Baarin kannatusmaksut
Toisaalta, itse ajattelen jokaisen ihmissuhteen olevan uusi ja jokaisen ihmissuhteen voivan muotoutua omanlaisekseen, jollei sitä lähdetä ajamaan jo ennalta valittuun suuntaan.
En pidä yhdenlaista pervoilua tai suhteilua toisenlaista parempana, mutta liputan rehellisyyden puolesta ennen kaikkea itselleen. Se ei oikeastaan ole edes kauhean vaikeaa, jos kuuntelee itseään sen suhteen että saako suhteesta jotain vai jääkö viivan alle miinusta? Saatko suhteesta todella sen mitä haluat ja tarvitset? Kunhan itse tiedät mitä haluat ja tarvitset, niin tiedät kyllä aikaa ja energiaa ihmiseen haaskaamatta, että saatko suhteesta tarpeeksi. Onko suhde todella positiivinen voima elämässäsi, vai odotatko kuitenkin enemmän tai vähemmän kuin toiselta ihmiseltä saat?
Merkityksellisten suhteiden ei aina tarvi olla parisuhteita tai sillä tavalla intiimejä. Jo sekin että pääsee olemaan oma itsensä jonkun kanssa joka hyväksyy sut ja on kiinnostunut samoista asioista, voi tehdä elämästä parempaa.
Samaa olen pohtinut myös monen seuranhaun vaikeutta tuskailevan kohdalla. Miten usein hyvän suhteen esteenä onkaan ne ennakko-odotukset suhteen laatua kohtaan? Miten monen oikean ihmisen ohi on kävelty tutustumatta, koska hän ei edustanut kaikkia niitä lokeroita, joita itse oli ruksinut? Parisuhteille ei ehkä koskaan annettu mahdollisuutta muovautua omanlaisikseen vaan yritettiin työntää sitä kuin käärmettä pyssyyn ennaltavalituille urille.