Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 16.05.2020, 01:39Lainaus käyttäjältä: toysnstuff - 15.05.2020, 23:51Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 15.05.2020, 22:25Ps. Toysnstuff, millä meriiteillä sä kirjoitat "kuinka käytännössä voi jäljittää omaa kinkyihin taipumuksiin johtanutta historiaa"? En kysy vittuillakseni vaan olen vilpittömästi kiinnostunut siitä, miksi koet että kertomasi tapa olisi se "ainoa oikea" tapa?Voitko näyttää missä kohtaa kirjoitan tämän olevan "ainoa oikea" tapa? En muista kirjoittaneeni tuolla tavoin.Et kirjoittanut, mutta tekstistäsi saa sen kuvan. Ja vastaisitko kysymykseeni, kiitos. Hyvä että tunnustit, että se oli vain sinun muodostama mielikuva asiasta eikä minun kirjoittamani väittämä tai minun ajatukseni aiheesta. On aika olennainen ero.Kysymykseesi: olen yli 10 vuoden ajan paneutunut aiheeseen. Mun rakkain kiinnostuksen kohde elämässä on oppia tuntemaan, miten ihmisen mieli toimii. Haluan oppia tuntemaan, miten ja miksi me ajatellaan, tunnetaan ja toimitaan niinkuin me ajatellaan, tunnetaan ja toimitaan.Tuo, että kyse on kinkyyden selvittämisestä, ei ole sen kummempi asia kuin minkään muunkaan selvittäminen. Otin sen aiheeksi kun tällä foorumilla voisi olla kiinnostuneita ja omalla kohdallani se on ainakin kantanut paljon hedelmää.Mennäänpäs takaisin aiheeseen:Onko joku joskus törmännyt johonkin toisenlaiseen malliin, jolla voisi selvittää mistä se oma kinkyys on peräisin?
Lainaus käyttäjältä: toysnstuff - 15.05.2020, 23:51Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 15.05.2020, 22:25Ps. Toysnstuff, millä meriiteillä sä kirjoitat "kuinka käytännössä voi jäljittää omaa kinkyihin taipumuksiin johtanutta historiaa"? En kysy vittuillakseni vaan olen vilpittömästi kiinnostunut siitä, miksi koet että kertomasi tapa olisi se "ainoa oikea" tapa?Voitko näyttää missä kohtaa kirjoitan tämän olevan "ainoa oikea" tapa? En muista kirjoittaneeni tuolla tavoin.Et kirjoittanut, mutta tekstistäsi saa sen kuvan. Ja vastaisitko kysymykseeni, kiitos.
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 15.05.2020, 22:25Ps. Toysnstuff, millä meriiteillä sä kirjoitat "kuinka käytännössä voi jäljittää omaa kinkyihin taipumuksiin johtanutta historiaa"? En kysy vittuillakseni vaan olen vilpittömästi kiinnostunut siitä, miksi koet että kertomasi tapa olisi se "ainoa oikea" tapa?Voitko näyttää missä kohtaa kirjoitan tämän olevan "ainoa oikea" tapa? En muista kirjoittaneeni tuolla tavoin.
Ps. Toysnstuff, millä meriiteillä sä kirjoitat "kuinka käytännössä voi jäljittää omaa kinkyihin taipumuksiin johtanutta historiaa"? En kysy vittuillakseni vaan olen vilpittömästi kiinnostunut siitä, miksi koet että kertomasi tapa olisi se "ainoa oikea" tapa?
Kai sekin on yksi kohta kinkyksi kasvamisessa, että määrittelee itsensä jotenkin poikkeavaksi ja identifioituu kinkyksi.
Uskon, että kaikki ihmiset on pohjimmiltaan 'kinkyjä'.Jostain syystä toiset sitä puoltaan eivät halua/uskalla/kykene/tmv kohdata, ja sitten on niitä jotka haluaa sitä erikseen oikein korostaa joka tilanteessa saadakseen huomiota tai kokeakseen olevansa erilaisia kuin muut.
Oikean ihmisen kohdatessaan tuollainen on varmaan omiaan istuttamaan jos vaikka millaisia mieltymyksiä kasvamaan.Toisaalta tekisin eron heidän välillään, jotka ovat tosiaan uteliaita ja kokeilunhaluisia/avoimia ja niiden välillä, joille kinkytaipumusten toteuttaminen on pakkomielle tai hyvin selkeä tarve, jota ilman ei esimerkiksi näkisi parisuhdetta mahdollisena. Esimerkiksi sadistien kohdalla tämä voisi mennä niin, että joku tykkää satuttaa, on valmis siihen toisen toiveesta tai kokeillakseen ja pystyy nauttimaan, mutta ei ikinä kokisi tarvetta etsiä itselleen seuraa nimenomaan satutettavaksi. Molempia voinee kutsua sadisteiksi, mutta toiselle kyse on tarpeesta, toiselle lähinnä optiosta.
Voisiko olla, että meitä kinkyjä on aika moneen junaan? Joku voi tosiaan olla syntynyt taipumuksineen ja muistaa leikkineensä jo lapsena kyseenalaisia leikkejä. Joku toinen on havahtunut siihen vanhempana ja ehkä juuri jokin trauma, vuorovaikutussuhde tms. ympätistötekijöissä on laukaissut. Ja jotkut meistä ovat ehkä vain luonteensa puolesta otollista maaperää kaikelle tälle.
Miksi sitä pitäisi selvittää, että mistä se on peräisin? Lisäksi, tuo viimeinen lauseesi alleviivaa jälleen sitä mielikuvaa, että olet mielestäsi luonut ainoan oikean tavan kinkyyden selvittämiseen. Luulen, että se mielikuva on syntynyt myös monelle muulle kuin minulle. Ja jos nyt tartutaan noihin sanoihin... "Hyvä että tunnustit, että se oli vain sinun muodostama mielikuva asiasta..." Minä en TUNNUSTANUT mitään. Minä KERROIN. Lisäksi tuo "vain sinun" tuossa lauseessa antaa vähättelevän kuvan.Ei. En edelleenkään vittuile tai lynkkaa toysnstuffia ihmisenä, mutta koetan osoittaa miten sanavalinnoilla on merkitystä mielikuvan rakentumisessa.
Valitettavasti kolumni sortuu yleistyksiin ja post hoc vinoumaan,
ja olisi toiminut paljon paremmin henkilökohtaisena pohdintona siitä että miltä itsestä tuntuu, ja miten itsellä asiat assosioituvat.
Eli vähän niin kuin monien Freudin teorioidan kanssa kävi, että kyseiset teoriat kertoivat enemmän hänen suhteestaan omaan äitiinsä ja penikseensä, kuin ihmisen psykologiasta yleensä.
Entäpä jos se syy-seuraus -suhde on niinkin yksinkertainen kuin "kokeilin" --> "tykkäsin"?Hyvinkin yleistä varmaan monen taipumuksen tai mieltymyksen kohdalla.
Switchinä eri roolien herättämiä erilaisia tuntemuksia on myös mielenkiintoista tutkailla.
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 16.05.2020, 19:37Miksi sitä pitäisi selvittää, että mistä se on peräisin? Lisäksi, tuo viimeinen lauseesi alleviivaa jälleen sitä mielikuvaa, että olet mielestäsi luonut ainoan oikean tavan kinkyyden selvittämiseen. Luulen, että se mielikuva on syntynyt myös monelle muulle kuin minulle. Ja jos nyt tartutaan noihin sanoihin... "Hyvä että tunnustit, että se oli vain sinun muodostama mielikuva asiasta..." Minä en TUNNUSTANUT mitään. Minä KERROIN. Lisäksi tuo "vain sinun" tuossa lauseessa antaa vähättelevän kuvan.Ei. En edelleenkään vittuile tai lynkkaa toysnstuffia ihmisenä, mutta koetan osoittaa miten sanavalinnoilla on merkitystä mielikuvan rakentumisessa.Ne ajatukset, mitä me kuvitellaan toisten ajattelevan itsestämme, on meidän omia ajatuksia.Samoin kuin ne, mitä me ajatellaan toisista ja siitä, miten he ajattelevat.
Lainaus käyttäjältä: lemmikki - 17.05.2020, 05:38Entäpä jos se syy-seuraus -suhde on niinkin yksinkertainen kuin "kokeilin" --> "tykkäsin"?Hyvinkin yleistä varmaan monen taipumuksen tai mieltymyksen kohdalla.Mun piti kehua jo tuota sun aikaisempaa kirjoitusta oivaltavuudesta, mutta innostuin sitten liikaa kirjoittamisesta, että unohtui. Nyt voin kehua kerralla kahdesti.Niin, entäpä jos se onkin vain tykkäämistä siitä, että on kivaa kun nahka lätsähtää pyllylle, kun tukistetaan, kun kuristetaan. Saa antaa itselleen luvan nauttia siitä, että toinen hallitsee, kurittaa, ottaa miten haluaa? En tiedä, mitä subin asemassa tuntee. Toisen osapuolen tuntemuksia tiedän sitten paremmin.Mitä sä arvelet, että jos joku alkaa näistä jutuista pitämään, niin onko se aina ollut siellä olemassa ja odottamassa, vai onko se jonkin uuden asian syntymistä? Löytyykö silloin joku täysin uusi makuelämys? Vai onko se kuin jonkin sellaisen ruokalajin syömiseen opettelua, tottumista tai sen löytämistä, joka yhtäkkiä maistuukin hyvältä?Tällanen vertaus on musta ontuva, koska seksuaalisuus ei ole tyhjä taulu. Kuten tän kolumnin sekä tuossa aiemmin esitettyjen lisäysten on ollut tarkoitus kuvata, seksuaalisuus on jotain mikä muodostuu: rakentuu, kehittyy, muuntuu. Se mikä ei vielä ollut sallittua olla nautinnollista, tulee nautinnolliseksi. Voidaanko me tehdä nenän kaivamisesta eroottista leikkiä, jos aletaan sitä yrittämään? Vai onko näissä jutuissa, mitä kukin ottaa omaksi kinkyksi nautinnokseen, väistämättä jotain historiaa takanaan? Jotain liittymiä muuallekin, kuin itse tapahtumaan?Eikö se, kun alkaa nauttimaan "kokeilemalla", tapahdu väistämättä suhteessa johonkin? Voisin kuvitella sellaisen spekulatiivisen skenaarion, jossa eliminoidaan toisen ihmisen läsnäolo - jolloin kokeilukaan ei tapahdu suhteessa toiseen ihmiseen - ja tämä "kinky" toiminto tehdään aivan itsekseen. Mutta jotta voitaisiin eliminoida psyykkisestä eli sisäisestä maailmasta se toisen läsnäolo, niin ettei tämä uuden asian kokeileminen olisi millään tavalla kytköksissä jonkin aiemmin sopimattomaksi, kielletyksi, likaiseksi, tuhmaksi, jännittäväksi tai muutenkaan yhtään millään tapaa merkityksiä itseensä saaneeseen toimintoon, on jo aika vaikeata.Sen toiminnon pitäisi olla täysin uusi asia, ilman että ihminen olisi millään tapaa ollut liittänyt siihen mielikuvia aikaisemmin. Koko elämänsä aikana. Mä en keksi, mitä tämä voisi olla.Mitä sulla Lemmy oli mielessä, kun ajattelit tällaista? Ehkä se helpottaisi asian pohdintaa.
Hyvin väistit vastuun omista sanavalinnoistasi. Et sotten pysty missään asiassa joustamaan tai myöntämään sortuneesi ylimielisyyteen.
Niin. Omalla kohdallani kai kaikki fyysinen on aina kiehtonut. Saan kiksejä rajoilla käymisestä ja itsensä haastamisesta. Olipa kyse sitten seksistä, liikunnasta tai jostain muusta. Etenkin fyysisissä jutuissa tuo korostuu.
En mä tunnistanut itsessäni ikinä tarvetta valtasuhteelle.
Ei minulla ole ollut tiedostettua tarvetta alistua. Mutta joku alttius sille kai on ollut olemassa. Olen miellyttämisenhaluinen ihminen ja valtasuhteessa se on hurjan paljon selkeämpää: saa ikään kuin palautteen ja selkeitä tilauksia.
En usko, että nämä ominaisuudet olisivat ilmestyneet minuun vasta suhteessa. Varmaan jotain sisäsyntyistä on tarvinnut olla, että kaikki on päässyt kasvamaan. En ole osannut pitää mitään kiellettynä, jännänä, likaisena, vääränä tai tuhmana. Sen sijaan olen kokenut halua kokeilla erilaisia juttuja - etenkin sellaisia, joiden tiedän olevan haastavia ja/tai ilahduttavan minulle tärkeää ihmistä. Itse asiaan olen ennen kokeilemista voinut suhtautua hyvinkin neutraalisti.
Minun taipumukseni olisivat kuitenkin voineet jäädä pimentoonkin. En minä vaniljana kokenut mitään tyhjyyden tunnetta tai kaivannut jotain määrittelemätöntä lisää seksielämääni. Ainoa merkki alistumistaipumuksesta silloin taisi olla se, että ärsyynnyin ja olin täysin haluton vastaamaan kysymyksiin koskien sitä, mitä minä haluan. Minä kun halusin ennen kaikkea, ettei minulta kyseltäisi sellaista vaan mentäisiin omat halut edellä.
Suurin osa kinkyiksi laskettavista taipumuksistani on syntynyt aika kypsällä iällä ja kokeilun/keskustelun kautta. Ei siksi, että käsittelisin jotain omia sisäisiä demonejani tai traumojani seksuaalisuuden kautta. Siksi uskoisinkin, että meitä tosiaan on useampaan junaan. Toisille kysymys on tarpeista. Jostain, mitä on selkeä tarve päästä purkamaan suhteissa. Toisille taas nämä ovat asioita, joita on valmis kokeilemaan tai ottamaan vastaan toista miellyttääkseen tai vain tietääkseen, miltä jokin tuntuu. Jälkimmäisessä uskon parisuhteen laadun ja tiettyjen luonteenpiirteiden olevan henkilökohtaista kehitystä olennaisemmassa osassa. Toki voi kysyä, että mistä ne luonteenpiirteet sitten ovat peräisin. Väittäisin kuitenkin, että niitä voisi toteuttaa monin muinkin tavoin elämän eri osa-alueilla ja esimerkiksi valtasuhteissa ne pääsevät oikeuksiinsa.
Enkä usko tässä karkeaan D/s-tai sadisti/masokisti - jakoon. Monella kun tuo subbailu tuntuu olevan tarve, joka puskee läpi, vaikka esimerkiksi olisi muutoin toimivassa parisuhteessa tms. On tarve alistua. Elämästä puuttuu jotain ilman sitä, eikä mikään muu tunnu toimivan korvikkeena.
Bdsm:n valtavirtaistuessa yhä useampi innostuu siitä, koska se on aika trendikästäkin. Tai kipinä voi lähteä elokuvista, kaveripiiristä tai jostain muusta. Pari vuotta sitten pikkuisia alkoi ilmaantua tännekin kuin sieniä sateella. Kinkypiireissä ilmiö levisi kulovalkean tavoin niidenkin keskuudessa, jotka olivat itsensä jo aiemmin kinkyksi määritelleet. Näitäkin sivustoja selatessa voi syntyä uusia kiinnostuksenkohteita. Vähän kuin shoppaillessa usein alkaa "tarvita" kaikenlaista, jota ei tiennytkään tarvivansa. Jollekin hyvä myyjä tai mainos saa synnytettyä tarpeen, jollekin se tarve on syntynyt selkeän, arjessa havaitun puutteen myötä.
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 18.05.2020, 00:50Hyvin väistit vastuun omista sanavalinnoistasi. Et sotten pysty missään asiassa joustamaan tai myöntämään sortuneesi ylimielisyyteen.Ne oli ihan tarkkaan valittuja sanoja. Aivan kohdallaan.Kun ensin väität valheellisesti, että mä uskon tuon esittämäni tavan olevan ainoa oikea tapa, niin sen jälkeen oli hyvä että tunnustit virheesi ja etten mä niin kirjoittanutkaan. Vaati tosin, että huomautin siitä.