeja joidenkin tuntemattomien henkilöiden tekemien hirmutöiden takia.Siis. Omasta mielestäni netissä pitäisi aina kahdesti miettiä, onko oikeasti jotain tähdellistä sanottavaa. Jos tarkoitus on vaan provosoida tai pahoittaa jonkun mieli, onko se todella tarpeellista? Stylos todella sanoitti monia omiakin tuntojani niin hyvin, että enpä enää keksi mitään sanottavaa. Takki tyhjänä on hyvä olla, kun joku on löytänyt niiden asioiden äärelle, joita itsekin usein pohdin. Kiitos, Stylos!
Stylos todella sanoitti monia omiakin tuntojani niin hyvin, että enpä enää keksi mitään sanottavaa. Takki tyhjänä on hyvä olla, kun joku on löytänyt niiden asioiden äärelle, joita itsekin usein pohdin. Kiitos, Stylos!
Lainaus käyttäjältä: Rosaline - 22.06.2020, 16:59Kiitos hyvästä kolumnista! Sain paljon ajateltavaa, ja samaistun moneen asiaan.Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 21.06.2020, 18:05Minkään tietyn ideologian tai uskonnon kritisoiminen ei pitäisi olla kiellettyä eikä varsinkaan niiden joiden vuoksi ihmisiä tapetaan ja raiskataan.Mä olen uskovainen, vähän enemmän kuin tapaluterilainen, niin, että suuntaan kohti teologian opintoja. Olen kristitty, mutta en syyllinen uskontoni nimissä tehtyyn sortoon, syrjintään ja väkivaltaan. Asioihin, joilla ei ole mitään yhteyttä oikeasti uskontoon, vaan uskonnon nimissä tehtyyn hirveään vallankäyttöön.Mun uskoni tai uskontoni ei liity kinkyyteen mihinkään, ja siksi olen Isrikan kanssa samaa mieltä, ettei kristinuskon tai minkään muun uskonnon kritisointi kuulu kinkyfoorumille. Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, mutta olisi kiva, jos ajateltaisiin, miltä itselle tärkeän asian julkinen mollaaminen tuntuu. Mulle kristinusko on tärkeä osa elämää, ja tuntuu pahalta, kun minusta ja monista muista tehdään syntipukkeja joidenkin tuntemattomien henkilöiden tekemien hirmutöiden takia.Siis. Omasta mielestäni netissä pitäisi aina kahdesti miettiä, onko oikeasti jotain tähdellistä sanottavaa. Jos tarkoitus on vaan provosoida tai pahoittaa jonkun mieli, onko se todella tarpeellista? Stylos todella sanoitti monia omiakin tuntojani niin hyvin, että enpä enää keksi mitään sanottavaa. Takki tyhjänä on hyvä olla, kun joku on löytänyt niiden asioiden äärelle, joita itsekin usein pohdin. Kiitos, Stylos!Hirveen kiva kun toiset sanoo just sen mitä itse ajattelee, niin säästyy kirjoittamisen vaivalta! (Paitsi etten suuntaa teologian opintoihin.)Vielä sen verran, että tuntuu kurjalta kun tehdään minusta ja muista kristityistä syntipukkeja tuntemattomien henkilöiden tekemien hirmutöiden takia, ja vieläpä sellaisten ihmisten toimesta, joita ne hirmuteotkaan tuskin mitenkään henkilökohtaisesti koskettaa.
En huomannut oliko kukaan foorumin keskusteluissa noteerannut, mutta mm Google on nyt luopumassa master sanan käytöstä epäsopivana. Eskimo-puikot uutisissa, lähes viikoittain tulee uusi mailmanparantelijoiden huolenaihe. Minun, ei kovinkaan nöyrä, mielipiteeni on että tämä kaikki on täytyy höpöhöpöä. Miksi näen niin vähän keskustelua ja hihhulointia maailman oikeasti pahoista paikoista kuten Gongo tai vastaavat jossa on oikeasti helvetti maan päällä? Kun ihmiset jaksavat hihhuleita soveliaista ja ei soveliasta sanoista nettiselaimissa niin nostaa lähinnä suunnatonta vitutusta.
Mukavaa luettavaa.Tälläkin foorumilla on oma diskurssinsa, josta poikkeaminen aiheuttaa paniikinomaisia reaktioita osassa käyttäjäkuntaa - silloin unohtuu kaikenlaiset hyvät tavat, kun koetaan, että oma olemassaolo ja identiteetti on uhattuna. Lähtee selviytymismoodi päälle ja kaikki on sallittua.Tuo tahallinen tai tahaton väärinymmärtäminen, mistä kirjoitit, on aika olennaisesta siinä mukana. Jos ja kun henkilöllä ei ole kykyä käsittää mitä toinen ihminen tarkoittaa sanoillaan ilman, että se herättää voimakkaan tunnetason reaktion - seurauksena omaan "minään" koetusta uhkaavasta merkitys- ja mielleyhtymästä - ollaan tahallisen tahattoman väärinymmärtämisen äärellä. Ihminen ei voi toimia toisin, koska hänen mielensä tulkitsee asian tietyllä tavalla eikä ole opetellut / kukaan ei ole opettamassa tai tukemassa, miten siitä hetkestä päästäisiin kunnialla ylitse. Tällöin yritetään argumentoida esitetty asia olemattomaksi (yleensä päin vittua menevällä retoriikalla) ja lopulta (ellei heti) hyökätään henkilökohtaisesti uhkaavaksi koetun sisällön kirjoittanutta henkilöä vastaan. Tämän ilmiön tunnistanee suurin osa foorumeita käyttäneistä henkilöistä.Samantapainen ilmiö, mutta "toiseen suuntaan" toteutettuna on ilmeisesti tämän Styloksen tarkoittaman uskontokriitikonkin harjoittama malli, jossa jokin ulkopuolinen asia (uskonto, maahanmuutto, naiset, vasemmisto, persut...) on otettu sisäisten konfliktien esillepanon välineeksi ja näyttämönä tai areenana toimii jokin foorumi tai sosiaalinen media. Silloin jotain asiaa ja siihen liitettyjä henkilöitä kritisoidaan näennäisen todenmukaisilla argumenteilla, jotta "paha" - eli kaikki asiaan projisoitavissa oleva ikävä mielensisältö - saadaan ulkoistettua itsestä näihin toisiin. "Maahanmuuttajat haluavat raiskata naisia(, minä en!!)." "Maahanmuuttajat haluavat elää tuilla tekemättä töitä(, minä en!!!)" Itsessä olevat, sopimattomiksi koetut ajatukset ja mielihalut ulkoistetaan toisille, joita sitten soimataan ja syrjitään sitä voimakkaammin, mitä kovemmin ne omat mielensisällöt uhkaa tunkeutua tietoisuuteen.Kuka ajattelee raiskaamista ja tuilla elämistä yhtä paljon jokaisena päivänä, kuin henkilö, joka näistä vöyhöttää toisille? Tai pyörittelee niitä vaan omassa päässään. Tällainen "enhän minä näitä halua tehdä, mutta nuo muut..!" on ihmisen tapa suojella itseään - hyväksymisen sijasta. Itsepetosta, josta on harmia niin muille kuin itsellekin.Koska aina kannattaa tunnustaa, jos tekee mieli raiskata*.Silloin voi alkaa etsimään sopivaa subityttöä.*Raiskaaminen ajatussisältönä eli fantasiana on eri asia, kuin oikea raiskaaminen. Kaikkihan tämän täällä tietää - paitsi ne, ketkä haluaisivat väärinymmärtää.