Baarin kannatusmaksut
Tää on muuten veikeää että feminismi ja sovinismi laitetaan jotenkin tässä yhteydessä sanapariksi
Lainaus käyttäjältä: NaughtyGorgeous - 07.04.2020, 09:09Tää on muuten veikeää että feminismi ja sovinismi laitetaan jotenkin tässä yhteydessä sanapariksi sovinismi - tasa-arvo - feminismifasismi - demokratia - kommunismiNoinhan se menee...
Lainaus käyttäjältä: balthazar - 06.04.2020, 20:38Minusta olisi mukavaa, jos tietämättömyyttä ja vihamielisyyttä ei rinnastettaisi lainkaan.Rinnastan ne silviisiin, että molemmat ovat aivan helvetin rasittavaa vastaanotettavaa jatkuvalla syötöllä. Ei se loppujenlopuksi ihan hirveästi fiilistä muuta, tip tip tip tiputteleeko otsalle pisaraa joku julma vesikiduttaja vai vuotava katto, jota kukaan ei välitä tilkitä. Mutta siis hei, tosi ihanaa että teillä on sellanen kokemus että koko maailma on teille avoin ja vastaanottavainen, älkää ottako sitä itsestäänselvyytenä vaan arvostakaa sitä!
Minusta olisi mukavaa, jos tietämättömyyttä ja vihamielisyyttä ei rinnastettaisi lainkaan.
Ulkopuolinen kinkyUsein pallo heitetään ihmiselle itselleen. ’’Mene itse juttelemaan ihmisille’’. Tätä sanotaan usein. Mutta mitä se auttaa, jos et saa toisilta vastakaikua? Ei mitään. Ainakin itselläni aitoa tutustumista edesauttaa, että saan toiselta vastakaikua ja toinen on kiinnostunut asioistani. Jos sanotte, että miitteihin ovat kaikki tervetulleita, niin näyttäkää tämä. Jos uusi ihminen tulee miittiin, osoittakaa kiinnostusta häntä kohtaan älkääkä olko pelkästään pienessä sisäpiirin porukassanne. Kirjoittaja: Perhonen89
Jokaisen on itsensä otettava vastuu itsestään. Jos haluan mennä miittiin tai bileisiin minun on annettava itsestäni jotta pääsen porukkaan. Minun on otettava se ensimmäinen askel.
Lainaus käyttäjältä: Ninth - 06.04.2020, 18:57Ei tämä edes mitenkään erityisen kovaa yleistystä ole. Trans-, homo- ja naisvihamielisyyttä ja vähintään tietämättömyydestä johtuvaa väsyttävää typerehtimistä kohtaa harmillisen monessa paikassa, eivätkä mainstream-kinkypiirit ole mikään poikkeus. Onneksi näissäkin asioissa löytyy queer- ja feministipainotteisia tiloja, niin ei tarvitse hakata päätä seinään perusjuttujen kanssa.Jännä juttu kyllä, että enemmistöläiset eivät ikinä huomaa mitään vähemmistöjen syrjimistä omissa piireissään. Mistäköhän se mahtaa johtua? [...]Yleistäminen on erittäin huono tapa saada näitä asioita järkevästi eteenpäin. Molemmin päin. Jos toteamme ettei 'sen ja sen skenen' miiteissä suvaita vähemmistöjä, on ihan yhtä paha yleistys kuin että syrjintää ei ole 'siellä ja siellä skenessä'. Ollaan täsmällisempiä. Olen tosi monesti baarin keskusteluja lukiessani jäänyt kaipaamaan niitä oikeita täsmentäviä sanoja ja asioita, joilla jokin epäkohdaksi nostettu asia saisi konkreettisen muodon. Silloin aiheeseen pääsisi käsiksi, ja sitä voi mutustella ajatuksissaan oikeasti. Ja se muuttaa maailmaa.
Ei tämä edes mitenkään erityisen kovaa yleistystä ole. Trans-, homo- ja naisvihamielisyyttä ja vähintään tietämättömyydestä johtuvaa väsyttävää typerehtimistä kohtaa harmillisen monessa paikassa, eivätkä mainstream-kinkypiirit ole mikään poikkeus. Onneksi näissäkin asioissa löytyy queer- ja feministipainotteisia tiloja, niin ei tarvitse hakata päätä seinään perusjuttujen kanssa.Jännä juttu kyllä, että enemmistöläiset eivät ikinä huomaa mitään vähemmistöjen syrjimistä omissa piireissään. Mistäköhän se mahtaa johtua?
Lainaus käyttäjältä: NaughtyGorgeous - 07.04.2020, 09:09Tää on muuten veikeää että feminismi ja sovinismi laitetaan jotenkin tässä yhteydessä sanapariksi Jep. Vähän niin kuin sanoisi, etteivät juutalaiset ole tervetulleita, mutta tasapuolisuuden nimissä ei haluta natsejakaan. Onko tarpeeksi rautalankaa?Juutalainen ei voi jättää juutalaisuuttaan kotiin. Feminismi on minun ja myös kinkyilyni kovinta ydintä enkä voi tai halua kytkeä feminismiäni pois päältä esim. miitin ajaksi. Summa summarum: Tampereen sadistimiitit (huom! Vain yksi tähän mennessä, Rsyke ei liity) eivät ole turvallista tilaa minulle tai kaltaisilleni. Vain yhden, mutta keskeisesti itseäni määrittelevän asian takia minua ei tultaisi kohtelemaan tasa-arvoisena muiden kanssa.Olen tässä langassa mielestäni selkeästi kertonut, miten miiteistä tehtäisiin turvallisempia ja houkuttelevampia kaikille. Sanoilla. Käyttäytymisellä.Vastaukseksi saan öyhötystä ja nimittelyä. Sitten vielä ihmetellään, etten tahdo samoihin tiloihin tällaisten ihmisten kanssa. Binäärin ulkopuolisille, transihmisille, seksuaalivähemmistöille ja rodullistetuille tilanne on vielä ikävämpi. Olen etuoikeutettu cis-sukupuolisuuteni takia, samoin siksi, että lesboilu on ns. kuumaa. Olen kirjoittanut aiheesta eri alustoilla kymmeniä ellen satoja kertoja. Nätisti ja rumasti. Vastaus on lähes poikkeuksetta tuo Ninthin kuvailema: tarkentavia, saati rakentavia kysymyksiä ei tule. Tulee setähiutaleiden hyökkäys, öyhötystä ja syyttelyä.
Lainaus käyttäjältä: Kinkajou - 07.04.2020, 09:48Lainaus käyttäjältä: NaughtyGorgeous - 07.04.2020, 09:09Tää on muuten veikeää että feminismi ja sovinismi laitetaan jotenkin tässä yhteydessä sanapariksi Jep. Vähän niin kuin sanoisi, etteivät juutalaiset ole tervetulleita, mutta tasapuolisuuden nimissä ei haluta natsejakaan. Onko tarpeeksi rautalankaa?Juutalainen ei voi jättää juutalaisuuttaan kotiin. Feminismi on minun ja myös kinkyilyni kovinta ydintä enkä voi tai halua kytkeä feminismiäni pois päältä esim. miitin ajaksi. Summa summarum: Tampereen sadistimiitit (huom! Vain yksi tähän mennessä, Rsyke ei liity) eivät ole turvallista tilaa minulle tai kaltaisilleni. Vain yhden, mutta keskeisesti itseäni määrittelevän asian takia minua ei tultaisi kohtelemaan tasa-arvoisena muiden kanssa.Olen tässä langassa mielestäni selkeästi kertonut, miten miiteistä tehtäisiin turvallisempia ja houkuttelevampia kaikille. Sanoilla. Käyttäytymisellä.Vastaukseksi saan öyhötystä ja nimittelyä. Sitten vielä ihmetellään, etten tahdo samoihin tiloihin tällaisten ihmisten kanssa. Binäärin ulkopuolisille, transihmisille, seksuaalivähemmistöille ja rodullistetuille tilanne on vielä ikävämpi. Olen etuoikeutettu cis-sukupuolisuuteni takia, samoin siksi, että lesboilu on ns. kuumaa. Olen kirjoittanut aiheesta eri alustoilla kymmeniä ellen satoja kertoja. Nätisti ja rumasti. Vastaus on lähes poikkeuksetta tuo Ninthin kuvailema: tarkentavia, saati rakentavia kysymyksiä ei tule. Tulee setähiutaleiden hyökkäys, öyhötystä ja syyttelyä.Jos monilla eri alustoilla on jatkuvasti napit vastakkain muiden käyttäjien kanssa, eikä omille vuodatuksilleen tunnu saavan yhtään järkevää vastausta, niin eikö missään vaiheessa herää sellaista ajatusta, että voisi olla peiliin katsomisen paikka? Että ehkä nämä alustojen käyttäjät ja muut ihmiset eivät välttämättä olekaan vähemmistöjä kollektiivisesti vihaavia, öyhöttäviä setämieskusipäitä, vaan omassa käyttäytymisessä saattaisikin olla jotain vialla?Jos siitä oman isminsä julistamisesta ei pääse edes hetkeksi eroon, niin pitäisi olla sanomattakin selvää, ettei sellaista jakseta missään loputtomiin katsella. Koskee kaikkia paatoksellisesti julistettavia aatteita, ei ainoastaan feminismiä. Se, että ismi on osa jonkun minuutta, ei tee sen tyrkyttämisestä yhtään vähemmän ärsyttävää.